Handschoenen

BadEend

MF veteraan
28 feb 2004
1.491
2
N.a.v. het topic van die jongen die moest uitwijken voor die jeep en daarbij door z'n handschoenen heen ging ben ik benieuwd of dit bij meerdere handschoenen zo is en zo ja welke? (dit zou toch niet mogen nl!) '(
 
N.a.v. het topic van die jongen die moest uitwijken voor die jeep en daarbij door z'n handschoenen heen ging ben ik benieuwd of dit bij meerdere handschoenen zo is en zo ja welke? (dit zou toch niet mogen nl!) '(

Ik ga morgen onderuit...dan laat ik je weten hoe mijn zomerhandschoenen het gehouden hebben ;)
 
Dit vraag ik omdat er al redelijk wat mensen hier zijn die gevallen zijn en zo ervaringen kunnen delen over wat de betere handschoenen zijn voor degene die opzoek zijn naar goede handschoenen!
 
Ik heb zomerhandschoenen van merk Magna (nee ik rijd een ZZR600)
heb 2 jaar geleden een crash meegemaakt beide benen gebroken maar mijn handen waren nog heel. Handschoenen zijn wel een klein beetje gesleten maar niet door
gesleten. :}
 
Ik doe altijd over mijn winterhandschoenen een paar chirurgische handschoenen aan. Ben je beschermd tegen H.I.V enzo...Tegenwoordig is dat namelijk een reële dreiging!
 
Ik had handschoenen aan van 50 euro van het merk IXS. Het waren wel dikkere winterexemplaren. Tegen 80-90 per uur geschoven, handschoenen hebben wel wat materiaal verloren, maar zijn niet opengescheurd ofzo...

Het was ook nat, dus dan glij je ook wat beter...
 
N.a.v. het topic van die jongen die moest uitwijken voor die jeep en daarbij door z'n handschoenen heen ging ben ik benieuwd of dit bij meerdere handschoenen zo is en zo ja welke? (dit zou toch niet mogen nl!) '(
Je kan wel wat merken en modellen noemen maar dat helpt niet echt.....
Allemaal afhankelijk van allerlei variabelen die je niet in de hand hebt.

Snelheid, soort wegdek, temperatuur, materiaal handschoen en weet ik wat allemaal.
 
Je kan wel wat merken en modellen noemen maar dat helpt niet echt.....
Allemaal afhankelijk van allerlei variabelen die je niet in de hand hebt.

Snelheid, soort wegdek, temperatuur, materiaal handschoen en weet ik wat allemaal.
full
 
trek gewoon wanten aan over je stn handschoentjes.. lekker warm en geen open wonden als je een P.B.S. maakt


ps: ( Platte Bek Smak)
 
Ik heb ooit iemand gezien die net een schuiver had gemaakt, en die had gebreide (wollen) handschoenen aan. Dat was dus niet slim, want zijn handen lagen helemaal open.
 
Je kan wel wat merken en modellen noemen maar dat helpt niet echt.....
Allemaal afhankelijk van allerlei variabelen die je niet in de hand hebt.

Snelheid, soort wegdek, temperatuur, materiaal handschoen en weet ik wat allemaal.
Ja, ok ben ik met je eens, maar ik vind het niet eens zo'n slecht idee dit topic.

Ik rij namelijk al jaren met me zomerhandschoentjes in de veronderstelling dat mijn klauwen er na een eventuele klappert niet zo uitzien als bij Maarten.
 
Denk dat het ermee te maken heeft, dat je toch onbewust je handen uit een soort van reflex ofzo vooruit steekt als je valt ;)

En daar kunnen (sommige) handschoenen niet tegen als je dan hard neer komt ;)
 
Bepaalde merken noemen heeft idd niet zoveel zin, ook de "betere" merken leveren "zomerhandschoenen" met echt een minimum aan bescherming. Ik weet wel dat de "betere" merken meer aandacht geven aan het goed sterk maken van naden en bescherming van de impactzones (bijv. zijkant van de hand). Een goede leren handschoen blijft nog steeds de beste bescherming, dus het moet wel bloedjeheet zijn voordat ik mijn zomerhandschoenen aan doe en zelfs die heeft nog extra bescherming.
Als ik trouwens soms zie wat ze durven te verkopen als zijnde "zomerhandschoenen" .... gemaakt van dun en slecht leer, zonder extra protectie.... daar gaat je vel dan!
 
Waarom dient eigenlijk de carbon protectie op de knokels van sommige handschoenen? Ik zie niet echt het nut ervan in, omdat je meestal toch op de palm van je hand neerkomt, niet?

Of denk ik verkeerd?
 
Waarom dient eigenlijk de carbon protectie op de knokels van sommige handschoenen? Ik zie niet echt het nut ervan in, omdat je meestal toch op de palm van je hand neerkomt, niet?

Of denk ik verkeerd?

dat is stoer, hij snapt er ook niks van hé :Z :Z :Z






































:+
 
Waarom dient eigenlijk de carbon protectie op de knokels van sommige handschoenen? Ik zie niet echt het nut ervan in, omdat je meestal toch op de palm van je hand neerkomt, niet?

Of denk ik verkeerd?


Dat is vooral handig als je in de kroeg in een knokpartijtje verzijlt raakt ;)
 
Is het echt alleen maar gedaan voor het uitzicht???

Nee dat is voor vervelende koekblikkers.
Als je dan tijdens het rijden op zijn raam klopt kan hij het beter horen.
(als hij je dan nog niet hoort kan je ook zijn ruit ermee kapot slaan dan voel je het niet zo) :) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan