Hardrijden in duitsland??

Baflo

MF veteraan
21 aug 2004
2.966
0
Waar in duitsland mag je zo hard rijden waar je wil??
Ik ga regelmatig met mn vader met de auto naar duitsland en steek bij nieuweschans de grens over richting LEER mag je daar ook zo hard als je wil omdat er namelijk 130 op het bord staat aangegeven.
Ben ook al eens bij mijn vader achterop de GSX-R750 SRAD naar Leer maar dat doe ik nooit meer, ik met mn 1.90 achter op (wat een pijn zeg) :+ :+

Wie kan me er wat over vertellen.

Alvast bedankt, Groeten Robert ps post nog ff een plaatje van mn VFR (Vind die leuk) :]

full
 
de aanbevolen snelheid is 130 in duitsland
dus je hoeft niet 130 te rijden, maar als je onderweg een bord tegen komt waar 130 op staat rij dit dan ook staan ze te controleren dan ben je de lul.


en daarnaast is er met het harder rijden dan de aanbevolen snelheid ook nog verzekerings technisch gezien een apart verhaal zover ik weet
 
Dus als ik het goed begrijp mag jezo hard als je wil of kan , maar als er snelheidsborden aan de kant van de weg staan moet je je daar aan houden.
:) :} :]

full
 
Als die 130 op een vierkant blauw bord staat is het een advies snelheid. Maximum snelheden staan net als hier op een wit bord met rode rand.
 
Ik heb op mijn pc een image bmp file waarop de autostrade staan waar geen snelheidsbeperking is/was

Tis helaas 5 mb. Als je msn hebt of iets anders waar ik het naar toe klan sturen dan laat je maar iets weten.

Ik zal het alvast verkleinen en posten maar of dat wat gaat worden :?
 
Z'on motor heb ik laatst bij mij om de hoek naar de 190 gejaagd (amsterdamsevaart onder rottepolderplein door) }) was een piece of cake trouwens. mijn broer heeft precies dezelfde, toch, thehunter.. :P
 
ìk zou van die vfr de voorvork met wiel wel willen hebben en het achterwiel met bij behorende as.
deze monteer ik dan in mijn hawk staat meteen beter *D
 
Waar in duitsland mag je zo hard rijden waar je wil??

Ben ook al eens bij mijn vader achterop de GSX-R750 SRAD naar Leer maar dat doe ik nooit meer, ik met mn 1.90 achter op (wat een pijn zeg) :+ :+

:]

(Afbeelding)

Tjezus hoe langzaam rijdt hij dan wel niet als je er vanaf nieuweschans pijn van krijgt.

Leer - Meppen kan in 25 minuten en das ietsje verder O-)
 
Hmm zeker een kaart voor Belgen, want ik zie allemaal rood op stukken waar je lekker mag knallen en wit op stukken met een beperking.
Heb op rode stukken toch echt wel 220 gereden en op witte stukken 100 (i.v.m. trajectcontrole) Of hebt ge op z'n Belgisch de kaartskes verwisseld :+
 
Tjezus hoe langzaam rijdt hij dan wel niet als je er vanaf nieuweschans pijn van krijgt.

Leer - Meppen kan in 25 minuten en das ietsje verder O-)

:^

Heb al van Groningen >> Enschede in 1 uur en 20 minuten gedaan. Dat is daar op de motor stappen en 1 uur en 25 minuten later nog net op tijd zijn voor de les die ik moest volgen O-) .

En nergens zo gereden dat de rijbewijs in gevaar is. Alleen een gemiddelde Snelheid van ~ 240 km/uur van Nieuwschans tot Nordhorn :X (en dat is wat bij Vincent in rood staat, en daar is echt geen snelheidslimiet)
 
Laatst bewerkt:
:^

Heb al van Groningen >> Enschede in 1 uur en 20 minuten gedaan. Dat is daar op de motor stappen en 1 uur en 25 minuten later nog net op tijd zijn voor de les die ik moest volgen O-) .

Mijn record staat op 1 uur 15 min., maar dat was toen de graaibrigade van Spee nog niet zo actief was....

Trouwens, als je over de 28 rijdt, heb je een heeeeeeeeeeeeeel lang stuk dat 100 is, da's dus niet aan te bevelen vanuit Groningen. Pak je de 31 daarentegen }) }) }) , heb je gegarandeerd een lekkere racebaan.
 
... van Nieuwschans tot Nordhorn :X (en dat is wat bij Vincent in rood staat, en daar is echt geen snelheidslimiet)
Klopt. Is vroegâh wel geweest, maar de borden zijn zeker al ruim twee jaar geleden weggehaald. De A31 is maximaal knallen *D (motor: 270 teller-km/h, auto 222 GPS-km/h :P )
 
De meeste traject en flits apparaten maken een foto van voren..... Dat is leuk!
Heb echter met de auto (tja, om een motor op te halen natuurlijk) ook een keer een duitse bekeuring thuis ontvangen, gelijk met 2 foto's erbij. Stond verder geen bedrag op en een rekeningnummer, alleen het feit dat je hebt gezondigd.
Big deal. Wanneer je met een laser of iets dergelijks gepakt wordt moet je fors boeten, meer dan in Nederland. Dus of echt hard rijden of niet.
suc6 en pas op voor de witte strepen met nat wegdek, zijn toch veradelijk glad als je met 200+ een flauwe bocht neemt, erg flauw.

:]
 
De 31 :} :} :} kom je echt bijna niemand tegen ook overdag niet.

Moet je alleen niet met +200km/u een klapband krijgen, want dan sta je achterste voren op de 31 en dat is geen fijn gevoel |( |( gelukkig was het niet met de motor
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp mag jezo hard als je wil of kan , maar als er snelheidsborden aan de kant van de weg staan moet je je daar aan houden.
:) :} :]

(Afbeelding)

Je hoeft dus niet naar Duitsland om hard te rijden.
Immers als er snelheidsborden aan de kant van de weg staan zou je je daaraan kunnen houden. ;)
 
ff offtopic Welk bouwjaar is je fiets!? Doet me denken aan de tijd dat ik nog van die minatuurtjes reed ;) En nu ik toc motorloos ben :9
 
Nou dan maar even een reisverslag Duitsland, op weg naar de grand prix in Brno:

Bij Arnhem de grens over is meestal gelijk knallen, dat stuk van de A3 is over het algemeen vrij rustig, jammer dat ie niet spiegelglad is maar het is goed te doen. Ik ben altijd nog een beetje onwennig in het begin want na een min of 5 220 te hebben gereden heb ik de neiging om weer wat rustiger te gaan rijden, komt denk ik omdat je het niet gewend bent en denkt dat er politie op de loer ligt.

Helaas is het zodra je in het Ruhrgebied komt afgelopen met de pret, af en toe een snelheidslimiet en veel te druk. Pas na Bonn is het weer wat rustiger en is het weer volaan. Bizar is als je op een bepaald stuk iets van 240 rijdt en de duitse TGV komt voorbij alsof je stilstaat. Bij de volgende grote steden is het telkens weer druk (Frankfurt, Wurzburg) maar na Nurnberg begint te pret weer. Je slaat af van de A3 naar het mooiste stuk autobahn wat ik ooit gezien heb, de A9. De keren dat ik hier gereden heb was ie elke keer bijna leeg! De ouwe Thunderace volgetankt (en idd beetje olie erbij). En dan knallen! Je kan hier echt volgas, en niet ff een minuutje ofzo, maar achter elkaar, echt iets voor een 'busa of ZX12R. Ik kom daar tot zo'n 275/280 op de teller, maar ik kon niet verder bukken door de tanktas....
 
Hij komt uit 1990
En heeft maar 15000 km gedraaid (echte kilometers) :]
Super fiets alleen nu eerst mn rijbwijs halen:D

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan