haperende kawasaki ltd 454

noordkaper

Rookie
27 jul 2007
2
0
nieuwegein
Sinds een tijdje ben ik eigenaar van een mooie kawasaki ltd 454.
Hij had toen ik hem kocht, een paar jaar niet gelopen, en wilde toen ook niet starten.
Oorzaak, hij kreeg geen benzine. binnen een dag had ik hem aan de praat, na het demonteren en schoonmaken van de carburateurs.
vlotters zaten vast, en daardoor stroomde er geen benzine.
Hij loopt nu dus wel weer, slaat vlot aan, maar als ik op een constant toerental wil rijden bv 3500 toeren, dan hapert hij.
het lijkt dan net of de linkse cilinder dan soms wel, en soms niet mee doet.
(ik denk dat het probleem aan de linkerkant zit, omdat die uitlaat minder heet word)
Als ik volgas geef, dan gaat hij als een speer, maar juist bij lagere constante toerentallen, hapert hij.
Ik dacht eerst aan een carburateurprobleem, dus daarna nog diverse keren, de carbs gedemonteerd, en gecontroleerd, schoongemaakt.
alle sproeiers zijn schoon, vlotters zijn schoon, membranen zijn heel,
sproeiers afgesteld volgens de basis afstelgegevens uit het boekje.
alles schuift soepel, kortom, ik twijfel of ik het wel bij de carburateurs moet zoeken.
luchtfilters vernieuwd.
De bougies zijn nieuw, van het voorgeschreven type, en vonken zo te zien goed.
de weerstandjes, die in de bougie dop zitten, heb ik vervangen door koperen staafjes.
de bobines heb ik doorgemeten, en deze vallen binnen de opgegeven waarden.
iemand nog een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
groeten,
Tonie
 
Je zou nog even kunnen kijken naar de synchronisatie van de carbs.
Of, omdat het probleem duidelijk bij de lagere toeren zit, misschien de stationair sproeier.
Dit klinkt helaas weer naar het Freak probleem, waar je heel lang kunt zoeken terwijl het achteraf een kleinigheidje blijkt te zijn.
Succes erme,
groeten,
Eduard.
 
Precies voordat al het vuil eruit is ben je nog wel een tijdje verder . Heb het pas bij de hand gehad met een GS850 carbs schoongemaakt , reed beter maar nog haperen , benzinekraan gezuiverd en tankfilter dat maakte niet zoveel uit , bleek achteraf een knikje en een poreus gaatje te zitten in m`n vacuumslang van m`n benzinekraan. Nu loopt de motor als een beer en loopt zonder hikken of stoten 190 km/h .Weet niet of er bij jouw een exstra benzinefilter zit ? ook ff nakijken dan op verstopping. Je zou ook tijdens het haperen de benzinekraan ff op de PRI stand kunnen zetten om te kijken of de motor dan wel lekker doorloopt. Succes
 
Laatst bewerkt:
Hallo dank voor jullie tips, maar hij loopt ondanks alles nog steeds slecht.
inlaatrubbers zijn nog in goede staat, dus daar iig geen valse lucht.
aan de benzine toevoer kan het niet liggen, want dan zou ik juist bij hogere snelheden, als er veel benzine moet stromen, problemen moeten hebben, en volgas gaat het juist goed.
Het is juist het gebied van half gas constant waar hij hapert.
vacuumslangen zijn heel, en het benzine kraan vacuum slot heb ik buiten werking gesteld zodat hij als hij open staat gewoon benzine geeft, en als hij dicht staat niet, dus dat kan het ook niet zijn.

Iemand nog een idee?
ontsteking?

leuke hobby zo'n motor.
Ik heb hem nu bijna drie maanden, en heb nog niet een lekker tochtje gemaakt, alleen maar sleutelen
 
Rubbers raken vaak aan de onderkant het eerst lek en kunnen ook (te koud) niet-glad-sluitend gemonteerd zitten.

Proef geleerd op Dit Forum: stationair draaiend benevelen met deodorant (niet te wild want als je luchtfilter mee-ademt vervals je de test); verandert daardoor het toerental dan is daar iets ondicht.

Rubbers voor (her)montage een tijdje in heet, niet kokend, water leggen en/of matig warmföhnen tijdens montage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan