handvatkappen XJ 900 Diversion

koning1

Rookie
3 nov 2010
3
0
Beste allemaal,

Weet iemand misschien of er handvatkappen verkrijgbaar zijn voor een Yamaha diversion, of is dat alleen voorbehouden aan de off- en allroads?

alvast bedankt voor de reacties.
 
Beste allemaal,

Weet iemand misschien of er handvatkappen verkrijgbaar zijn voor een Yamaha diversion, of is dat alleen voorbehouden aan de off- en allroads?

alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb verleden jaar kappen gekocht welke ik met klittenband op de Virago zet, koste € 30,= ofzo en voldoen heel goed tegen de kou, gekocht bij .........................zit ook op de MF en heeft een zaak in Noord Scharwoude. Als ik het op moet zoeken geef dan ff een pm etje. :)
 
Ik zou eens kijken of die van een suzuki V-strom 650 toevallig passen.
Ik heb ze ook op mijn tdm 900 zitten.
 
Psies, ik verwacht dat die van een v-strom wel passend zijn te maken. En inderdaad, het scheel heel wat. Ik vind ze ideaal.
 
Toevallig gisteren gekocht.
De rechterkap is de gewone van een Soes DL650
De linker is dezelfde maar dan een speciale versie voor hydraulische koppeling.
Met een beetje snij en boorwerk (er zullen wat stukken kap weggeknipt/gesneden moeten worden en je moet je stuurbalansen doorboren met een m5 boortje en met m6 schroefdraad tappen zodat de kap daarop vastgeschroefd kan worden) zijn ze schijnbaar prima passend te maken.
Ik ga deze week eens een avondje knutselen en dan laat ik wel zien wat het geworden is.

Er zijn dus geen standaard of echte universele yamaha handkappen te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Of anders zou ik zeggen kijk n's de OP na van het diversion topic .
TDM 900 kappen zouden passen (wat knip , slijp en breekwerk daargelaten )
 
Je hebt ook gewoon standaard handkappen hoor. Die zijn dus universeel. :)

Waar je nog steeds een hoop aan moet snijden, boren en schroeven bij een Div900.


Hij bedoelt handkappen, die zeg maar de wind wegleiden van je hand en er niet puur op gemaakt zijn om je een mietje te laten lijken.

Even bij Acerbis kijken...

Jij bedoelt die Dual Road? Past ook niet perfect. Daarnast heeft hij maar een klein oppervlak en is het fokking duur.
 
Yup, maar die balansen zijn niet hol en er is geen ruimte tussen balansen en stuur om hem tussen te zetten. Komt dus echt buiten de balansen en dan moet je de balansen uitboren en schroefdraad tappen om hem daarop te schroeven
 
Heb je daar een voorbeeld van? Dan kan ik die nog eens overwegen en de huidige te koop zetten. Ja ik zie best wel op tegen al dat snij- en boorwerk wat me te wachten staat.
 
Gaat dat niet trillen/flapperen buiten de bebouwde kom?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. Ik had gewoon handvatverwarming gekocht tegen de kou. :z
Ik ga er tenminste van uit dat de TS op zoek is naar handkappen vanwege de temperaturen van nu.

Denk dat je kunt verwachten dat het een beetje 'flappert'. Als je een beetje fatsoenlijke kwaliteit kunt vinden (dik plastic dus) dan zal het wel meevallen.
 
~
[...]
Jij bedoelt die Dual Road? Past ook niet perfect. Daarnast heeft hij maar een klein oppervlak en is het fokking duur.


Inderdaad deze, ik heb ze zelf ook en het helpt echt heel veel. Je kan er ook nog is dagverlichting in plaatsen. En op deze site zijn ze wel heel duur ik heb er zelf 90 euro voor betaald bij de dealer.

Hier zie je ook gelijk de vstrom handkappen

2860img0060.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan