Handvaten met richting aanwijzers

CarolaS

Rookie
1 mei 2019
6
1
Hallo, ik ben niet zo thuis in motortechniek dus vandaar dat ik hier de vraag stel.

Nu heb ik nieuwe handvaten voor op mijn honda shadow. Het probleem waar ik mee zit is dat er richtingaanwijzers aan de uiteinden zitten maar aan de linkerkant gaat die natuurlijk niet in het stuur want 'correct me if i'm wrong' hier zit de chocke in. Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die dit voor de hand hebben gehad en hoe dit opgelost is.

Mvg, Carola
 
correct me if i'm wrong
Nou daar gaat ie dan... O-)

Honda shadow, daar zij er best veel van over de jaren. Die niet persé allemaal heel erg hetzelfde zijn.
Ook handvaten zullen er verschillende van zijn.

Met wat foto's zou het al een stuk makkelijker zijn om zinnige tips te geven.

En de Cock van die politie serie was 'met C K'. Choke niet.
 
Nou daar gaat ie dan... O-)

Honda shadow, daar zij er best veel van over de jaren. Die niet persé allemaal heel erg hetzelfde zijn.
Ook handvaten zullen er verschillende van zijn.

Met wat foto's zou het al een stuk makkelijker zijn om zinnige tips te geven.

En de Cock van die politie serie was 'met C K'. Choke niet.
Het gaat hier om een Honda Shadow vt 750c uit 1984.
Nou daar gaat ie dan... O-)

Honda shadow, daar zij er best veel van over de jaren. Die niet persé allemaal heel erg hetzelfde zijn.
Ook handvaten zullen er verschillende van zijn.

Met wat foto's zou het al een stuk makkelijker zijn om zinnige tips te geven.

En de Cock van die politie serie was 'met C K'. Choke niet.
Het gaat hier om een Honda Shadow vt750 c bouwjaar 1984. En een foto van de handvaten.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190628-214036_Wish.jpg
    Screenshot_20190628-214036_Wish.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 12
Ik neem aan dat je dan zo'n hefboompje bedoelt om de choke mee te bedienen?

Zo te zie is het de bedoeling dat de draadjes van de knippers in eerste instantie gewoon je stuur in gaan.

Ergens komen de draden van je toeter en startknopje ook je stuur weer uit. Dus daar zul je ze bij moeten vrotten.
 
Ik neem aan dat je dan zo'n hefboompje bedoelt om de choke mee te bedienen?

Zo te zie is het de bedoeling dat de draadjes van de knippers in eerste instantie gewoon je stuur in gaan.

Ergens komen de draden van je toeter en startknopje ook je stuur weer uit. Dus daar zul je ze bij moeten vrotten.

Ik snap wat je bedoeld en dat was mijn opzet ook in eerste instantie. Maar er zit dus wat 'in' mijn stuur. ik ben nu aan het werk dus kan momenteel even geen foto maken ervan.
 
Het stuur is hol. En behalve dat de uiteinden open zijn, zitten er meestal er vaak nog een paar extra gaten in. Via deze gaten gaan draden het stuur in en weer uit.
Ik gok dat er een stel draden in een zwarte huls midden onder je stuur naar voren gaan richting je koplamp.
En de kastjes met de knoppen voor richting geven, toeter en startknop etc. kunnen waarschijnlijk los met een kruiskop schroevedraaier. Daar zitten de gaten onder verstopt waar de draden het stuur in gaan.

Als dit zo klopt hoef je eigenlijk alleen naar vanuit het midden een stevige stroomdraad ofzo door het gat in het midden te voeren tot het er bij het uiteinde weer uit komt. Dan kun je dat in het verlengde vast tapen aan de draadjes van je knippers. En dan er doorheen trekken.
 
Ik heb een foto ervan gemaakt mischien kan je dan zien wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • 1561820101829813996125076505557.jpg
    1561820101829813996125076505557.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 19
Dit ziet er voor mij uit als een stuurgewicht. Dat zit in de uiteinden van het stuur gestoken om trilling te minimaliseren.

Is dat er niet verder uit te trekken?
 
Dit ziet er voor mij uit als een stuurgewicht. Dat zit in de uiteinden van het stuur gestoken om trilling te minimaliseren.

Is dat er niet verder uit te trekken?

Oke en is het nodig dat die blijft zitten of gewoon wat je zelf wilt?

Ik heb nog niet geprobeerd om met flink wat kracht dat ding eruit te trekken. Maar met beleid komt die tot zo ver.
 
Oke en is het nodig dat die blijft zitten of gewoon wat je zelf wilt?

Ik heb nog niet geprobeerd om met flink wat kracht dat ding eruit te trekken. Maar met beleid komt die tot zo ver.
Strikt gezien is het niet nodig. Maar ze zitten er niet voor niks.
Trillingen zijn op den duur vervelend aan je handen. En zelf beeld van ze spiegels kan trillerig worden.

Heb je die posts hierboven gezien met de exploded views?
 
Strikt gezien is het niet nodig. Maar ze zitten er niet voor niks.
Trillingen zijn op den duur vervelend aan je handen. En zelf beeld van ze spiegels kan trillerig worden.

Heb je die posts hierboven gezien met de exploded views?
Ja ik heb het gezien. Bedankt voor je hulp, ik ga er over nadenken wat ik ga doen, andere handvaten of stuurgewicht eruit. 👍🏼
 
Je kunt ook gewoon de stuurgewichten eruit halen en er een weekje mee rijden, voel je het verschil in dagelijks gebruik.
Valt het mee, knutsel je de knippers erin, valt het tegen stop je ze terug, en koop je andere knippers
 
Terug
Bovenaan Onderaan