Hard rijden en dan relax in je hoofd?

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Hebben jullie hier ook last van?
Je rijdt ergens onbekend.
En voor je een mooie strakke weg waar je lekker even het gas open kan doen. })
Dan open je het gas je rijdt bijvoorbeeld 180 waar je 80 mag. })
Spookt het dan niet in je hoofd van:" als ik maar niet geflitst ben" :?
Het lijkt me heerlijk om eens het gas open te kunnen trekken zonder dit in mijn hoofd.
Of ben ik de enigste?
 
Het is ook doen maar het idee dat dit een snelheidsrit kan worden van Euro 800,-
Of rijbewijs (tijdelijk) weg.
Of het ergste:mijn motor (tijdelijk weg).

Ik weet dat je er niet teveel bij moet stilstaan maar toch..........
 
De enigste ben je niet ;)
Zonder jou af te kraken bedoeld hoor ;)

Maare over dat denken...

Soms denk ik het, maar je kan in Nederland niet meer rijden zonder het weleens/vaak te denken.

Tis geen kroegentocht/toertocht meer hier, maar een flitskastentocht :(

Meer uitzondering as je er dus eens geen één ben tegen gekomen onderweg :(

En geen vkl-sprint, maar een flitssprint :P
 
'k Ben Belg dus hoef er helemaal niet aan te denken.
Wel vraag'k me vaak af hoe jullie het doen met al die auto's aan de kant, anonieme auto's op de baan, flitspalen en zelfs vuilnisbakken die jullie in't oog moeten houden.

Daar allemaal op letten en nog hard rijden lijkt mij namelijk niet veilig, tenzij je de godganse tijd van die rem afgaat want als je "echt" kijkt ben je je concentratie van't rijden kwijt en kijk je met een half ook dan mis je vast wel een paal of vuilnisemmer.
 
'k Ben Belg dus hoef er helemaal niet aan te denken.
Wel vraag'k me vaak af hoe jullie het doen met al die auto's aan de kant, anonieme auto's op de baan, flitspalen en zelfs vuilnisbakken die jullie in't oog moeten houden.

Daar allemaal op letten en nog hard rijden lijkt mij namelijk niet veilig, tenzij je de godganse tijd van die rem afgaat want als je "echt" kijkt ben je je concentratie van't rijden kwijt en kijk je met een half ook dan mis je vast wel een paal of vuilnisemmer.

Wij Nederlanders hebben daar een oog voor ontwikkelt en iedere verdachte auto/object in de berm zien de meesten dus al ver van tevoren zodat je van het gas kan gaan.

Ik tenminste, maar denk dat het meer zijn.

Even in de auto kijken en dan 9 van de tien keer zit er een blauwe in met een krantje onderuit gezakt en een zwart iets (de flitser) in de rechterhoek op het dashboard.

Tis jammer dat je van het gas moet, maar alles beter dan al die flitsen aan je achterkantje.

Ik heb er nooit een onveilige situatie van gekregen.

Geen timmermansoog, maar een "mij pak je niet oog"

Wel grappig trouwens om het smoeltje te zien van oom agent die in ze wagentje zit te vangen als je duidelijk in ze wagen kijkt :P
 
Wij Nederlanders hebben daar een oog voor ontwikkelt en iedere verdachte auto/object in de berm zien de meesten dus al ver van tevoren zodat je van het gas kan gaan.
Ik tenminste, maar denk dat het meer zijn.
Even in de auto kijken en dan 9 van de tien keer zit er een blauwe in met een krantje onderuit gezakt en een zwart iets (de flitser) in de rechterhoek op het dashboard.
Geen timmermansoog, maar een "mij pak je niet oog"

je kunt nog zo goed kijken maar sommige zijn niet te zien (met name in vuilnis containers) en met laserguns ben je ook de pineut
 
'k Ben Belg dus hoef er helemaal niet aan te denken.

Mischien dat ze daar op de boeren buiten van Turnhout nog geen gewoonte van gemaakt hebben maar als je dagelijks Antwerpen - Brussel - Antwerpen doet kom je ze meer tegen dan leuk is hoor.

Ik zit er constant mee in mijn kop, laatst nog geflitst tegen 79 waar ik 50 mocht terwijl ik er normaal 100 a 120 rijd (soms zijn trage koelkblikken wel handig)
 
je kunt nog zo goed kijken maar sommige zijn niet te zien (met name in vuilnis containers) en met laserguns ben je ook de pineut

Als ik ergens een container zie staan en het is geen ophaaldag, ga ik van het gas en kijk of er wat in zit.

Algemeen stellen dat je de pineut ben kan niet...Ik ben nooit gepakt met de fiets.
Terwijl ik wel kasten/wagens/container/mannetjes in bosjes ben gepasseerd.
 
Op woensdag 10 juli 2002 13:15 schreef LCB het volgende:Als ik ergens een container zie staan en het is geen ophaaldag, ga ik van het gas en kijk of er wat in zit.

:) hebben ze bij jullie in de buurt op de parkeerplaatsen langs de weg geen vuilcontainers staan ??? die staan altijd aan de weg

Algemeen stellen dat je de pineut ben kan niet...Ik ben nooit gepakt met de fiets.
Terwijl ik wel kasten/wagens/container/mannetjes in bosjes ben gepasseerd.

:) geloof me, die krijg je nog wel een keer in de bus


Je hebt met de motor altijd nog het geluk dat je maar van 1 kant geflitst kunt worden

Ik rij ook altijd te hard met de auto/ motor meestal zie ik ze staan maar 1 a 2 keer per jaar dan ben ik de pineut en krijg ik weer een prentje

Meestal hou ik wel in mijn achterhoofd dat je met meer dan 50 km/h te hard je rijbewijs kwijt ben
 
ik rij eigenlijk steeds minder ECHT te hard.
Binnen een paar weken toch vaak gedacht van
"Was dat er nu een of niet ??"
Ik richt me nu wat meer op de bochtjes :]

Nadeel is alleen dat ik vlakbij Duitsland woon en
dat ik dan denk dat daar wel alles mag... }) })
 
Laatst bewerkt:
Mischien dat ze daar op de boeren buiten van Turnhout nog geen gewoonte van gemaakt hebben maar als je dagelijks Antwerpen - Brussel - Antwerpen doet kom je ze meer tegen dan leuk is hoor.

Ik zit er constant mee in mijn kop, laatst nog geflitst tegen 79 waar ik 50 mocht terwijl ik er normaal 100 a 120 rijd (soms zijn trage koelkblikken wel handig)

ik doe elke dag Turnhout - Zaventem - Turnhout. Dus ook apen - brussel en ik heb ze dit jaar 3 keer zien staan. Aan de parking in Rumst.. 2 dagen na elkaar als je blind was kon je der van 100m afstand niet eens naast kijken.
En dan nog een 3e keer je in Zaventem vlak na de afrit, ook weer duidelijk zichtbaar.
 
Het enige waar ik zonder na kan denken is een beetje in het noorden.
Van het ene dorp naar het andere valt het wel mee.

Maar in het noorden zijn ze ook al aardig bezig.
Maandag: zie ik een flitspaal.
Denk: staat toch niet aan mijn kant van de weg dus flitst alleen de andere weghelft.
70 rijden waar je 50 mag en huppa.
:) flits in mijn ogen. :}
 
Af en toe moet het gewoon gebeuren. In zwolle is onlangs de hele ringweg volgeplant met flitskasten die weet je dus precies te staan. Probeer toch altijd ongeveer de 50 km te hard rijden afpaklimiet niet te overschreiden.
 
ik doe elke dag Turnhout - Zaventem - Turnhout. Dus ook apen - brussel en ik heb ze dit jaar 3 keer zien staan. Aan de parking in Rumst.. 2 dagen na elkaar als je blind was kon je der van 100m afstand niet eens naast kijken.
En dan nog een 3e keer je in Zaventem vlak na de afrit, ook weer duidelijk zichtbaar.
In Rumst staan ze elke zaterdag van 18 tot een 20 u met een purpere corsa. kun je je klok op juistzetten (ik werk ook in het WE)en er rijdt ok al eens een anonieme wagen op de E19, die jongens zijn meestal nogal gefixeerd op motoren.

Maar het is vooral in Brussel in de tunnels, en bij ons in Mortsel op al die klote 2x2 rijvakken met berm waar je maar 50mag doen. Een of andere hulp smurf heeft er zijn hobby van gemaakt om elke dag wel minstens 2 locatie's aan te doen
 
Ik kijk wel goed of ik geen palen zie staan of auto's op plaatsjes langs de weg. Ik betrap mezelf erop dat ik vaak snelheden rijd waarop jeje rijbewijs kwijt bent, toch jammer want ik rijd hard waar het kan. Ik rijd veilig. Lang recht stuk zonder zijstraten, strak asfalt, waarom dan 50??!!! Waarschijnlijk om de snelheid een beetje te drukken. zet er 50 neer en iedereen rijdt 80, zet 80 neer en iedereen rijdt 110.
Ik ga ervanuit dat je altijd wel een flits ziet dus je merkt het vanzelf wel als je fout zat.
Jammer maar re-eel
 
Zo af en toe zit ik wel boven de 50 km te hard (m.n. circuit Zutfun). Eigenlijk stom, zo met de motorvakantie voor de deur, maar soms MOET het even gebeuren.

Ik kijk gewoon zoveel mogelijk uit m'n doppen om niet gepakt te worden en tot nu toe (dit jaar althans) is dat aardig gelukt: nog geen 1 boete gehad.


CAT
 
Ik let gewoon goed op.
Ik heb op de motor nog geen bekeuring gehad en ik rij echt wel eens te hard :P
Als er een auto (of iets anders verdaachts) langs de kant van de weg staat, gaat het gas gewoon ff dicht (automatisme), om iets later weer lekker aan het gas te hengelen :)

Ze zijn hier in de buurt niet goed in het verdekt opstellen. Je ziet ze al vanaf een paar honderd meter.
 
Ja, het is inderdaad mega-irritant rijden, dat constant opletten voor flitskassa's en andere rommel in de berm.

En dat ze in het noorden minder controleren is ook onzin, kom maar es in de buurt van Dokkum, of Holwerd. Fantastische weggetjes maar tegenwoordig ook bekend bij politie, daar zijn al mooi wat rijbewijzen gesneuveld. En ja, wij hebben daar ook wel gereden en dan rij je ook zomaar 100 km te hard ofzo (of nog harder :] ). Heb daar wel met 180 of 200 gereden waar ik 80 mocht, en was gewoon bang dat er ergens zo'n stomme flits 3poot in de berm zou staan tussen wat bosjes. |( Rijdt echt niet lekker, met dat gevoel. :( 1760 gulden boete is wel weer genoeg voor dit jaar. :z

En LCB, jij rijdt op je Diversion toch niet zo hard, dus voor jou geldt dit iets minder. Als jij overal het tempo rijdt zoals bij de 1e toertocht in het noorden dan hoef je je absoluut geen zorgen te maken. :+
 
je kunt nog zo goed kijken maar sommige zijn niet te zien (met name in vuilnis containers) en met laserguns ben je ook de pineut
en
Op woensdag 10 juli 2002 13:15 schreef LCB het volgende:Als ik ergens een container zie staan en het is geen ophaaldag, ga ik van het gas en kijk of er wat in zit.

Algemeen stellen dat je de pineut ben kan niet...Ik ben nooit gepakt met de fiets.
Terwijl ik wel kasten/wagens/container/mannetjes in bosjes ben gepasseerd.
Laserguns zijn mijn grootste angst. En die vuilcontainerflitsers worden tegenwoordig achter een oude bus opgesteld, zodanig dat je ze geeneens ziet.
Dat ze maar weer met open visier gaan vechten, die snelheidsmoralisten :j :j :j :j
 
tja, ik heb een stukje doodlopend snelweg in de buurt "waar ze wel nooit zullen flitsen".

(Amersfoort eh :) )


Maar de gedachte flitst me wel altijd door 't hoofd...
 
trouwens, ik dacht ook altijd dat ik onschendbaar was. Tot 2 1/2 jaar geleden 14 september (de verjaardag van m'n vriendin notabene) ik met 171 km/u op een 80 weg ineens een video-auto van de KLPD met zwaailichten achter mij had.

En dan weet je:ook gij Brutus
 
tja, ik heb een stukje doodlopend snelweg in de buurt "waar ze wel nooit zullen flitsen".

(Amersfoort eh :) )


Maar de gedachte flitst me wel altijd door 't hoofd...

Dat stuk tot de stichtse rotonde ? Zou kunnen jah... heb ze daar nog nooit gezien :) Je kan 'm ook lekker open gooien tussen Spakenburg en Baarn, daar heb je een weg waar je 80 mag en waar ik ze nooit heb zien flitsen..... lekkere bochten zitten er ook in..
 
'k Ben Belg dus hoef er helemaal niet aan te denken.
Wel vraag'k me vaak af hoe jullie het doen met al die auto's aan de kant, anonieme auto's op de baan, flitspalen en zelfs vuilnisbakken die jullie in't oog moeten houden.

Daar allemaal op letten en nog hard rijden lijkt mij namelijk niet veilig, tenzij je de godganse tijd van die rem afgaat want als je "echt" kijkt ben je je concentratie van't rijden kwijt en kijk je met een half ook dan mis je vast wel een paal of vuilnisemmer.

Jij rijdt toch helemaal geen motor meer...dus helemaal nergens last van :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan