handvatverwarming

gjvz

MF'er
20 okt 2014
76
7
Ik ben in het bezit van een Honda CB650 Nighthawk 1985. Ik heb handvatverwarming gekocht van het merk Daytona Heated Grips.
Er word geadviseerd het niet rechtstreeks op de accu aan te sluiten maar achter het contact. Heeft iemand hier ervaring mee en waar zou ik het beste
op aan kunnen sluiten.
Ik hoor het graag.

G.J.
 
Als niemand me voor is, hella maakt relais voor toepassingen als extra lampen voor op auto’s. Daar kun je redelijke vermogens mee schakelen. Een set verwarmers kan die dan ook makkelijk aan. Hella is het merk.
 
Zo eentje bvb

1621546092987.jpeg
 
Zei hij bescheiden :)
als/dan

Die relaisnummering… zou die ooit door een zwaar dronken techneut bedacht zijn? Waarom niet 1,2,3,4?
Heb ‘m gewijzigd, heb een beetje gezopen…

Die nummers zijn klemcoderingen uit de autowereld. Zo heeft 53 of 53a iets met een kortsluitweerstand te maken dacht ik.

Bij andere relais sluit je de spoel aan met A1 en A2

1,2,3,4
hoedje van hoedje van?
 
Naar mijn mening en ervaring is handvatverwarming gewoon kudt.
Hier zijn al meerdere topics over.
Het verwarmt de binnenkant van je handschoenen en de rijwind komt op de voorkant.
Als het kouder is doe je ook nog dikkere handschoenen aan en voel je er bijna niets meer van en krijg je nog steeds koude tintelende vingers.
Maar goed als je onderdelen wil hebben dan kan je hier; Goedkope autoaccessoires shop - Internet-Automotive ,voor een redelijke prijs aansluitmaterialen bestellen.
 
Naar mijn mening en ervaring is handvatverwarming gewoon kudt.
Hier zijn al meerdere topics over.
Het verwarmt de binnenkant van je handschoenen en de rijwind komt op de voorkant.
Als het kouder is doe je ook nog dikkere handschoenen aan en voel je er bijna niets meer van en krijg je nog steeds koude tintelende vingers.
Maar goed als je onderdelen wil hebben dan kan je hier; Goedkope autoaccessoires shop - Internet-Automotive ,voor een redelijke prijs aansluitmaterialen bestellen.
Persoonlijk heb ik door ervaring nu een andere mening over handvat verwarming.
(Een mening is natuurlijk subjectief en ook persoon gebonden)
Is het erg koud en draag je geen adequate handschoenen dan is handvat verwarming zeker niet toereikend, het is dus geen vervanging van goede handschoenen.
Echter ga je in de zomer erg vroeg op pad, en is het eigenlijk net effe iets te fris voor je zomer handschoenen, wordt je aan het eind van een mooie dag overvallen door toch wel fris weer, dan helpt handvat verwarming wel degelijk, omdat je handen dan toch warmer blijven, kun je toch beter je rem en koppeling bedienen, en dat vindt ik een grote veiligheids toevoeging.
 
Heb ‘m gewijzigd, heb een beetje gezopen…

Die nummers zijn klemcoderingen uit de autowereld. Zo heeft 53 of 53a iets met een kortsluitweerstand te maken dacht ik.

Bij andere relais sluit je de spoel aan met A1 en A2

1,2,3,4
hoedje van hoedje van?
Ok. A1/A2 is al een stuk logischer, zou je denken.

@Broos Handvatverwarming is net zoiets als internet. Ook nooit wat geworden.
 
Dan heb ik wrs nog een erg simpel vraagje: hoe maak je de beste verbinding in een bestaande kabel (die bijvoorbeeld naar achterlicht loopt), solderen of met knijpklem waar een andere kabel bij geplaatst wordt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan