Handvatverwarming

ZXR750muis

Rookie
29 sep 2005
22
0
Heteren
Hallo,

Ik heb een kawasaki ZXR750 en omdat het niet anders kan rij ik er het hele jaar mee naar mijn werk, 135km per dag, fantastisch allemaal, fijne en mooie motor, maar het is in de winter natuurlijk normaal gesproken erg koud en tot zo`n +2 graden gaat het nog wel maar als het kouder wordt is mijn uitlaat het enigste waar ik bij elke pomp mijn handen weer aan kan gaan staan warmer en echt veilig met bevroren vingers rijden is het ook niet, nu wil ik er eigenlijk handvatverwarming op monteren, heeft iemand hier ervaring mee en zijn er goede of ook hele slechte te koop en kan ik dit zelf makelijk monteren op mijn motor. ik hoop dat ik dan iets prettiger de winter doorkom.
Graag hoor ik wat van jullie.
 
Heb er niet veel ervaring mee, maar is wel relaxed!

Ik had op 'mijn' motor tijdens het lessen (nog niet zo heel lang geleden) handverwarming. Dat was op een CB500. Zaten 3 standen op:
- Heat: extra warm om extra snel je handen op te warmen/handschoenen te drogen.
- On: Comfortabel warm
- Off: spreekt voor zich.

Ik vond het ideaal. :Y
 
Ik heb zelf ook handvatverwarming gehad (van Daytona) bevielen goed; totdat ik eens van Sebring verwarmde handschoenen probeerde .
En nu? wil echt niet anders meer,op de langere reizen dan want het snoertje moet door de mouwen van je jas, en dat vind ik wel een gedoe.
Het aansluiten van zowel de handvatverwarming als de handschoenen is een fluitje van een cent.
En voor de kosten hoef je het niet te laten want de handschoenen kosten met snoer iets van €155 en dan heb je LEVENSLANGE garantie,de handvatverwarming koop je alvanaf €35 tot€80,maar alle waar voor zijn geld!!!!!!
 
Ik heb op mijn motor "af-fabriek" handvatverwarming, en ben er best tevreden over. Alleen blijf ik last hebben van mijn vingertopjes, heel vervelend. Vervolgens heb ik handkappen bevestigd, zeker een vooruitgang te noemen (bij jouw motor niet denk ik zomaar _O- ) ... maar helaas, de vingertopjes bleven koud omdat ze toch net'an in de wind zaten. Handkappen lager geplaats, de bovenkant van mijn handen in de wind, dus die weer koud |( . Toen verhogers/spoilers voor de handkappen gekocht, hopende daarmee't probleem op te kunnen lossen ... mmwoahh mmwoahh, gaat best aardig zo.
Let wel; ik rij ei'lijk wel't hele jaar met zomer handschoen aan, met die gaatjes overal.

Over de verwarming ben ik goed te spreken, alleen de vingertopjes dan, das jammer ...
Heb ook 3 standen, en standje hoog is ook echt hoog (afhankelijk van de buiten temp.).
Succes, :W
 
Iedereen alvast bedankt voor de reacties
Het lijkt me de moeite waard om het eens te proberen
De kosten zijn het niet
p.s. in de zoekopdracht kreeg ik veel te lezen over dit onderwerp
bedankt
 
Ik heb zelf ook handvatverwarming gehad (van Daytona) bevielen goed; totdat ik eens van Sebring verwarmde handschoenen probeerde .
En nu? wil echt niet anders meer,op de langere reizen dan want het snoertje moet door de mouwen van je jas, en dat vind ik wel een gedoe.
Het aansluiten van zowel de handvatverwarming als de handschoenen is een fluitje van een cent.
En voor de kosten hoef je het niet te laten want de handschoenen kosten met snoer iets van €155 en dan heb je LEVENSLANGE garantie,de handvatverwarming koop je alvanaf €35 tot€80,maar alle waar voor zijn geld!!!!!!
De enige echte waarheid en ik heb ook beide opties geprobeerd. Handvatverwarming verwarmt nu net dat het ene plekje op je hand, wat toch al nooit koud wordt.
 
Misschien gewoon alle twee monteren ?
Krijg je in ieder geval geen koude handen.

Ik moet alleen nog even aansluiting maken om de handschoenen voor ik wegga alvast op te warmen.Het enigste wat ik nog kan bedenken voor nog warmere handen.Al rijdend duurt het wat langer voor de handschoenen warm zijn.


Frans
 
Ik heb zelf ook handvatverwarming gehad (van Daytona) bevielen goed; totdat ik eens van Sebring verwarmde handschoenen probeerde .
En nu? wil echt niet anders meer,op de langere reizen dan want het snoertje moet door de mouwen van je jas, en dat vind ik wel een gedoe.
Het aansluiten van zowel de handvatverwarming als de handschoenen is een fluitje van een cent.
En voor de kosten hoef je het niet te laten want de handschoenen kosten met snoer iets van €155 en dan heb je LEVENSLANGE garantie,de handvatverwarming koop je alvanaf €35 tot€80,maar alle waar voor zijn geld!!!!!!

Sebring = Gerbing :?

Die snoertjes doe je 's winters 1x door je jas en in het voorjaar haal je het er weer uit. Niks geen gedoe.
 
In combinatie met handkappen is het best lekker hoor.
Heb ze deze winter ook eindelijk.
Nog wel wat weinig km gereden maar de eerste indruk is lekker.

Peter.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook het hele jaar door en die van Daytona zijn prima. Kosten 55 euries op Marktplaats en bevallen goed. Wel is het na 50 km snelweg dat de rijwind de grootste boosdoener is en je alsnog wel wat kouwe kluiven krijgt.....

Maar je overleeft het wel
 
Mijn ervaring met handvatverwarming is positief. Het zat er bij het huidige exemplaar al vanaf de fabriek op. Ik rij nu ook altijd met zomerhandschoenen aan... tenzij ik echt een lange rit maak in de kou.. Dan trek ik eens winterhandschoenen aan, maar die vind ik over het algemeen wat minder prettig zitten.

In de zomer gebruik ik de handvatverwarming als mijn handschoenen doorweekt zijn om ze droog te stoken tijdens het rijden.. ook wel lekker.. :9~
 
Laatst bewerkt:
het is toch zoooooooo lekker om die warmte door je handen je armen in te voelen trekken :9


Helemaal mee eens. Ik merk dat als het ietsie kouder wordt, dat ik tussen de schouderbladen en de nek verkramp. Zolang mijn handen en armen warm zijn heb ik daar aanmerkelijk minder last van. Ik rij stukken ontspannender.
 
heb met handvatverwarming gereden maar heb ze er ook weer vanaf gehaald
vind het wel een voordeel dat je geen koude handen krijg maar denk ook dat je het koudste plekje op je lichaam het meeset voelt
kreeg dus ipv kouwe klauwe , kouwe poten
dit beviel nog minder ,en rij dus nu gewoon weer lekker als een echte bikkel zonder verwarmig
 
heb met handvatverwarming gereden maar heb ze er ook weer vanaf gehaald
vind het wel een voordeel dat je geen koude handen krijg maar denk ook dat je het koudste plekje op je lichaam het meeset voelt
kreeg dus ipv kouwe klauwe , kouwe poten
dit beviel nog minder ,en rij dus nu gewoon weer lekker als een echte bikkel zonder verwarmig

Wat dacht je deze? :)

http://www.gerbing.eu/index.pl/motorcycle_socks110
 
Ik wil niet meer zonder HVV. Niet dat het ideaal is bij flinke kou, maar juist net de dagen ervoor (herfst / einde winter) zijn die dingen perfect. Natuurlijk kan je zonder, maar ik wil het alleen niet meer :)
Ik heb ook Gerbing verwarmde handschoenen. Wanneer het echt moet trek ik deze aan, maar dat stel ik altijd (te) lang uit... (vervelend gedoe met snoertjes)
 
Terug
Bovenaan Onderaan