Handvatverwarming trekt accu leeg

22 mei 2005
43
0
Nijmegen
Hoi,
Ik heb al even zitten zoeken, maar ik kom er niet uit.
Vorig jaar een nieuwe accu geplaatst (behoorlijk sterkere dan die ik had). Van de week was het koud dus ik dacht: effe warme handjes krijgen. HVV werkte niet. Bij controle bleek gewoon de zekering kaduuk. Dus nieuwe zekering geplaatst (na 3 sterktes een behoorlijk sterkere gebruikt). En inderdaad lekker warme handjes in de vroege ochtend.
Paar dagen de fiets niet gebruikt... Maandagochtend fiets naar buiten, accu plat. Aan de lader gezet en gisteren bij het terugzetten toch maar eens even een multimeter erbij gepakt.
Ik zie dat de HVV ergens tussen de 30 en 40 mA trekt (ook al staat deze uit). Lijkt mij redelijk veel, maar goed, ik heb eigenlijk geen verstand van elektronica, dus ik weet het niet.
Het lijkt mij dat er dus ergens een breuk zit in de bedrading of dat de regelunit (niet de schakelaar) defect is. Ik zit nu na te denken over een aantal opties: nieuwe bedrading aan het ding zetten, HVV achter het contactslot zetten (zit nu rechtstreeks op de accu) of toch maar een nieuw exemplaar bij Oxford bestellen. Maar ik heb uiteraard geen zin om mijn handvatten te vervangen. Weet iemand of de nieuwe exemplaren (een beetje) probleemloos op de oude bedrading past?

Nog wat aanvullende info:
Fiets: Triumph Sprint ST 1050 (2005)
HVV: Oxford (vermoedelijk ook uit 2005)
Accu: BS Lithium 280A (effe uit mijn hoofd 48wh)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren mijn ST ingeruild voor een Tiger Sport (1050). Vrijdag ophalen en het weekend maar even wat KM's maken. Enne... Op de Tiger zit HVV af fabriek *D
Alleen nog een keertje verstralers erop zetten. Dat is eigenlijk het enige dat ik mis aan de nieuwe fiets.
 
Ik heb gisteren mijn ST ingeruild voor een Tiger Sport (1050). Vrijdag ophalen en het weekend maar even wat KM's maken. Enne... Op de Tiger zit HVV af fabriek *D
Alleen nog een keertje verstralers erop zetten. Dat is eigenlijk het enige dat ik mis aan de nieuwe fiets.
Heftige oplossing voor je probleem: de motor inruilen voor een andere motor.


Veel rijplezier met je nieuwe bike!
 
Terug
Bovenaan Onderaan