Hardtail Suzuki Savage

zit me te verbazen hoe profi dit er allemaal uitziet maat
goed bezig man! en tankcure dont like 2 say i told u so but i told u so:)

de tank-cure formule is op 't moment goed voor de huidige benzine, maar idd .... i see what you mean..
 
i not helemaal yet :+ can you share your kennis please?

Er zijn behoorlijk wat verhalen over mensen waarvan de tank-cure los komt van de binnenkant van de tank (icm met carbs/injectie en special paint niet goed)... nieuwe benzine heeft meer rotzooi/toevoegingen waar de OUDE tank-cure niet tegenkan...

De nieuwe Tank-Cure formule moet hier weer beter tegen bestand zijn.......
 
je kan ook eens kijken voor een cf primer ,is een ets primer hebben wij ook .
die vreet in het ijzer waarna het niet meer roest .
zou je kunnen aanmaken, gaten dicht tapen tank paar keer op de kop en draaien en daar overtollig materiaal eruit laten lopen.
 
Eindelijk weer even een uurtje kunnen spenderen aan de bobbie,

dus hier een miniscule update:

Puntjes op de 'i' betreft ophanging achterspatbord, en alvast de veertjes geplaatst voor het zadeltje

Foto-HV7RFYBK.jpg


Foto550-3ZSJ3WOT.jpg
 
Ik heb een vergelijkbare strip zoals op de oude brug op de nieuwe brug gelast alleen dan op de bovenste stang van de hardtail
 
Oke mooi opgelost en je wielbasis is die ook nog binnen de norm mag 154 zijn nu mag namelijk 6 cm afwijken van orgineel
 
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen, heb er vrij weinig rekening mee gehouden. Zal vanavond voor de gein eens opmeten.
 
Die zadelveren wat jij heb hoe dik zijn die toch me brug aangepast op maten waarbij ik niet hoef te keuren ivm verzekering als wat gebeurd
 
volgens mij kwam ik op 156 op z'n uiterste stand. Heb daar niet echt bij nagedacht, ik moet dus zorgen dat ik hem goed kort rijd als ik hem kort rijd:P.

hoe bedoel je dikte? ik weet wel dat ze +-10cm hoog zijn
 
Ben naar een lakkendealer geweest, en de verkoper raadde me tankcure af om de reden dat het niet bestand is tegen huidige benzines, zelfs niet de nieuwe formule. (hij had het gewoon in de schappen liggen dus het leek me geen verkoperspraatje)
 
Maar die van mij is minimaal 6 en maximaal 8 door de sleuf voor t kettingspannen. ook een discutabele dus:P
 
Daarom mijne aangepast is 154 als ketting in achterste stand staat spatbord komt nu achter tegen het orginele frame ligt dus vraag me af of je goed gemeten heb jij heb nog wat ruimte daar
 
Mooi project,

Ik heb al jaaaren een savage in onderdelen in de schuur staan. Ik ben nu weer aan het nadenken over wat ik er mee doen zal. Ik heb dit weekeinde alle jaargangen van de Big Twin nageplozen voor ideeen. Het plan was al om er een bobber van te maken voor gebruik in de buurt.
Hoe ver is het er nu mee?

Groeten Jan
 
Sorry ik zie je reactie nu pas. Dan weet ik je nog te vinden als ik spul nodig heb;)
Update komt eraan!
 
Laatst bewerkt:
Beste volgers,

Het is weer zo ver, de kachel mag weer aan, de tijd van leuke dingen doen is voorbij. Aangezien de bobber afgelopen voorjaar toch niet op tijd afgeraffeld kon worden is deze maar in een hoekje gegooid. Echter na alle regenval van afgelopen dagen gingen mijn handen weer jeuken en ben ik maar weer wat zichtbaar werk gaan verrichten..

Ik ben begonnen met de tank mooi op te schuren, ik heb besloten een deel van de tank en spatbord mooi blank te laten. Ik heb hem dus mooi opgeschuurd tot korrel 400 en besloten hem niet te polijsten voor een wat ruwere look. Ik heb er voor gekozen om de tank zelf te spuiten, dit omdat ik het een uitdaging vindt om zo veel mogelijk aan de bike zelf te doen.

Foto550-3MSX7XRC.jpg


Door middel van fineline tape heb ik een vlak aan de zijkant afgetaped en vervolgens in glans zwarte lak gezet.

Foto550-G3JRCHKA.jpg


Vervolgens heb ik een sjabloon laten maken van een bedrijf wat ik elk weekend sponsor, een plaatselijke sticker boer heeft dit sjabloon voor me uitgesneden. De witte letters zijn dus geen sticker maar witte lak wat ik over het sjabloon geneveld heb.

Foto550-TI4JRNJD.jpg


Vervolgens de tank en spatbord afgespoten met een 2 componenten lak. (dit kon rechtstreeks over blank metaal en is bestand tegen benzine volgens de plaatselijke verfboer). Ik moet zeggen dat de uitkomst boven verwachting is aangezien het allemaal mijn eerste spuit project is en ook nog eens met handspuitbusjes!

Foto550-UJ6U7MQ8.jpg


En tot slot heb ik ongeduldig alles even primitief gemonteerd om te bekijken hoe het resultaat zou staan, en ben tevreden met het resultaat!

Foto550-BHJCUMRW.jpg


Foto550-FJYKM6UL.jpg


Foto550-IPFMKPHR.jpg


Foto550-DWYLKOZR.jpg


Foto550-4OUK47ZE.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan