Harde protectors of niet ?

Hard of zacht ?

  • maakt ni uit = evengoed

    Stemmen: 0 0,0%
  • hard

    Stemmen: 4 17,4%
  • zacht

    Stemmen: 2 8,7%
  • waar je lekker in zit

    Stemmen: 7 30,4%
  • zacht ,uit crashervaring

    Stemmen: 0 0,0%
  • hard ,uit crashervaring

    Stemmen: 10 43,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

woefiemotard

MF veteraan
26 feb 2003
3.768
17
antwerpen
Vraag me dit al effe af :

Theorie is dat harde protectoren zijn volgens mij beter ( zitten ook lekkerder )
kwestie schuiven ( extra protectie als je door het leder heen bent).
Ben al geruime tijd op zoek naar een 1-delig pak ,zal wel een nieuw worden .
Nu heb ik dainese als tweedelige pakken en ben daar heel blij mee ( alhoewel noeg niet getest met crash ! )
Nu ben ik ook effe binnen gestapt bij Hein Gericke vandaag en hij zegt dat hun impact-rubber beter beschermd tegen een klap dan hardere protectoren omdat de harde sneller een breuk veroorzaken dan zachte ...
Bij zachte protectoren is ( bij zijn merk ) het leder bijna dubbel zo dik dan bij harde ( om te compenseren blijkbaar ) .

Dus theorie is :

Dunner leder = harde protectoren ter compensatie
Zachte protectoren = dikker leder voor schuifschade te beperken

moet zeggen dat de 1-delige pakken van Hein G wel een stuk zwaarder zijn dan van Dainese door dat dikker leder ...

anyway ,wat is jullie idee ?
Heb liever hard maar als zacht evengoed is dan wil ik dat wel proberen mits je met zachte toch een soepeler gevoel hebt :)
 
Een zachte protector zal de klap proberen te absorberen.
Een harde protector, mits daarvoor ontworpen, zal de klap kunnen verspreiden over een groter gebied. (een andere methode van 'demping' dus)
Voor extra glij bescherming kan je beter op de kritische punten 1 extra laagje leer, stof of een ander slijtvast spul hebben dan iets hards dat in een vakje zit hoor...

Allemaal mijn mening, geen feiten. :P
 
kep zachte protectors voor de delen die veel bewegen (dus in mn handschoenen, knieen en ellebogen) en harde op mn rug en schouders....

leek me het meest logische
 
Heb overal harde bescherming in, raceoveralls zijniet voor niks uitgerust met harde ipv zachte bescherming. Is alleen wel zo dat het echt perfect moet zitten.
 
Heeft er nog iemand een top voor betaalbare pakken ?

Richa was 650 euro voor (harde p ) prachtig afgewerkt,bult ..maar ben niet gek van dat merk ,heb daar al mindere rvaringen mee.

Hein Gericke komt met een pracht van een pak uit in April voor 600 euro maar dan met zachte p .

:)
 
Als een harde protector breekt neemt het toch ook de energie weg? Of hoe zeg je dat zo laat op de avond :?

Natuurkunde: Wet van behoud van energie: Energie gaat NOOIT verloren

Houd in dat het alleen verspreid word door de harde protectors (Is hard, geleid goed)

En verspreid en "vertraagd" door zachte protectors. Zachten zijn dus in mijn optiek beter, omdat die de energie langzamer doorgeven omdat ze minder goed geleiden en je dus een minder harde opdonder geven.
 
Ik heb geen idee welke beter zijn, maar harde (waar overigens ook een zacht laagje achter zit) spreiden de puntbelasting. Lijkt me wel handig als je in aanraking komt met stoepranden etc. Het lijkt me dat top race merken als Alpine Stars en Dainese in hun nieuwste raceoveralls de beste protectoren stoppen. Zijn dat harde of zachte?
 
Harde of zachte protectors maakt niet veel uit.

Ze werken beide volgens een ander pricipe, maar de bescherming is even goed.
Maar doordat vroeger alleen maar pakken werden gemaakt met harde protectors (omdat men nog niet de beschikking had over de huidige materialen), denken veel mensen nog steeds dat alleen harde protectoren goed zijn.
Dus pakken met harde protectoren verkopen beter, daarom maken fabrikanten als dainese voornamelijk pakken met harde protectors.

Trouwens:

De enige CE-goedgekeurde pakken worden gamaakt door www.bksleather.co.uk ook zij gebruiken alleen maar zachte bescherming.

Helaas zijn deze pakken voor de gewone man bijna onbetaalbaar :(

[edit] foute url
 
Laatst bewerkt:
Harde protectoren zijn meestal opgebouwd uit meerdere kleine delen. Dus ik denk dat breuk dan niet zal voorkomen. Wat je ook doet, kijk ook even op www.polo-motorrad.de Ben zaterdag in Kleef geweest en voor 300 euri een Gore tex set gekocht. :)

18-3 GESLAAGD 8-) 8-) 8-)
20-3 Pak gekocht ;)
22-3 rijbewijs ophalen *D
27-3 Motor kopen :]
 
Ik denk dat harde protectors bij bepaalde valpartijen zeker betere bescherming bieden dan de zachte. Uit eigen ervaring na een valpartij met zachte protectors, kan ik zeggen dat de schade aan mijn knie beslist minder of zelfs niet zou zijn als ik harde protectors in mijn pak zou hebben gehad. Mijn volgende pak zal harde beschermers hebben.
 
heb alleen nog maar horen klagen over hein gericke

de handschoenen van mijne maat vielen gewoon uiteen

voor mij geen hein gericke dus
 
In mijn Kushitani zitten ook zachte protectors die CE gekeurd zijn. Ik ben er nog niet mee onderuit gegaan, dus ik kan geen oordeel geven erover. Maar als ze CE gekeurd zijn, zal het ongetwijfeld gewoon goed zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan