Hapering VFR800Fi uit 2000

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Wat zou het zijn...

Wanneer ik vol open geef met de VFR krijg ik SOMS een raar gevoel in de motor. Het gebeurt in de hoogste toerregionen en je kan het als volgt vergelijken: Je trekt vol op en plots (bijne tegen het rood) trekt er iemand vanachter met een koordje aan jou...zo een klein snokje (precies of hij inhoudt). Je hebt het gevoel dat hij even hapert.
Het gebeurt zowel soms in 2de, 3de of 4de. Ik hoor niets van gekraak en het beurt maar af en toe. Enkel bij VOLLEDIGE acceleratie in de hoge toeren, anders nooit
Zou dat aan de ketting liggen (ligt er 25000km op (sportief rijden) en ik heb geen idee wat er de eerste 15000km mee gebeurd is). Als de motor dan (warm) stilstaat en ik draai aan het achterwiel (op de middenbok) hoor je soms getok (tok-tok). Als ik goed kijk verspringen heel lichtjes de lagers van de ketting (die cylindervormige dingen ...het middenstuk van de ketting die tussen den tanden geklemd is). Verspringen = verdraaien heeeel lichtjes en dat zegt tok. De ketting is goed gespannen (niet te hard, niet te strak). Ik heb wel ooit eens met een HEEL hard aangespannen ketting de ronde bandenrit gedaan (500km lang de pees goed open).
Heeft dat nu met de ketting te maken...gevoelsmatig zeg ik van wel...maar ik weet het niet zeker.

De Bwat (zo spreek je het uit) zal dat toch niet zijn hopelijk??

Ik rij er nu een 5 à 6000km mee (met dat probleempje dat af en toe eens de kop opduikt)

Wanneer ik sportief rijd onder de 9.000 toeren heb ik helemaalgeen hinder van dit probleem.

Injectieprobleem???
 
Terug
Bovenaan Onderaan