handvatverwarming

speedyrossi

Die hard MF'er
5 okt 2008
342
0
Beste motorfanaten even een paar vragen over handvatverwarming: Ik heb indertyd en nu praat ik over ongeveer 1981 handvatverwarming op m'n Kawa 1100 laten monteren. Dat waren 2 elementen die in beide stuurhelften werden geschoven en op die manier de bestaande handvaten op temperatuur hielden. vraag 1: komt nu de handvatverwarming in de plaats van de bestaande handvaten en hoe werkt dat met het gashandvat i.v.m. het verdraaien nvan het gashandvat in verhouding met de draden die de handvaten moeten verwarmen? Vraag 2 : wat is een goed merk handvatverwarming en wat kost zo'n set ongeveer tegenwoordig en is het makkelyk zelf te monteren? Het is de bedoeling dat het op m'n toekomstige motorscooter komt. He'alvast bedankt voor de eventuele reacties en met deze temperaturen veel warme km's toegewenst! Greetz,
 
Bij de huidige handvatverwarming moet je de originele handvaten er af halen en die met de verwarmingselementen er weer op schuiven. De draden komen uit de rand van het handvat en dus heb je aan de gashand wat ruimte om te draaien. En de hoeveelheid van draaien hangt weer af van de manier waarop je de draad aan de motor vast zet. Neem je weinig speling dan beperk je de snelheid, geef je voldoende ruimte dan komen er geen beperkingen. En bij wat extra lengte beweegt de draad ook wat minder en dat is weer beter voor de binnenkant. Breken de draadjes minder snel.

Wat een setje kost, hangt af van waar je zoiet gaat kopen. Sommige grotere motorketens hebben ze soms in de aanbieding. Dus kijken bij www.hein-gericke.de, www.polo-motorrad.de , bij motozoom of bij motoport of bij Detlev Louis. Sommige motormerken verkopen ze ook als accesoire voor het eigen merk. maar deze zijn wat prijzig.

Kijk wel even voor welke stuurdikte je handvaten nodig hebt. Er zijn verschillende diktes sturen in de handel en het handvat zal toch moeten passen

EgbertO
 
Bedankt voor je reactie, Met name dat je op de stuurdikte moet letten had ik even niet in de peiling. En ik was ook een beetje aan het googlen gegaan en kon het systeem waar elementen in de stuurhelften worden gemonteerd ook niet meer vinden maar die zyn in het verleden op m'n Kawa ook snel kapot gegaan. Het enige waar ik nog niet zo'n vertrouwen in heb is het slyten van de draden by het gashandvat by het voortdurend verdraaien van het handvat.
 
Bedankt voor je reactie, Met name dat je op de stuurdikte moet letten had ik even niet in de peiling. En ik was ook een beetje aan het googlen gegaan en kon het systeem waar elementen in de stuurhelften worden gemonteerd ook niet meer vinden maar die zyn in het verleden op m'n Kawa ook snel kapot gegaan. Het enige waar ik nog niet zo'n vertrouwen in heb is het slyten van de draden by het gashandvat by het voortdurend verdraaien van het handvat.


Die draden zijn ook doorgaans de meest kwetsbare plek, maar wanneer je de handvatten goed monteerd, kun je daar al behoorlijk rekening mee houden.

Standaard stuur is 22 mm in doorsnede, de dikkere sturen zijn 1" (25 mm). Vaak bij Harleys, en sommige typen van de Japanners bijvoordeeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan