Handschoenen

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Eigenlijk zou ik het liefst mijn handschoenen over mijn jas heendragen. Maar op de één of andere manier krijg ik dat nooit voor elkaar: ik krijg ze niet over de mouwen heen. Te krap.
Dan maar onder de mouwen? Daarvoor zijn ze dan altijd weer te wijd en het is een heel gefrut om ze dan er netjes onder te krijgen en de mouwen netjes dicht te krijgen.
Ik ben echt 5 minuten bezig met mijn handschoenen... -O-
Voor de zomer heb ik korte handschoenen maar voor de winter wil je toch ook lekker warm blijven.
OK ik heb best brede polsen voor een vrouw maar er zijn beslist mannen met veel bredere polsen dan ik. Hoe doen jullie dit?
Aan de jas zal het ook niet liggen; ik heb 4 verschillende jassen en het speelt bij allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Klittebandje van de mouwen wat strakker zetten en hup de hanschoen over de mouw.
Gaat hier erg goed maar is vooral afhankelijk van het type handschoen.
 
In de zomer draag ik kortere eronder inderdaad maar in de winter gaan de andere handschoenen zonder problemen over de mouw van elke jas die ik heb, incl binnenvoering.
Ik heb ook weer andere handschoenen die ik over de binnenvoering kan doen en dan de buitenlaag van de jas daar weer overheen maar dat is maar onhandig, vind ik.
Dus ik doe ze of er helemaal onder of er overheen.

Ik zou andere handschoenen proberen, ruimer daar waar je mouw in gaat :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk zou ik het liefst mijn handschoenen over mijn jas heendragen. Maar op de één of andere manier krijg ik dat nooit voor elkaar: ik krijg ze niet over de mouwen heen. Te krap.
Dan maar onder de mouwen? Daarvoor zijn ze dan altijd weer te wijd en het is een heel gefrut om ze dan er netjes onder te krijgen en de mouwen netjes dicht te krijgen.
Ik ben echt 5 minuten bezig met mijn handschoenen... -O-
Voor de zomer heb ik korte handschoenen maar voor de winter wil je toch ook lekker warm blijven.
OK ik heb best brede polsen voor een vrouw maar er zijn beslist mannen met veel bredere polsen dan ik. Hoe doen jullie dit?
Aan de jas zal het ook niet liggen; ik heb 4 verschillende jassen en het speelt bij allemaal.

Als het niet aan de jas ligt dan zal het waarschijnlijk aan je handschoenen liggen. Ik zou er eens wat gaan passen in een motorzaak met je motorjas aan. Iedere keer minutenlang klooien is ook niks.
Mijne gaan gewoon makkelijk over de mouwen van de jas heen.
 
Ik pak altijd mn mouw vast als ik in mn handschoenen ga, dan eerst een stukje 'erindraaien' alvorens de vingers in de juiste gaten te steken. Heb er ook wel eens moeite mee omdat het 'schild' van de handschoenen eigenlijk net te klein is.
 
Dat moet aan je handschoenen liggen. Ik heb alleen full cuff gauntlet achtige handschoenen met klittenband op zowel de pols als de cuff zelf. Nooit geprobeerd om deze onder de mouw van een jas te krijgen maar waarschijnlijk zou dat erg lastig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Andere handschoenen kopen misschien, die wel passen? Ja ik weet het, ik doe ook maar een gooi hoor.
 
Nooit problemen mee, draag ze onder de mouw van mijn winterjas en over de mouw van mijn zomerjas heen. Past allebei zonder enig probleem.

Winterjas heeft wel manchetten aan de binnenkant die weer vanzelf in de handschoen gaan zodat het geheel lekker winddicht is.
 
Ik draag het liefst de mouw over de handschoen heen. Ik heb handschoenen met een lange schacht en de mouw is wijd genoeg. Ik heb drukkers op de klittenband sluiting genaaid zodat ik ze stevig om de handschoen heen vast kan zetten (klittenband is te ver versleten).
 
Handschoen over de jas is niet handig. Bij regen loopt het water over je jas je handschoenen in die dan van binnen zeiknat worden.
 
Handschoen over de jas is niet handig. Bij regen loopt het water over je jas je handschoenen in die dan van binnen zeiknat worden.

Dat hangt heel erg van de houding af waarmee je op de motor zit. Met rechte onderarmen heb je weer last van regen dat je mouwen in waait en dat kan een handschoen over de mouw heen weer voorkomen.
 
Beide, mijn handschoenen gaan allemaal in de mouw van mijn jack maar om de manchet van mijn binnen voering (heb een jack met uitneembare binnenvoering). Stom genoeg zijn ouderwetse handschoenen vaak wel uitgerust met zo'n soort superconstructie:

8c9c7bbe9b7d633ad5ed27bf2e31f5548f0dbef1.jpg
 
Lady Di, google eens op restylewear.com wind en waterdichte handschoenen
Ik heb in 1984 dit model handschoenen gekocht voor 29,- duitse marken bij motor Rose in Bocholt en passen over elke mouw! Tot m'n grote spijt zijn ze compleet versleten. Al tig keer geplakt en met naald en draad hersteld.....een keer is het op... Ik zit er aan te denken om deze te bestellen want ze zijn niet duur. Voordeel van volledig leer zonder kunststof stukken is dat je bij een pauze tussen het blok kunt steken. Gaat prima, ik heb in de loop v/d jaren al heel wat verbaasde blikken gezien: ooh, die handschoenen gaan toch kapot zo....?? Nee hoor, gewoon ieder voorjaar lekker invetten. Heb ze tot 2010 als winterhandschoenen gedragen.
Van inregenen is geen sprake, in 2010 noordkaap gereden met de mouwen van mijn Rukka jas IIN de handschoenen. Het heeft dagen lang gegoten van de regen, nergens last van gehad.
 
Zomerhandschoenen draag ik altijd in mijn mouw, ik heb een jas waarvan ik de mouwen ongeveer tot mijn elleboog kan openritsen, dus dat is nooit een probleem. Bij mijn winterhandschoenen lukt dat niet, die draag ik altijd over mijn mouwen heen omdat ze er niet in passen. Scheelt ook dat er dan geen koude wind in waait. Bij regen is het dan wat minder, dan heb je de kans dat het water vanaf je mouwen je handschoenen inloopt, maar op een andere manier past het nou eenmaal niet.
 
Ik draag altijd de handschoenen over mijn mouw.

Vind het heel vervelend als wind naar binnen waait. Als het teveel regent trek ik mijn regenpak aan. Die mouw van de jas gaat dan weer wel over de (goretex) handschoen. Na een hele dag (veel) regen in de voormalige DDR alles toch droog kunnen houden.
 
Ik draag altijd de handschoenen over mijn mouw.

Vind het heel vervelend als wind naar binnen waait. Als het teveel regent trek ik mijn regenpak aan. Die mouw van de jas gaat dan weer wel over de (goretex) handschoen. Na een hele dag (veel) regen in de voormalige DDR alles toch droog kunnen houden.

Doe ik in de regen meestal ook zo. Handschoenen over de mouw, dan de regenjas er overheen zodat de manchetten van de handschoenen in de regenjas zitten. Beetje klooien om met handschoenen aan de rits van mijn regenjas dicht te krijgen, maar uiteindelijk lukt dat wel. Dat is voor mij de enige manier om het tijdens een lange dag in de regen echt zo goed als droog te houden.
 
Eigenlijk zou ik het liefst mijn handschoenen over mijn jas heendragen. Maar op de één of andere manier krijg ik dat nooit voor elkaar: ik krijg ze niet over de mouwen heen. Te krap.
Dan maar onder de mouwen? Daarvoor zijn ze dan altijd weer te wijd en het is een heel gefrut om ze dan er netjes onder te krijgen en de mouwen netjes dicht te krijgen.
Ik ben echt 5 minuten bezig met mijn handschoenen... -O-
Voor de zomer heb ik korte handschoenen maar voor de winter wil je toch ook lekker warm blijven.
OK ik heb best brede polsen voor een vrouw maar er zijn beslist mannen met veel bredere polsen dan ik. Hoe doen jullie dit?
Aan de jas zal het ook niet liggen; ik heb 4 verschillende jassen en het speelt bij allemaal.
jouw problemen komen me onbekend voor. maar ik begrijp wel waar het mis is gegaan. zowel bij jassen als bij handschoenen zijn er ontwerpen die gemaakt zijn om aan de buitenkant te gaan en ontwerpen die ontworpen zijn om onder de andere laag gedragen te worden. probeer je 2 dingen te combineren die allebei als onderlaag zijn ontworpen dan gaat het heel slecht werken en loop je te prutsen tijdens het aantrekken. bij 2 componenten die gemaakt zijn om aan de buitenkant te dragen gaat het ook niet vanzelf maar minder moeilijk omdat je dan 1 kan insnoeren. bij mijn zomerpak is de jas ontworpen als onderlaag (nou sluitend om de pols) en daar heb ik dus handschoenen bij met een lange ruime schacht. bij mijn winterpak is de jas duidelijk de buitenlaag. aan de binnenkant zit een windstopper manchet en de buiten laag kan je open ritsen en naar achter slaan. de winterhandschoenen hebben dus ook een kortere / krappere schacht (zodat hij niet in de knoei komt met manchet) en bij het aantrekken van de jas sla je de buitenlaag dus even terug door de rits open te doen dan doe je de handschoenen aan over de manchet en sla je de buitenlaag over de handschoenen heen en doe je de rits dicht en klaar ben je. maar probeer ik de zomerjas en de winterhandschoenen te combineren dan wordt het lastig en winterjas en zomerhandschoenen is ook een crime.
maar als je dus op zijn meisjes alles strak passend koopt vanwege het uiterlijk dam heb je dus zowel in je jas als in je handschoenen niet genoeg ruimte om ze als buitenlaag te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
dit een optie?
lekker warm en goretex gevoerd.
full


zijn de Alpinestar Polar, ik heb ze zelf ook en lekker korte schacht dus makkelijk onder je mouwen te verstoppen.
ik vind korte beter want als het regent en de handschoen komt OVER de mouw heen drupt het zo me handschoen in, is nie sjo fijn.
 
Laatst bewerkt:
Handschoenen gaan makkelijker over de mouw van de jas heen dan de mouwen over de handschoenen (bij bv regen..)
Dit komt doordat mijn handschoenen best ruime pols flappen heeft
(of weet ik het hoe ze dat noemen..)

Het zijn Alpine Stars SP-M3's

Snap zowiezo niet dat men het prettig vindt rijden met 'korte klauwtjes'
 
Als ik verwacht dat het droog blijft dan gaan de handschoenen over mijn mouwen.
Dat is gemakkelijke en het zit ook iets comfortabeler.

Als ik den dat het gaat regenen dan gaan de handschoenen in mijn mouwen.
Dan loopt niet al het water van mijn armen mijn handschoenen in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan