Happy to be still alive!

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Het moest blijkbaar een keertje gebeuren ..vandaag dus mijn eerste crash gehad sinds mijn motorrijbewijs. Was op weg van Maastricht naar Leiden voor mijn arbeidsvoorwaardengesprek.
Ik reed in Voorburg-Leidschendam en was de weg kwijt en praktisch te laat. De tweebaansweg die vanwege wegwerkzaamheden eenbaans werd en dus op de linkerrijbaan bestemd was voor tegenliggend verkeer had ik niet opgemerkt. Reed immers al een paar km op een 2baansweg. Plots komt dus van de andere kant die auto aan, reed gelukkig maar 60 en de auto ook zo iets. Vol in de ankers maar daar ging ik vol tegen de voorkant, vloog op haar motorkap en eraf. Bleek erg spectaculair geweest te zijn maar ik heb gelukkig helemaal geen schade dankzij mijn alpinestarspak..pak ziet er ook nog prima uit. Mijn ZZR600 begon te lekken, kuip kapot, tank gedeukt, spiegel eraf en veel krasschade.
Wat een enorme sufferd ben ik ook ..zo zie je maar...dat ongelukken niet alleen anderen overkomen.
 
Dat ongelukken niet alleen een ander overkomen weet ik inmiddels ook een week, ik hoop dat je motor goed verzekerd is ...

Ik ga niet zeggen dat je blij moet zijn dat je zelf OK bent en dat de ZZR maar blik is. Dat hoor ik namelijk zelf van iedereen en ik kan daar weinig mee ....
 
Hmmm...foei..je mag geen wheelys en stoppies maken :P Je kan erop wachten hoor...je gaat van alles beschuldigd worden :P IIG sterkte...komt wel goed :)
 
Klote. Maar ook weer niet. Volgens mij heb je verdomd veel mazzel gehad om zo van een frontale botsing af te komen.

Wel erg jammer van je schade. Probeer proces verbaal op te laten maken van de situatie. Als het zo onduidelijk is aangegeven dat je tegenliggers kon verwachten kan me misschien de wegenbouwer of gemeente aansprakelijk stellen.
 
Zo zie je maar weer waar een pak goed voor is.
Je hoopt zo'n ding nooit te testen op het asfalt maar als je dan toch gaat........
Sterkte met het eventueel opknappen van je bike.
 
Sterkte met je motor en jezelf natuurlijk.

Vanmiddag was het voor mij ook bijna einde verhaal voor mijn R1
erst349.gif


Ik reed achter een bmw die steeds meer op een 1 baansweg rechts begon te rijden en mij de indruk gaf om rechtsaf te slaan.
Ik was net begonnen om hem rustig links in te halen, toen hij ineens zijn auto links af deed slaan
erst065.gif


Gevold een ongwenste stoppie (wel een hele mooie volgens mij *D ) en als resultaat enkele centimers verwijderd van zijn portierdeur!

Wat blijkt nou...die eikel :j had mij niet eens gezien en had het nog niet door toen hij links af sloeg :j

Hij zag mij pas toen hij weer de andere kant op ging. Ik zag zijn blik :? nog net toen ik hem mijn middelvinger liet zien :j
Deze keer geen drie brede kerels in een auto, dus het moest kunnen vond ik ;)

Het zijn inderdaad net die kleine omstandigheden waardoor je met motor en al ineens wakker wordt op de grond......
 
Klote. Maar ook weer niet. Volgens mij heb je verdomd veel mazzel gehad om zo van een frontale botsing af te komen.

Wel erg jammer van je schade. Probeer proces verbaal op te laten maken van de situatie. Als het zo onduidelijk is aangegeven dat je tegenliggers kon verwachten kan me misschien de wegenbouwer of gemeente aansprakelijk stellen.

Brrrr weer verkeerd ingelogd |(

Opmerking van mij dus ;)
 
Balen.... :(

Pfft...als ik dat zo lees, heb je ook nog wel eens de kans dat ze de motor total-loss verklaren omdat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat je voorvork en frame er bij een frontale botsing ongeschonden vanaf komken.... '(

Succes er maar weer mee.
 
Klote. Maar ook weer niet. Volgens mij heb je verdomd veel mazzel gehad om zo van een frontale botsing af te komen.

Wel erg jammer van je schade. Probeer proces verbaal op te laten maken van de situatie. Als het zo onduidelijk is aangegeven dat je tegenliggers kon verwachten kan me misschien de wegenbouwer of gemeente aansprakelijk stellen.

Ga, als je in de gelegenheid bent, foto's maken van de situatie ter plaatse. Het kan je helpen in het geval dat er een juridisch steekspel ontstaat. Als de politie ter plaatse komt wordt er zowiezo een proces-verbaal opgemaakt.
 
Jij hebt helemaal niets :? :}
Dat is wél goed om te horen.

Zonde van je motor. Hopelijk kun je snel weer rijden. Sterkte.
 
Hmmm...foei..je mag geen wheelys en stoppies maken :P Je kan erop wachten hoor...je gaat van alles beschuldigd worden :P IIG sterkte...komt wel goed :)
zal ik de Story of de Prive bellen, die weten vaak wel een leuk verhaal te maken })
 
Sterkte met je motor en jezelf natuurlijk.

Vanmiddag was het voor mij ook bijna einde verhaal voor mijn R1
erst349.gif


Ik reed achter een bmw die steeds meer op een 1 baansweg rechts begon te rijden en mij de indruk gaf om rechtsaf te slaan.
Ik was net begonnen om hem rustig links in te halen, toen hij ineens zijn auto links af deed slaan
erst065.gif


Gevold een ongwenste stoppie (wel een hele mooie volgens mij *D ) en als resultaat enkele centimers verwijderd van zijn portierdeur!

Wat blijkt nou...die eikel :j had mij niet eens gezien en had het nog niet door toen hij links af sloeg :j

Hij zag mij pas toen hij weer de andere kant op ging. Ik zag zijn blik :? nog net toen ik hem mijn middelvinger liet zien :j
Deze keer geen drie brede kerels in een auto, dus het moest kunnen vond ik ;)

Het zijn inderdaad net die kleine omstandigheden waardoor je met motor en al ineens wakker wordt op de grond......
Ik zou als ik jou was maar eens een Joshimura Race gaan installeren, kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze je niet gehoord hadden...
 
Ehm... vanavond een stukkie wezen gassen met Yammie. Ging bijna fout voor mij :( We reden op een dijkje in de polder hier en ik haalde een andere motor in, doortrekkend tot ongeveer 140. Ik wist dat er een bocht kwam, maar ik was iets te enthousiast en schatte hem dus verkeerd in. Ik haalde dus (al slippend) de bocht naar links niet meer |( . Dan maar rechtdoor gegaan door een stuk berm en op het allerlaatste moment de motor door de bocht naar rechts kunnen gooien op de T-splitsing. Weer genoeg adrenaline door mijn lijf gehad voor lange tijd. Blij dat ik èn de motor nog heel zijn... zo'n stommiteit zal ik voorlopig niet meer uithalen. Yammie begreep er al niks van, waar ik nu eigenlijk naar toe wilde, links of rechts. Ja links dus, maar...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allen voor jullie goede woorden :}
Inmiddels weer heelhuids gearriveerd in Maastricht. Ik zag de auto gewoon veel te laat dus kon alleen vol in de ankers, uitwijken was gewoon geen tijd voor. Vreemd genoeg was ik helemaal niet zo geschrokken van het hele voorval. Ging allemaal ook niet zo snel maar goed als je allebei 50 rijdt maakt dat al een impact van 100. Ik denk inderdaad dat er een kans bestaat dat ie total loss wordt verklaard. Gelukkig allrisk verzekerd dus hopelijk snel weer :] en die VRO1 in juni is dus wel aan mij besteed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan