Handvatverwarming BMW K1200rs universeel saito etc

mvharten

Rookie
24 okt 2009
7
0
HOI,

Wie heeft ervaring met de handverwarming setjes op motozoom van saito etc. op een BMW? ik heb namelijk zo een setje gekocht, maar krijg het niet voor elkaar deze erop te zetten, het linker handvat is geen probleem, maar rechts bij het gas wel.

Het is namelijk zo, BMW heeft een plastic omhulsel om het stalen stuur heen met ribbels erop, zonder dit omhulsel is het niet mogelijk om de gaskabels in werking te stellen.

iemand die een idee of oplossing weet hiervoor of dit zelf heeft geprobeerd?

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Mathieu
 
Laatst bewerkt:
Dat hebben alle setjes handvaten voor motoren, motoren hebben rechts namelijk altijd een gashuls die dikker is dan het stuur.

Je hebt ook speciale setjes voor quads, die zijn even dik aan beide kanten.


Dat klopt, het probleem is dat BMW een gashuls heeft met groeven erin die precies passen bij BMW handvatten... Het enige wat ik zou kunnen doen is die groeven met een stanley mes ofzo eraf snijden en dan daar overheen het saito handvat maar vind dit geen iedeale oplossing.

nog meer tips?

Bedankt voor de reacties allemaal!!!
 
Dat klopt, het probleem is dat BMW een gashuls heeft met groeven erin die precies passen bij BMW handvatten... Het enige wat ik zou kunnen doen is die groeven met een stanley mes ofzo eraf snijden en dan daar overheen het saito handvat maar vind dit geen iedeale oplossing.

nog meer tips?

Bedankt voor de reacties allemaal!!!

Je bedoelt ribbels in de lengte van de plastic huls? Dat is bij meer modellen en merken. een beetje rubber handvat kan daar wel overheen, zonder al je veel gedoe of schade.

Zijn het dikke ribbels, of valt het mee?
 
Dat klopt, het probleem is dat BMW een gashuls heeft met groeven erin die precies passen bij BMW handvatten... Het enige wat ik zou kunnen doen is die groeven met een stanley mes ofzo eraf snijden en dan daar overheen het saito handvat maar vind dit geen iedeale oplossing.

nog meer tips?

Bedankt voor de reacties allemaal!!!
Welkom op MF trouwens, stel je even voor in het betreffende topic of rubriek.

Als je een BMW R1200RS hebt, kan er toch ook wel een BMW handvatverwarming bij :?
Het grootste nadeel van die Saito is dat je handvatten stug en dik worden.
BMW heeft het incl handvatverwarming veel beter voor elkaar.

Ga aub niet de boel kapot snijden met een stainleymes :N
 
Welkom op MF trouwens, stel je even voor in het betreffende topic of rubriek.

Als je een BMW R1200RS hebt, kan er toch ook wel een BMW handvatverwarming bij :?
Het grootste nadeel van die Saito is dat je handvatten stug en dik worden.
BMW heeft het incl handvatverwarming veel beter voor elkaar.

Ga aub niet de boel kapot snijden met een stainleymes :N

HI dankjewel !!, ben paar jaartjes geleden ook al lid geweest, toen tijd geen motor gehad dus nu weer lid geworden vandaar!

bedankt voor je reactie, inderdaad voel ik er weinig voor om erin te snijden!

BMW verwarming aanschaffen is te prijzig, je moet dan je handvatten, de stuur-unit (met knopjes etc) allemaal vervangen en dat is erg prijzig.
 
BMW verwarming aanschaffen is te prijzig, je moet dan je handvatten, de stuur-unit (met knopjes etc) allemaal vervangen en dat is erg prijzig.
hoe kom je daar nu bij?
BMW is helemaal voorbereid, gewoon een kwestie van inpluggen.
voor die saito heb je draadjes buitenom, een rare schakelaar en je moet in je draadboom knippen.
dat zou mij de extra kosten wel waard zijn.

klik HVV op een niet voorbereid (GS) stuur.
 
hoe kom je daar nu bij?
BMW is helemaal voorbereid, gewoon een kwestie van inpluggen.
voor die saito heb je draadjes buitenom, een rare schakelaar en je moet in je draadboom knippen.
dat zou mij de extra kosten wel waard zijn.

klik HVV op een niet voorbereid (GS) stuur.


Halflive heb je ook zo,n linkje voor een Moto Guzzi ? O-)
 
HI dankjewel !!, ben paar jaartjes geleden ook al lid geweest, toen tijd geen motor gehad dus nu weer lid geworden vandaar!

bedankt voor je reactie, inderdaad voel ik er weinig voor om erin te snijden!

BMW verwarming aanschaffen is te prijzig, je moet dan je handvatten, de stuur-unit (met knopjes etc) allemaal vervangen en dat is erg prijzig.

Welke naam had je toen? Dan zet ik die oude even dicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan