Haren in de knoop

Plastic Power

MF veteraan
16 jan 2002
3.757
0
Zutphen
Ik zit met een lastige kwestie.

Mijn haar is lang en ik maak altijd een vlecht als ik op de motor ga rijden. Nou is het helaas zo, dat als ik een tijdje wat harder heb gereden (zo rond de 150 km p/u) mijn haar onder in mijn nek op wonderlijke wijze weet giga in de knoop te raken |( en het vervolgens met geen mogelijkheid meer los te krijgen is.

Wie van de ons langharigen (her)kent dit probleem en hebben jullie misschien een oplossing?

Nu niet roepen: doe je haar in je jas, want dat zit niet lekker. Afknippen is ook GEEN optie!!

Ik heb zelf wel gedacht aan bijv. een textielen omhulsel, maar hoe zorg je vervolgens dat dat vast blijft zitten? :?


CAT
 
Ik zit met een lastige kwestie.

Mijn haar is lang en ik maak altijd een vlecht als ik op de motor ga rijden. Nou is het helaas zo, dat als ik een tijdje wat harder heb gereden (zo rond de 150 km p/u) mijn haar onder in mijn nek op wonderlijke wijze weet giga in de knoop te raken |( en het vervolgens met geen mogelijkheid meer los te krijgen is.

Wie van de ons langharigen (her)kent dit probleem en hebben jullie misschien een oplossing?

Nu niet roepen: doe je haar in je jas, want dat zit niet lekker. Afknippen is ook GEEN optie!!

Ik heb zelf wel gedacht aan bijv. een textielen omhulsel, maar hoe zorg je vervolgens dat dat vast blijft zitten? :?


CAT

Afscheren dan maar?

Gewoon los dragen, zodat de haren lekker in de wind wapperen. Best mooi, zo'n vrouw met lang haar (liefst blond) op de motor.
 
Ik ken het ;(
Toen ik voor het eerst meeging achterop de motor had ik me haar vastgemaakt met 1 elastiekje... Toen we weer thuis kwamen zijn ze met 2 man sterk ruim 2 uur bezig geweest om mijn haar uit te pluizen (echt heel pijnlijk).
Nu doe ik meestal een stuk of 4-5 elastiekjes om me staart.

Alleen als ik boven de 230 op de teller uitkom, heb ik last van me haar... daaronder dus niet.
 
Ho..Stop... Alle vrouwen gewoon de staart onder de helm met de wind mee laten wapperen svp...Staat gewoon erg..eeh...erg leuk, zeg maar :9 :)
 
Laatst bewerkt:
Alles in je helm proppen ? Met tape achterop je helm plakken ? Ja of in je jas of je haar wat korter doen....
 
En hier komt de gouden tip....
Deze is niet van mij maar van Helske. Voor het geval zij dit niet leest post ik het effe, maar wil niet met haar eer gaan strijken.
Doe je staart in een stuk afgeknipte panty en je hebt nergens meer last van. Goed eromheen wikkelen en helemaal goed.
Zag dat Helske het op Assen had en vond het een goed idee.
Hoop dat je er wat aan hebt!
 
Alles in je helm proppen ? Met tape achterop je helm plakken ? Ja of in je jas of je haar wat korter doen....
In je helm proppen is niet leuk (moeten wel zien dat je een meid ben he!) In je jas proppen zal gaan.. maar in een leren combi ga dus niet!! En korter omdat je motor rij (DUH!)
 
En hier komt de gouden tip....

Dat witte ding > een panty?

Ik dacht dat het iets van een lappie katoen was en gestikt.
Maar hoe maak je dat vast dan aan de bovenkant?

Stiekie moet je wel verdomdes strak doen zodat het niet naar heneden zakt lijkt me.
 
Ho..Stop... Alle vrouwen gewoon de staart onder de helm met de wind mee laten wapperen svp...Staat gewoon erg..eeh...erg leuk, zeg maar :9 :)

haha,... :}


misschien moet je je vlecht een keer terug vouwen zo dat ie niet zo lang is en dus niet zo wild heen en weer wappert...?

8-)
 
Er zij ook mannen met lang haar hoor.
En meestal zie je dat ook wel ergens anders aan dat het een meid is.

ja?
ja?
ja?


Rijstijl :+ :+ :+ :+ :+
Ik heb toe nog geen reactie gegeven op welke post dan ook van je.
Het gaat me hier ook niet erom dat je iets over rijstijl van een vrouw roept. Laat ik daar even duidelijk over zijn.
Maar: jij kent de vrouwen niet, volgens mij, dus waar heb je het over?
Ten tweede en dat is mijn belangrijkste punt: ben jij hier alleen op het forum om op iedereen en alles kritiek te geven, af te zeiken en te kloten?Als dat zo is.... ga dan lekker ergens anders spelen!
Kom eens met iets positiefs! (Als je iets kan bedenken).
 
Met meerdere elastiekjes onder elkaar heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ben toen uiteindelijk overgegaan (waarom weet ik niet meer) tot het maken van een vlecht.

Dat met die afgeknipte panty is misschien de oplossing... eens kijken wat ik nog in de la heb liggen.

Alle twee de opties maar eens gaan proberen, bedankt!

En nee mannen: haren los zo onder de helm vandaan is echt geen optie, jammer maar helaas voor jullie!



CAT
 
Maar hoe maak je dat vast dan aan de bovenkant?

Stiekie moet je wel verdomdes strak doen zodat het niet naar heneden zakt lijkt me.

Je maakt eerst een vlecht. Bovenin stiekie, ondein stoekie, panty eromheen en aande bovenkant erom draien en onder het boven stiekie frummelen en je kan daar nog een stiekie omheen doen, das nog makkelijker.
 
Met meerdere elastiekjes onder elkaar heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ben toen uiteindelijk overgegaan (waarom weet ik niet meer) tot het maken van een vlecht.
Twee staarten maken en strak elastieke erom.
Dan strak vlechten en weer een stiekie.

Moet zeggen dat ik dan geen last heb van knopen.
Of 1 staart met strakke vlecht.
 
Ik heb toe nog geen reactie gegeven op welke post dan ook van je.
Het gaat me hier ook niet erom dat je iets over rijstijl van een vrouw roept. Laat ik daar even duidelijk over zijn.
Maar: jij kent de vrouwen niet, volgens mij, dus waar heb je het over?
Ten tweede en dat is mijn belangrijkste punt: ben jij hier alleen op het forum om op iedereen en alles kritiek te geven, af te zeiken en te kloten?Als dat zo is.... ga dan lekker ergens anders spelen!
Kom eens met iets positiefs! (Als je iets kan bedenken).

Grapje is moeilijk te verdragen he, zal wel omdat het bij sommige de waarheid is.
Kritiek is opbouwend bedoeld, omdat ik mijn mening geef hoef ik toch niet meteen iemand af te zeiken. En ben ook absoluut niet de enige die een hoop onzin post. En heb genoeg zinnige dingen gepost vind ik. Dus zeur niet zo.
 
ieniemienie : klein maar fijn ?!?!

heheh

agressief beesje is beter misschien (verbaal sterk) :}

maar je hebt wel gelijk ieniemienie, vrouwen kunnen ook bruut scheuren,
als mijn dame het gas open trekt, gaat ze ook af als een raket...
Ofwel sommige dames kunnen er ook wat van :)

en het is en blijft natuurlijk een mooi gezicht, zo'n mooie blonde staart onder dr helm vandaan, is wel kicke... :9
 
Ik had er vreselijk veel last van :+ Heb het uiteindelijk opgelost door veel met mijn kop in de waterstofperoxide zitten en het resultaat is verbluffend :?
 
ieniemienie : klein maar fijn ?!?!

heheh

agressief beesje is beter misschien (verbaal sterk) :}

maar je hebt wel gelijk ieniemienie, vrouwen kunnen ook bruut scheuren,
als mijn dame het gas open trekt, gaat ze ook af als een raket...
Ofwel sommige dames kunnen er ook wat van :)

en het is en blijft natuurlijk een mooi gezicht, zo'n mooie blonde staart onder dr helm vandaan, is wel kicke... :9

Kwaken kan iedereen , maar ook nog iets zinnigs kwaken is al moeilijker.
En heb nooit beweert dat vrouwen niet kunnen scheuren, maar als sommige dat zo opvatten.
Jammer voor ze.

En zo`n staart ziet idd wel grappig uit.
 
Op maandag 01 juli 2002 20:22 schreef Jesus het volgende:
Kwaken kan iedereen , maar ook nog iets zinnigs kwaken is al moeilijker.

Ik ben Kwaak, een aardwortel jawel,
kom maar met je oortje en hoor wat ik vertel...
 
ik heb tot nu toe weinig last onder vonden van m'n haar, maar ja wanneer rij ik nu...alleen tijdens m'n rijlessen dus da's niet vaak...
Kheb gewoon een staart en het elestiekie blijft erg goed zitten, want heb een behoorlijke bos.
Gouden tips heb ik niet...misschien rasta kapsel of gewoon niet meer kammen :? :P wat mij zelf wel leuk lijkt is invlechten (allemaal vlechten) alleen dat is maar voor een week of 6 ofzo
 
Ik ben Kwaak, een aardwortel jawel,
kom maar met je oortje en hoor wat ik vertel...

Kom, geef nou toe, die opmerking van ieniemienie slaat nergens op.
Heb ik dan niks positiefs te melden gehad op dit forum? Moet ze maar eens wat beter lezen dat moest ik ook. Mijn vrouwtje vindt ook dat ik wat minder seksistische grapjes moet maken, maar het zijn nog altijd grapjes.
 
Grapje is moeilijk te verdragen he, zal wel omdat het bij sommige de waarheid is.
Kritiek is opbouwend bedoeld, omdat ik mijn mening geef hoef ik toch niet meteen iemand af te zeiken. En ben ook absoluut niet de enige die een hoop onzin post. En heb genoeg zinnige dingen gepost vind ik. Dus zeur niet zo.

Laat me niet lachen.....
Jij zegt bij alles dat je je mening mag geven en nu doe ik het en ik ZEUR.
Tuurlijk, kritiek is naar hè!

Volgens mij is opbouwende kritiek iets anders. Je zegt tegen iemand dat ie iets niet goed doet en zegt erbij hoe iemand zich kan verbeteren.
Dat doe jij niet... nog nergens gezien! Dus dat vind ik zeuren.

Schrijf eens iets POSITIEFS
Je bent hier nog niet zo lang, dus maak er iets LEUKS van, hier zit niemand op te wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan