Nou, in dit geval zou ik me niet af laten wimpelen... Motor op een kar en erheen, of op laten halen dat ding, want dit hoort zeker niet. En ik zou de eventuele schade niet willen verergeren door er nog op te rijden. Zeker zo kort voor het einde van de garantieperiode.
Hint: typ eens :^ in je post...
Hint: typ eens :^ in je post...
Je kleppen horen niet te tikken, dus waarom je met een tikkend geluid bent door blijven rijden begrijp ik niet zo goed.
Ik gok dat het tikken je nokkenaskettingspanner was, en als je pech hebt stond je ketting nu zo los dat je nokkenas(sen) een of meer tanden versprongen zijn.
Het blijft hier een forum, hè. Mensen die een oordeel geven over jouw motor, zonder dat ze'm zien en zonder dat ze'm kunnen horen. Die alleen maar af kunnen gaan op jouw beschrijving van het geluid/probleem. Mensen waarbij je je in heel veel gevallen ook af kunt vragen of ze er écht verstand van hebben of dat ze maar wat roepen wat ze gehoord of gelezen hebben of dat ze zomaar wat roepen. Bijzonder onverstandig dus om alleen daar op af te gaan.oei... ik heb een keer een topic geplaats over dat tikkende geluid maar daar werd over gezegd dat het niks bijzonders was, vandaar. mja ik heb net een beetje olie erbij gedaan (was niet echt nodig) maar nu loopt hij wel weer een stuk stiller stationair, maar net kwamen er ook een aantal schurende/krakende geluiden uit... dus maar snel naar de motorzaak terug...
oei... ik heb een keer een topic geplaats over dat tikkende geluid maar daar werd over gezegd dat het niks bijzonders was, vandaar. mja ik heb net een beetje olie erbij gedaan (was niet echt nodig) maar nu loopt hij wel weer een stuk stiller stationair, maar net kwamen er ook een aantal schurende/krakende geluiden uit... dus maar snel naar de motorzaak terug...
Het verhaal dat de nokkenasketting een aantal tanden versprongen is zou theoretisch niet kunnen, want dan zou namelijk de motor uberhaupt niet meer starten. En dat doet deze namelijk nog wel. Ik zou daar denk ik niet vanuit gaan. Denk dat er iets mis is met gedeelte `startmotor op het blok` Dat daarin in die verbinding iets niet goed zit. Maar breng hem maar gewoon lekker weg, want als je er aan gaat zitten rommelen dan maken ze hem zeker weten niet meer voor je
succes
Tuurlijk kan een ketting wel een tandje verspringen en dan nog starten.Het grootste deel van je vermogen is dan wel weg. De uitlaatnokkenasketting kan vaak zonder schade een paar tandjes verkeerd staan(eerder openen)
Als je de krukas van een FZR1000 handmatig ronddraait dan springt de ketting elke 2e omwenteling over het tandwiel heen(zonder de spanners en geleiders erin)
Dit resulteert dan in veel vuur en weing kracht(starten zonder uitlaat erop)
Frans
jaaah, ik blijf er over twijfelen, want ik denk als je dan zou starten, dat het echt een drama ismaarja........ik moet het denk ik eens horen, over de comp is het wat lastig
Het verhaal dat de nokkenasketting een aantal tanden versprongen is zou theoretisch niet kunnen, want dan zou namelijk de motor uberhaupt niet meer starten. En dat doet deze namelijk nog wel. Ik zou daar denk ik niet vanuit gaan. Denk dat er iets mis is met gedeelte `startmotor op het blok` Dat daarin in die verbinding iets niet goed zit. Maar breng hem maar gewoon lekker weg, want als je er aan gaat zitten rommelen dan maken ze hem zeker weten niet meer voor je
succes