Handverwarming op motor of niet?

Verwarmd vestje kopen, heb je ook geen koude handen meer. Beste tip die ik je kan geven. Heb hvv verwarmde handschoenen en sinds een jaartje een vestje,..dat is het.
 
Gewoon handvatverwarming, kost je een keer €100,- inclusief montage als je het zelf niet kan, anders is het nog goedkoper. Als het dan een keertje koud is in het voorjaar of het najaar kan je gewoon met je zomerhandschoen rijden. Als je daarna echt door wil rijden kan je als je het te koud vindt altijd alsnog setje aanschaffen van verwarmde handschoenen. Ik vind het heerlijk in ieder geval!
 
Heb handvatverwarming gehad maar vond het niet geweldig. Zoals andere ook al aangeven, binnenzijde van je hand word verwarmd maar de buitenzijde blijf koud. Als ik nog eens zou moeten kiezen werden het verwarmde handschoenen, echter wel de versie die oplaadbaar is om geen extra draden te hoeven trekken. Tegenwoordig 3 paar handschoenen, voorjaar, zomer en winterpaar, krijg ik het dan nog koud dan stop ik en ga een cappuccino drinken.☕:t
 
Ik heb nu bij mijn 2020 Honda Forza de optie handvat verwarming af fabriek laten monteren ik moet zeggen dat het goed werkt ook met de winterhandschoenen. De handvat verwarming heeft 5 standen dus instel mogelijkheden genoeg
 
Ik heb het zelf op mijn vorige motor gemonteerd. Goedkoop setje van AliExpress. Daardoor veel prettiger de winter door kunnen rijden.
Was dan ook de reden dat ik bij het zoeken naar mijn huidige motor het een pre vond als het fabrieks-af erop zat.
Nog steeds heel blij mee. Klopt wat hierboven genoemd wordt dat alleen je binnenkant wordt verwarmd maar t is zoveel fijner dan zonder
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Oxford werkt bij mij al jaren uitstekend. Ook in het voor- en najaar met de zomerhandschoenen. Dikke winterhandschoenen geven de warmte uiteindelijk ook goed door. Aangezien je een Honda Crosstourer hebt staan handkappen er mooi op en die helpen echt tegen de kou aan de bovenzijde van je handen. Het is al een keer gezegd in alle reacties: een verwarmd vest helpt ook om warm te blijven en dat heeft een positief effect op je handen en voeten.
 
Nog 1 vraag.

Werkt het ook met dikke niet verwarmde handschoenen? Of voel je alleen de warmte bij dunne/zomerhandschoenen?
Er zijn handschoenen speciaal voor hvv, deze hebben een dunnere laag aan de binnenkant zodat de verwarming meteen voelbaar word. De dikkere buitenkant houd de kou beter tegen.
 
Ik verkies handvatverwarming boven verwarmde handschoenen. Dit om de simpele reden dat je handvatverwarming altijd bij hebt, dus op een koude lente-ochtend, een frisse herfstnacht, een plotseling koudere dag in de ardennen, etc. Ik gebruik heb dus vaak.

In de winter rijd ik door en in combinatie met winterhandschoenen werkt het perfect. Het klopt dat de buitenkant van je handen iets kouder blijven dan de binnenkant, maar dit vind ik dusdanig meevallen dat het me het gedoe met andere handschoenen/draadjes/accu's niet waard is.
 
Ik heb allebei. Ik reed voor de corona-tijd veel ww-verkeer met bijna alleen snelweg met destijds 130 km/h op een halfgekuipte motor . Ik ben geen koukleum maar met dat snelwegrijden krijg je best snel last van kou. HVV is ideaal als je met je normale handschoenen een koude ochtend in de lente of herfst trotseert. Met HVV en dikke winterhandschoenen (+extra binnenhandschoenen op de koudste dagen) kun je ook nog doorrijden in de winter, maar afhankelijk van de omstandigheden, is de lol er dan wel een keer af. Dit heb ik de winter van 2018-2019 gedaan.

Verwarmde handschoenen zijn echt heerlijk als het winter is en je rijdt iedere dag. Ik heb Gebrings met goede bescherming en ook met een goed gevoel met de bediening. Aangesloten op de accu. Ik heb ze vorige winter de meeste dagen op de zwakste stand gezet en een paar keer toen het echt koud was heb ik de middelste instelling gebruikt. Ik heb ze ook wel eens gebruikt samen met de handvatverwarming, bijvoorbeeld als ik net was opgestapt of als het net wat kouder was dan ik dacht. Op de maximale instelling worden je handen gegrilld cq gefrituurd dus die is niet echt geschikt voor de Hollandse winters van tegenwoordig.

Een verwarmd vest lijkt me ook wel wat, als je je kern warm houdt dan ben je er eigenlijk al.
 
Laatst bewerkt:
En nu rij ik gewoon met winterhandschoenen als het koud is.
Voor af en toe een toertocht in de winter gaat dat prima, maar als je meer dan vierhonderd kilometer per week ww-verkeer rijdt over de snelweg dan is dat in mijn ervaring niet te doen, tenzij je bij de commando's hebt gezeten of iets dergelijks.
 
Het zit er bij mij net op, ik gaan het nog beleven.
Draadtjes aan hamdschoenen lijkt me niks.
 
Mijn ene motor heeft handvatverwarming, mijn andere niet. En daar ga ik het ook niet opzetten want ik mis het niet echt. Handvatverwarming vind ik vooral fijn als je in voor-/najaar aan het begin of eind van de dag rijdt met je zomerhandschoenen. Zelfde verhaal als je ergens hoog in de bergen rijdt, daar blijf je geen uren en is dat eventjes bijwarmen van je handen wel lekker.

Zoals @IJzervreter ook al aangeeft, als het echt koud wordt trek ik een verwarmd vest aan, dan houdt mijn romp warm, waardoor de bloedsomloop op gang blijft en dan koelen je handen en voeten ook niet zo snel af.
 
Ik heb een motor met handvatverwarming gehad. Dat was wel prettig, tot mijn licht uitviel... Handschoenen met verwarming waren ook prettig, tot de batterij leeg was.
En nu rij ik gewoon met winterhandschoenen als het koud is.

Ik heb ook eens mijn motor moeten "jump starten" omdat iets niet op een geschakelde '+' zat, maar als dat de reden is om nooit meer HVV te hebben kan je even zo goed nooit meer motor rijden omdat je benzine op is :')

Ik heb op meerdere motoren HVV gehad.
Op mijn Freewind deed het 0,0 omdat het van een onbekend merk was.
Op de VFR had ik oxfords die ik nu op de MT heb geplaatst.
Ik weet niet hoe het komt maar ik heb veel warmere handen op de MT dan op de VFR. Buitenkant handen blijven warm door gebruik handkappen en moffen.

Ps: op met de oxford heb je de stand 100% niet nodig, tenzij voor het snel opwarmen. met 50% blijf je lekker warm in dit weertje.
 
Laatst bewerkt:
Beste Forummers,

De vraag spreekt voor zich. Ik heb een andere motor gekocht (Honda Crosstourer) en ben voornemens het jaar door te rijden.

Er zijn diverse manieren om de handen warm te houden volgens mij:

- verwarmde handschoen via accu of batterijen,
- handvatverwarming op de motor.

Ik wil voor de laatste optie gaan.

Graag verneem ik de voor en tegens (als die er zijn) en de kosten (bij benadering). Heb gehoord dat Oxford een goed merk is.

Bij voorbaat bedankt....
Je geeft aan om het hele jaar door te rijden, maar plezier of WW-verkeer?
Dan is de vraag hoeveel km's je dan op de motor zit
Maar wat voor handschoenen heb je, heb hand- en zadelverwarming maar gebruik het niet eens.
Denk dat het door de goede handschoenen komt, heb inmiddels 5 paar handschoenen (overdreven misschien).
Maar neem altijd op een rit 2 paar mee voor het geval ze toch zo nat worden dat ik droge handen wil.
Heb Held Seasons, nog een 4 seizoenen handschoen, handschoenen voor de zomer, BMW handschoenen van leer met Goretex (wind- en waterdicht), een setje geventileerde (niet aan te bevelen). En zag dat mijn zomerhandschoenen beginnen te scheuren (leeftijd 6 jaar) dus misschien een zomerhandschoen van Held erbij....
Maar Oxford heeft prima handvatverwaring.
Heb in mijn Held's een ruime op de bovenkant waar je zo'n blokje in kan doen (soort vaatwastablet die je kunt breken). Werkt ook prima.
Of een extra laagje in je handschoen, zo'n satijnen/fleece handschoentje (als je handschoenen ruimer vallen). Hardlopers gebruiken ze vaak.
 
Je geeft aan om het hele jaar door te rijden, maar plezier of WW-verkeer?
Dan is de vraag hoeveel km's je dan op de motor zit
Maar wat voor handschoenen heb je, heb hand- en zadelverwarming maar gebruik het niet eens.
Denk dat het door de goede handschoenen komt, heb inmiddels 5 paar handschoenen (overdreven misschien).
Maar neem altijd op een rit 2 paar mee voor het geval ze toch zo nat worden dat ik droge handen wil.
Heb Held Seasons, nog een 4 seizoenen handschoen, handschoenen voor de zomer, BMW handschoenen van leer met Goretex (wind- en waterdicht), een setje geventileerde (niet aan te bevelen). En zag dat mijn zomerhandschoenen beginnen te scheuren (leeftijd 6 jaar) dus misschien een zomerhandschoen van Held erbij....
Maar Oxford heeft prima handvatverwaring.
Heb in mijn Held's een ruime op de bovenkant waar je zo'n blokje in kan doen (soort vaatwastablet die je kunt breken). Werkt ook prima.

Zowel plezier als ww-verkeer. 25k per jaar denk ik..
 
Een vest werkt inderdaad veel beter, ik heb er zelf één gemaakt van matten die ze gebruiken voor stoelverwarming in autos en dat werkt perfect.
Zo ben ik ook begonnen. Nu voor 100 euro een energie bzuinige
Een vest werkt inderdaad veel beter, ik heb er zelf één gemaakt van matten die ze gebruiken voor stoelverwarming in autos en dat werkt perfect.
Zo begon ik ook. Nu voor 100 euro een Keus X10 Met dikke vingers in de nachtdienst op een telefoontje tikken werkt niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Op de lesmotor had ik handvat verwarming. Lekker hoor. Maar op m'n eigen motor heb ik alleen een iets analogere oplossing: handkappen. Houdt de rijwind weg, en is icm winterhandschoenen goed te doen tot ca. 2—3 graden. Kouder dan dat rijd ik zelf toch niet.

Ik kan me echter voorstellen dat de combi minder wind + verwarmde handvaten best wel effectief kan zijn. Mochten de handvaten op zich niet warm genoeg zijn kun je dat erbij proberen. En mooie handguards staan nog stoer ook. 😋
 
ik heb handvatverwarming maar ik gebruik het alleen maar als ik te koude handschoenen heb gekozen.
Het is beter dan niks, maar de buitenkant van je handen blijft koud en dat vind ik niet fijn.

Ik heb winterwanten (zonder vingers) en die zijn warm genoeg voor mij. Ik rij het jaar door, maar wel maar 30 minuten.
 
hvv ,handkappen ,zomerhandschoenen, tot -3 meer dan prima te doen 👍
 
Ik ben zelf fan van verwarmde handschoenen, maarja ik rij ook 100km enkele reis naar werk op een naked. Kost wel even wat meer dan handvat verwarming, maar het houd je handjes wel heerlijk warm (aan de binnen- en buitenkant).
 
Heb ook de KOSO handvatverwarming, vind het heerlijk :)
Daarnaast ook handkappen die helpen tegen de rijwind.
En als het echt koud is heb ik ook nog handmoffen liggen die ik erover kan trekken..(ja dat is lelijk, maar heeeerlijk tropisch warm :t)
 
Ik rij het hele jaar door. En heb vroeger verwarmde handschoenen gehad maar ik vind die te dik en niet zo soepel (kan het merk zijn).
Nu handvatverwarming en die gebruik ik vanaf november dagelijks. Als het echt koud is, zo rond het vriespunt, doe ik ook nog moffen rond mijn stuur. Dan is het echt perfect van temperatuur. Ziet er misschien niet uit maar dat maakt me niet uit...
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Terug
Bovenaan Onderaan