Haperen van gas

Coolcat

MF'er
9 jul 2004
35
0
Enschede
Vandaag 2e hands een CBR600F uit '95 gekocht. Prima deal, niets mis mee. Rijd ik daarna vanuit Groningen naar huis, zo'n 150km, begint ie na 100km ineens te haperen. We hadden daarvoor al getankt dus daar lag het niet aan, maar ik kon gas geven wat ik wilde hij deed niets meer. Langs de kant van de snelweg kon ik hem bijna meteen weer starten en dus maar weer doorgereden.
Een km of 2 verderop stond ik met hetzelfde probleem weer langs de snelweg. Niet lid van de wegenwacht en dat kost dus 200,- ben ik achtergekomen. Heb ze dus ook maar niet langs laten komen. Motor startte wel weer maar sloeg meteen af. Na nog een paar keer proberen toch aan de praat gekregen en zo alsnog naar huis gereden. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? De vorige eigenaar had nog nooit langs de snelweg gestaan en wist dus ook niet wat het zou kunnen zijn. Was wel warm maar gewoon rustig 120 gereden.

CC
 
heb ooit een soortgelijk probleem gehad, lag toen aan een haperende brandstof pomp.. was wel een cbr600f3 uit 97

heb toen de hele pomp uit elkaar gehaald (niet veel werk, wel veel gepriegel), en de contactpuntjes schoon gemaakt, waren helemaal aangetast

probeer anders eens alleen het contact aan en uit te zetten, je moet dan de pomp horen gieren...

P.s pomp zit in rubber opghangen, makkelijk te herkennen
 
Laatst bewerkt:
Tankbeluchting verstopt? doet je tank ssshhhhhhhhhttttttt als je hem open maakt?

Heb langs de snelweg idd wel geprobeerd om mijn tank op en te krijgen maar die wilde niet open, slot ging er wel af maar hij bleef klem zitten. Dacht eerst aan een drukslot, dat ie niet open gaat als het warm is, maar volgens mij heeft dat niet echt zin bij benzine, toch? Dus het zou idd kunnen dat er een onderdruk ontstaan is, waar zou ik dan moeten kijken voor een ontluchtingsgaatje?

CC
 
heb ooit een soortgelijk probleem gehad, lag toen aan een haperende brandstof pomp.. was wel een cbr600f3 uit 97

heb toen de hele pomp uit elkaar gehaald (niet veel werk, wel veel gepriegel), en de contactpuntjes schoon gemaakt, waren helemaal aangetast

probeer anders eens alleen het contact aan en uit te zetten, je moet dan de pomp horen gieren...

P.s pomp zit in rubber opghangen, makkelijk te herkennen

Zal morgenvroeg eerst even kijken of ik die pomp hoor, zo niet dan gaat ie even uitelkaar.

CC
 
Heb vanmorgen weer ff een stukje gereden maar bij het aanzetten hoor ik niets aanslaan, wat op een brandstofpomp zou moeten duiden. Maar waarom zou ie het dan al moeten doen, hij hoeft toch nog niets rond te pompen?
Maar goed, wel gemerkt dat als ik mijn choke vol open zet en wil starten hij meteen weer afslaat. Zonder choke gaat het prima. Komt dit iemand bekend voor?

gr.

CC
 
Kijk eens naar je luchfilter? Als je hem koud alleen zonder choke kunt starten krijgt hij dus zeker te weinig lucht! Zit er niks voor je luchtfilter? (regenpak of zo?) of is het erg smerig?
 
Heb langs de snelweg idd wel geprobeerd om mijn tank op en te krijgen maar die wilde niet open, slot ging er wel af maar hij bleef klem zitten. Dacht eerst aan een drukslot, dat ie niet open gaat als het warm is, maar volgens mij heeft dat niet echt zin bij benzine, toch? Dus het zou idd kunnen dat er een onderdruk ontstaan is, waar zou ik dan moeten kijken voor een ontluchtingsgaatje?

CC

Als je de dop idd niet open kon krijgen kan dat echt wel duiden op een verstopt ontluchtingsgaatje.
Dit gaatje zit in de benzinedop, deze kan vanaf de onderzijde uit elkaar gehaald worden.
 
De brandstofpomp van een honda CBR 600 gaat pas pompen op het moment dat er een vonk gegeven wordt. Hij wordt aangestuurd door de CDI.

De tankontluchting zit volgens mij niet in de tankdop, maar in de tank en komt aan de onderkant van de tank uit. Daarop zit een slang aangesloten die wel eens geknikt zit. Hoe meer benzine er dan in de tank zit hoe meer/ eerder je hier last van krijgt.
 
De brandstofpomp van een honda CBR 600 gaat pas pompen op het moment dat er een vonk gegeven wordt. Hij wordt aangestuurd door de CDI.

De tankontluchting zit volgens mij niet in de tankdop, maar in de tank en komt aan de onderkant van de tank uit. Daarop zit een slang aangesloten die wel eens geknikt zit. Hoe meer benzine er dan in de tank zit hoe meer/ eerder je hier last van krijgt.
Zal even naar dit slangetje kijken of er misschien een knik in zit. Vandaag iets van 100km gereden maar nergens last van gehad en hij rijdt weer als vanouds. Er moet nog een nieuwe achterband om dus dan vraag ik het meteen ff bij de dealer of zij er misschien even naar kunnen kijken.
Iedereen iig bedankt voor de tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan