haperende GSXR-1100

B.B.I.L.

MF veteraan
29 mrt 2005
8.412
103
Valburg
Hallo allen,

Ik zit met het volgende probleem:
Mijn Suzuki GSXR-1100 uit 1991 vertoont problemen tijdens het rijden in lage toeren en lage snelheid (+/- onder de 100 km/u).
De problemen uitten zich in stotterend haperende motor met af en toe op 3 cilinders lopen en dan weer op 4. Ook schokt hij als ik bijvoorbeeld een constante snelheid (bijvoorbeeld 50 km/u of 80 km/u) wil rijden. Stationair stilstaand loopt het blok lekker en hoog in de toeren en op hoge snelheid ook. Ook knalt de uitlaat aanzienlijk als ik met hoge toeren het gas dichtdraai. Echt flinke knallen...

Het volgende heb ik al gedaan om het probleem te proberen oplossen:
- carburateurrevisie (complete nieuwe set naalden, schuiven, sproeiers enz) en ultrasoon reiniging + afstelling (geen fine-tuning)
- pulsgever gecontroleerd (visueel)
- nieuwe Dynatek bobines geplaatst
- nieuwe bougies

Nou zit de benzine in de tank er al een behoorlijke tijd in, zo'n 12 maanden. Gewoon nauwelijks tot niet gereden i.v.m. dit probleem. Ik wil sowieso de tank gaan reinigen om zo eventueel oude (verontreinigde) benzine weg te strepen als mogelijke veroorzaker.

Wie heeft tips in welke hoek ik verder nu nog kan gaan zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik dat 3 weken geleden had op de Aprilia, bleek dat bij mij de dynamo slecht contact maakte dan wel dan geen contact waardoor de spanning fluctueerde van een goede laadspanning naar een 12.2 volt en visa versa . Na reparatie geen last meer.
 
Laatst bewerkt:
Pulsgevers (pick-up spoelen) doormeten op weerstand in koude toestand en warm wanneer de problemen zich voordoen. Als daar geen verschil in zit kun je dit eventuele probleem uitsluiten.

grtz,

Cees

PS: bij veel motoren ligt de weerstand tussen de 350 en 450 Ohm
 
Terug
Bovenaan Onderaan