Hardtail Suzuki Savage

Ziet er goed uit zou wel even kijken welk zadel je erop wil dan kan je de tank ook beter plaatsen waar die moet komen
 
ja twijfel om een skateboard op maat te zagen tot zadel of zelf 1 fabriceren van plaatstaal en leer.
 
Vraagje? Hoe ga je het tankje naar beneden krijgen aan de zadel kant? Want het mooiste is gewoon 1 dikke buis van balhoofd naar zadel! Is voor dit tankje ook de bedoeling volgens mij! Voor de rest wordt dit volgends mij wel een leuke bobber!
 
Klopt, is een tank van een sportster, en die heeft een enkele buis, en ik heb er voor gekozen om de bestaande dubbele frame te behouden. Dit scheelde een hoop belemmeringen met de cabarateur en omslachtig laswerk voor de opstaande buizen van het bestaande frame.

Ik wil de tank laten zakken door de tank te verhitten aan de onderkant en precies waar de stangen zitten de tank voorzichtig wat in te deuken. zodat die vanzelf wat lager valt. maar ik moet dit nog eens even goed bekijken.
 
Mooi project!!.

Evt. kun je de frameopeningen van je tank dichtmaken,en deze dan bovenop het frame monteren (Frisco-style schijnt dat te heten). Aan voor en achterzijde bevestigingslip lassen voor bevestiging.
Enkele framebuis zou idd mooier zijn,maar vergt nogal wat werk aan je frame!.


Wordt vast een aardig bobbertje!!! :)
 
Klopt, maar ik wil hem het liefst zo laag mogelijk de tank, Frameopening ga ik denk ik wel voor het zicht dichtlassen denk ik.

Frame laat ik lekker zo, vind de dubbele buis wel wat hebben ondanks dat ik 1 mooier vind. er komt in dit stadium te veel bij kijken om dat nog te veranderen vrees ik.
 
Begint al ergens op te lijken. De tank zou ik niet warm gaan stoken. Dat trekt alle kanten op behalve de juiste. Zou eerder de bodem eruit slijpen en zo pas maken naar de vorm van het frame. Of idd Frisco-style, tankje erboven op, is ook wel super.

Zadeltje gewoon even zelf maken. Is niet moeilijk. Kijk even in mijn project topic.
 
Thanks voor de tank tip!

zal even kijken wat de mogelijkheden zijn.. maar ik hou absoluut niet van de frisco style, persoonlijke voorkeuren gaan altijd uit naar lekkere lage compacte motoren. geen high necks etc.

Zadel voorzie ik inderdaad geen problemen in.. tis alleen even kijken wat me het mooiste lijkt, dat zijn ook de puntjes op de i.
 
Als ik sommige projecten hier op t forum bekijk dan is dit houtje touwtje kinderspel haha:P dus denk dat we beter samen lessen kunnen volgen bij hun haha
 
het is vaak makkelijker iets ingewikkeld te maken. Dit is een mooi voorbeeld dat het ook lekker simpel kan om een leuk choppertje te bouwen. Laat die foto's komen ;)
 
@Nikor1 het hele punt is dat je gewoon moet beginnen en doorpakken... daar gaat het veelal fout.... En vooral ook goed de pest hebben aan praatjesmakers, doemdenkers en ander dom volk dat ook maar enigszins meent te denken wat jij wel/niet kan... dan komt die vette chop er vanzelf wel... frame ziet er strak uit btw!!! (met dit spatbord kan je altijd een avon classic mileage mk2 band overwegen, zijn iets groter en passen mooi ook bij je stijl!)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toch eigenwijs geweest en heb de tank plaatselijk verhit, en onderin wat deuken in geslagen zodat deze verder over het frame kon zakken.
Ook heb ik de tunnel aan de zadel zijde dichtgelast zodat dit éen mooi geheel is.

Foto550-A7MXQIOL.jpg
 
Dat is iets wat ik inderdaad nog uit moet dokteren, alles zit nog niet vast dus alles is nog mogelijk:D


Weet iemand overigens of ik de binnekant van mijn tank kan bewerken tegen roestvorming?????
 
Had weer even een uurtje vrije tijd:

Ik was totaal niet tevreden met de radius van mijn achterspatbord, de radius was veel te groot.

Met een slijptolletje gleufjes in geslepen en weer dichtgelast tot ik de juiste radius kreeg.

ben weer ff content

Foto550-CQYUCRAB.jpg


Foto550-4LRFABUV.jpg
 
Laatst bewerkt:
zit me te verbazen hoe profi dit er allemaal uitziet maat
goed bezig man! en tankcure dont like 2 say i told u so but i told u so:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan