hardtail

vincent_waal

Rookie
11 jan 2008
5
0
hallo allemaal, zoals jullie zien ben ik nieuw hier, en ga meteen de deur platlopen met vragen:

1. Ik wil motor gaan rijden en ben verliefd geworden op choppers, met nadruk op hardtails, maar wat is nou een goede hardtail om mee te beginnen? Ik hou van een lekkere dikke achterband met het spatbord er mooi strak omheen. Ik heb voor de motor ongeveer maximaal 5 á 5,5 duizend euro.

2. Ik zal vooral lekker hobbyen aan de motor en er 's zomers op rijden (hou gewoon winterstop), de afstanden die ik dan afleg zullen nooit veel langer zijn dan bijv. van Utrecht naar A'dam of Den haag, is een hardtail dan een goed plan (geen lange afstanden dus niet erg dat het een tikje oncomfortabel kan zijn)?

3. Zijn er goede merken voor uitlaten en andere aftermarket accesoires?

Alvast dank
 
weer een hardtail topic??? :r pffffff

maar goed.

hardtails zijn altijd eigenbouwers of oldtimers.

dus voor 5000 euro kan je beter er van dromen dan er 1 kopen voor dat geld.

succes verder.
 
laser, als je er problemen mee hebt lees het dan niet? beperk je antwoorden ajb tot het topic, en niet tot jouw mening hierover.
 
ja de waarheid kan niet altijd leuk in de oren klinken.
maar veel succes met je hardtail zoeken voor 5000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Al flink rondgezocht in de topics hoop ik?

dat linkje deed pijn aan m'n ogen en m'n hart ... zelfs een zo vernaggelde XS is nog steeds geen 5k€ waard. Bovendien als jij een dikke hardtail wil rijden, moet je imo geen XS willen.

't Kan evt. wel met een 180 of 200 mm achter maar dan wel met zwaar verbouwde achterbrug, maar nog steeds is ie dan imo niet 'dik'.
Ik heb wel ergens wat pics van aangepaste achterbruggen op xs'jes.

Geen lange afstanden schrijf je, maar je wil wel snelweg Utrecht - A'dam gaan doen op een hardtail. Don't do it. Probeer je ruggewervels te houden joh...
 
@piepdeuse: Die afstanden doe ik echt maar heeeeeeeeel soms (lees: 1 keer per jaar), dus het lijkt me niet echt heel erg. Maar thanx anyway =)

ik ben nu aan het kijken naar een honda vt600c, die heeft namelijk wel een beetje een hardtail look, en met het spatbord aan de swingarm ziet dat er denk ik wel vet uit.
 
Hardtail valt prima mee te rijden, lange afstande gewoon met niergordel en af en toe stoppen.... anders pis je bloed op een gegeven moment..

Ben met zo'n ding vanuit Friesland in één streep naar Zutphen gereden, geen probleem..
 
een zadeltje met veren werkt ook goed...stiet nog stoer ook...alleen onderdelen van hardtail rammelen makkelijker los.heb heel wat kilometers op de hardtail getuft maar alleen hardtail,regen en bochten gaan niet samen,maarja...hardtail blijft de strakste fiets...
 
Wat denkie van dees?

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie.php?id=1572335 (ZeelandNet Prikbord | dé koop- en verkoopsite van Zeeland!)
 
@TS: een XS met het nodige werk is zeer zeker de term hardtail waard. Zie ook één van de andere actieve topics hier van wilco: mijn xs650 old skool


die ad hierboven is wederom een 'aparte constructie' :) Niet geheel m'n smaak...
Ik hoop dat ie wel op eigenbouw staat want de wielbasis is nogal vergroot :)

Vreemd dat de hoek +/- 't zelfde lijkt als hieronder maar toch bevalt dit me beter
72kntck.jpg


Hier een beter gelukte hardtail (persoonlijke mening...) met 200 mm rear:
frappr.com

adee1ac16346ca3f5a45e84ca7b6e0b90_large.jpg


En tot slot: een all-time favorite: zodra ik moed heb, wordt dit 't voorbeeld:
NOPARKBUILD.JPG



Youtube is altijd goed voor wat leuk gepruttel:
 
Terug
Bovenaan Onderaan