Je snap m'n vraag niet Q.Op 1 foto hierboven zie je dat de balhoofdspen met een kleine hoek is aangepast.
Dan kan je de T-stuk-onderplaat dus standaard houden.
De kroonplaat moet hier echter nog wel op aangepast worden.
Greetz, Q
Ik snap wat je bedoelt.Ik snap wel hoe de naloop wordt gemaakt.
Mijn vraag gaat over iets anders, wordt vervolgd.....
Ik snap wat je bedoelt.
Door de onderste plaat gaan ze gewoon recht, want deze hele plaat is onder een hoek van 6o gezet, maar door de bovenste zullen ze straks onder 96o gaan ipv 90o. de plaat wordt hiervoor nog aangepast.
Net ff gespiekt op de RDW site en daar staat (zo snel ik kon zien) niks over slijpen idd.Wat betreft de T-plaat, deze is standaard gelaten. De bovenste kroonplaat zit net als anders recht over de vorkpoten geschoven. Het gat in de kroonplaat waar de balhoofdas doorgaat zal dan id aangepast moeten worden.
Het niet mogen slijpen van de lassen bij de RDW zal denk ik niet zo zwart wit gezien worden. Tijdens de keuring van mijn zelfbouw auto moest het frame ook onbehandeld en blank gezien worden. Dus geen verf enzo om hun ervan te overtuigen dat het om een zelfgebouwd frame gaat. En natuurlijk om een indruk van het laswerk te krijgen. Het is ook niet de bedoeling om alle lassen vlak te slijpen. Zelf als ik een frame af las werk ik deze het liefst direct af, zeker als die nog in de lasmal staat. Dan heb je er later ook het minste werk aan en als het resultaat niet helemaal naar zin is kan het nog even hersteld worden. Net zo makkelijk en minder kans op krom trekken.
...en 2 rechter handjes kom je een heel eind.
gaaf projekt , dat frame is echt prachtig
je krijgt wel een hele lange ketting zo , ga je nog iets van een spanner ertussen zetten?
Dat moet ik ter zijne tijd nog even bekijken. Maar verwacht dat het wel goed zal gaan. Er rijden wel meer hardtails rond met soortgelijke tandwiel afstanden. De hartafstand tussen de 2 tandwielen is ongeveer 75 cm volgens mij niet overdreven veel langer dan "standaard"
Dat is een punt van aandacht. Als je nog een mooi voorbeeld heb voor zo'n spanner. Let me see! Is eigenlijk niet eens zo'n heel gek idee om het slaan van de ketting een beetje tegen te gaan.Standaard is volgens mij wel wat korter? Dit op basis van fotos off corse. Ik ken er een hoop die een soortgelijk project hebben met bv een xs en die hebben allemaal een soort van spanner. De ketting slaat best snel vandaar, beetje strak in de kast en je hebt al snel stukken? En dat zou zonde wezen.
is een meelopende arm niet een beter idee als een tegenlopende arm? Zo probeert de ketting 'n continue "om te klappen"gewoon een skateboard wieltje scoren en verstelbaar vastzetten of met een veer..
[afbeelding]
[afbeelding]
is een meelopende arm niet een beter idee als een tegenlopende arm? Zo probeert de ketting 'n continue "om te klappen"