Handvatverwarming gaskant wil er niet op

Hedcandy

MF veteraan
17 aug 2006
21.375
1
Nadat ik de nokjes van de gashendel heb afgesneden (die staken sowieso te ver uit) en deze gelijk iets tapser heb gemaakt, past de handvatverwarming (Oxfort) aan de gaskant nog altijd niet.
Ik heb deze dingen op meerdere motoren gemonteerd, nooit problemen gehad, de linkerkant zit ook goed.
Het ding in warm water gooien om de boel zachter te maken werkt niet (want de binnenkant is van hard plastic wat sowieso niet zachter wordt). De achterkant eerst erover lukt wel, maar daar heb je natuurlijk niets aan.

Wie o wie heeft er nog briljante oplossingen die ik kan proberen?
Het betreft een Street Triple.
 
Volgens TenKate zou het moeten passen...
Ik heb helaas niet zo'n nauwkeurig meetgevalletje.
Maar ook in het het Street Triple topic zijn er mensen die deze handvatverwarming op hun motor hebben zitten, dus het lijkt me raar als het dan bij mij opeens dikker zou zijn? (ik geef nog eerder het handvat - maandagochtend model?? - de schuld dan haha)
 
Waarschijnlijk probeer je de heated grips er nu overheen te laten glijden zonder lijm om het alvast te proberen neem ik aan? De lijm zorgde er bij mij namelijk voor dat het geheel er een stuk makkelijker overheen gleed.

Verder heb ik die seconde lijm die erbij zat de deur uit gedaan. Dit liet op een gegeven moment los en je moet behoorlijk snel zijn met het goed plaatsen van de grip. Gebruik nu al een hele tijd polymax. Dit is hittebestendig en dat komt muurvast te zitten. En ik vond het gemakkelijker werken aangezien het pas na 4 uur vast zit en na 24 uur volledig is uitgehard. (Echter blijft het wel flexibel, wat er dus voor zorgt dat de lijm niet breekt net als die secondelijm)
 
Volgens TenKate zou het moeten passen...
Ik heb helaas niet zo'n nauwkeurig meetgevalletje.
Maar ook in het het Street Triple topic zijn er mensen die deze handvatverwarming op hun motor hebben zitten, dus het lijkt me raar als het dan bij mij opeens dikker zou zijn? (ik geef nog eerder het handvat - maandagochtend model?? - de schuld dan haha)
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
 
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Het lijkt idd niet te passen, maar volgens de boekjes zou het dat wel moeten...
Eerdere ervaringen bevestigen dat.
Geen idee wat ik hier nu mee moet dus.

Zijn die gashulzen evt ook te vervangen voor een andere? (ik neem aan dat je hiermee het draaiende gedeelte op de motor bedoelt toch?)
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk probeer je de heated grips er nu overheen te laten glijden zonder lijm om het alvast te proberen neem ik aan? De lijm zorgde er bij mij namelijk voor dat het geheel er een stuk makkelijker overheen gleed.

Verder heb ik die seconde lijm die erbij zat de deur uit gedaan. Dit liet op een gegeven moment los en je moet behoorlijk snel zijn met het goed plaatsen van de grip. Gebruik nu al een hele tijd polymax. Dit is hittebestendig en dat komt muurvast te zitten. En ik vond het gemakkelijker werken aangezien het pas na 4 uur vast zit en na 24 uur volledig is uitgehard. (Echter blijft het wel flexibel, wat er dus voor zorgt dat de lijm niet breekt net als die secondelijm)
Hij komt er geeneens omheen, dus er valt ook niets te glijden... als ie er eenmaal een paar mm omheen zit snap ik deze truc ja.
Maar hij lijkt nu gewoon niet te passen.
 
Het lijkt idd niet te passen, maar volgens de boekjes zou het dat wel moeten...
Eerdere ervaringen bevestigen dat.
Geen idee wat ik hier nu mee moet dus.

Zijn die gashulzen evt ook te vervangen voor een andere? (ik neem aan dat je hiermee het draaiende gedeelte op de motor bedoelt toch?)
Ik vraag je niet wat er in een boekje staat.
Ik vraag je niet wat anderen bevestigen.

Laatste poging: waarom past het niet?
 
Martell, als ik dat wist, dan wist ik de oplossing wellicht ook.
Dan weet ik het ook niet :)

Leek mij vrij eenvoudig om te constateren, maar als je al niet weet waarom het ene plastic hulsje niet om een ander plastic hulsje kan, den kik dat het beter is om er verder zelf niets meer mee te doen.

Terug naar winkel, hen laten kijken. Je kunt immers toch niet aangeven wat er aan scheelt. weet de winkel ook niet hoe ze je kunnen helpen.

Vriendelijke advies :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full

full


Die nokjes op de gashuls heb ik er dus al afgesneden..en zelfs iets meer taps laten toelopen.
een foto van hoe en en ander tegen elkaar zit (ipv op) lukt niet echt, omdat het handvat nog een rubber rand heeft die er net overheen valt (die wel ja... maar de hardplastic binnenkant waar de verwarmingselementen inzitten, die past dus niet - wel andersom zoals gezegd, maar daar heb je dus niets aan).

Hopelijk hebben jullie hier iets aan?

En 'even langs de winkel gaan' als dat een optie was dan had ik hier geen topic geopend ;)
 
Ik heb recent Chinese hotgrips gemonteerd. Daar moest de originele gashuls vervangen worden voor een meegeleverde. De gashuls ging soepel over het stuur en werd in het gaskabelhuis gemonteerd. Over de gashuls werd het verwarmingselement geschoven. Dat moest met enig beleid en veel WD-40 omdat dit wel een "tight fit"was.

Meer in dit topic.

http://www.motor-forum.nl/motorshop...-3-merkentypes-handvatverwarming/Williej.html

Misschien heb je er wat aan...
:)
 
[afbeelding]
[afbeelding]

Die nokjes op de gashuls heb ik er dus al afgesneden..en zelfs iets meer taps laten toelopen.
een foto van hoe en en ander tegen elkaar zit (ipv op) lukt niet echt, omdat het handvat nog een rubber rand heeft die er net overheen valt (die wel ja... maar de hardplastic binnenkant waar de verwarmingselementen inzitten, die past dus niet - wel andersom zoals gezegd, maar daar heb je dus niets aan).

Hopelijk hebben jullie hier iets aan?

En 'even langs de winkel gaan' als dat een optie was dan had ik hier geen topic geopend ;)

Je hebt geen schuifmaat?

Ik verwacht niet dat iemand je gaat kunnen helpen zonder dat je even de diameters meet en hier post.
 
Gewoon nog ff schuren, handvat ff opwarmen met de foehn, remreiniger erin spuiten en erop schuiven.
Let op dat die dikke knobbel van de bedrading niet in de weg met je remhendel zit.
 
[afbeelding]
[afbeelding]

Die nokjes op de gashuls heb ik er dus al afgesneden..en zelfs iets meer taps laten toelopen.
een foto van hoe en en ander tegen elkaar zit (ipv op) lukt niet echt, omdat het handvat nog een rubber rand heeft die er net overheen valt (die wel ja... maar de hardplastic binnenkant waar de verwarmingselementen inzitten, die past dus niet - wel andersom zoals gezegd, maar daar heb je dus niets aan).

Hopelijk hebben jullie hier iets aan?

En 'even langs de winkel gaan' als dat een optie was dan had ik hier geen topic geopend ;)
Ik snap er weinig van.

Begin maar eens met de gashuls van het stuur te halen.
Als je namelijk te veel kracht zet met die nieuwe grips er overheen proberen te rammen of wurmen, druk je feitelijk om onderdelen in je rechter controle-unit.
Dat is allemaal net te kwetsbaar.
Daarbij is het een stuk makkelijke passen en meten, ev aanpassen, en monteren.

Kan het zijn dat als die vier nokjes er af zijn, en je de lengte-ribbels op gashuls wat wegschuurt, dat het dan wel past?

Of zit er dan nog teveel verschil in?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer je nou je originele handvat over de hotgrip te schuiven??
In het handvat zitten geen uitsparingen, op het ding op het stuur zitten nokjes (die je er inmiddels af hebt gehaald)
Dan kan je voor je de boel gaat versnijden toch al snappen dat het niet past? Nu kan het niet meer retour.
Zit er geen handvat bij wat over die nokjes kan?
 
Ik heb dat "probleem" ook gehad. Het lijkt totaal niet te passen, maar als je het verschil meet dan is het tiende millimeter werk. Ik heb het opgelost door een rolletje schuurlinnen te kopen 2 maten eerst met grof schuren daarna met fijn. En daarna past het prima. Succes.
 
Je hebt geen schuifmaat?
Nee heb ik niet.

Probeer je nou je originele handvat over de hotgrip te schuiven??
Nee natuurlijk niet ben een vrouw, maar niet achterlijk ofzo...

Ik zie toch echt nog de binnenkant van een anderssoortige handgreep om de feitelijke witte gashendelkoker/buis zitten. Haal die er eerst maar af.
Denk jij dat er nog een laag onder zit dan? Ik dacht namelijk van niet. (waarom zouden ze wit moeten zijn?) Maar het kan zo zijn. Indien dat zo is, dan stopt het voor mij nu hier, verder gaat mijn kennis niet.

Ik wacht dan wel af tot het weer wordt de motor van stal te halen en er mee naar een motorzaak te rijden... het is niet anders.
 
Ik heb dat "probleem" ook gehad. Het lijkt totaal niet te passen, maar als je het verschil meet dan is het tiende millimeter werk. Ik heb het opgelost door een rolletje schuurlinnen te kopen 2 maten eerst met grof schuren daarna met fijn. En daarna past het prima. Succes.
Tnx, dit ga ik nog proberen, en anders is het jammer en wachten tot het voorjaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan