handvatverwarming BMW 650GS

Jenny01

Rookie
28 jun 2009
4
0
Mijn beide handvatverwarmers bleken niet te werken toen ik met kromme, ijskoude, niet meer te bewegen vingers, bij mijn werk van de motor stapte.
Er is al gekeken naar de zekeringen, maar die bleken in orde te zijn.
Mijn claxon bleek ook niet te werken, wellicht dat het iets met elkaar te maken heeft.....
Heeft er iemand tips om Jenny de winter door te helpen?!
 
Ik kan je niet helpen, maar weet wel dat de handvatverwarming heel erg vaak op de stroomtoevoer naar de claxon wordt aangesloten.
Dus denk dat je het probleem daar moet zoeken. Heb je een elektrisch schema van je motor? Dan kan je nakijken of er misschien een draad niet goed is.
 
a. meld je aan op het BMW GS forum, daar zit alle kennis :}

b. vaak is de schakelaar het probleem, corrosie op de contacten. begin daar dus met meten.

Je hebt het toch over originele HVV?

op de artikelen pagina van de gs club staat een schema voor dummies.
de claxon heeft niets te maken met de HVV. behalve dat er ook een grijze massadraad op zit.
je zal echt moeten gaan meten op de schakelaar of de aansluitsteker.

F650%20schematic.gif
 
Laatst bewerkt:
a. meld je aan op het BMW GS forum, daar zit alle kennis :}

b. vaak is de schakelaar het probleem, corrosie op de contacten. begin daar dus met meten.

Je hebt het toch over originele HVV?

op de artikelen pagina van de gs club staat een schema voor dummies.
de claxon heeft niets te maken met de HVV. behalve dat er ook een grijze massadraad op zit.
je zal echt moeten gaan meten op de schakelaar of de aansluitsteker.

[afbeelding]

:^

Uitgaande van de oude F650GS...
Is het het nieuwe model, dan moet je gewoon terug naar de dealer, om het onder garantie te repareren.
 
Idd schakelaar checken. Bovendien: de reden dat de nieuwe generatie HVV van bmw niet zo warm meer wordt als de oude (die jij dus hebt) is omdat van de oude de bekabeling nogal eens wilde smelten, of de handvaten gewoon in de fik vlogen na een tijdje stationairdraaien met hvv aan. (en nee, ik maak geen grapje :) )

Check dus ook de bekabeling even.
 
Terug
Bovenaan Onderaan