Harley achter poelie bouten afgebroken

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.356
3.315
Ridderkerk (ZH)
Een goede vriend van me heeft al grote problemen met zijn Harley Davidson vanaf het moment dat hij hem kocht en daar is weer wat bijgekomen.

Ik weet niet exact wat voor model het is, een Electra Glide CVO Screamin Eagle ofzo, ik dacht uit 2010, het is een 107 ci dacht ik.

Gisteren was hij onderweg toen hij een flinke tik hoorde uit de achterkant. Toen nog 1 en ineens had hij geen aandrijving meer.

Aan de kant bleek dat alle bouten van de achterwiel poelie waren gebroken.

Hij staat bij een HD garage en die gaf aan dat de poelie misschien ooit was vervangen en de originele rekbouten waarschijnlijk niet vervangen waren maar hergebruikt, wat absoluut niet mag.

Nou is het nogal een koppelbeest en ondanks het gewicht van die fiets (410 kg begreep ik) trekt dat ding de straatstenen eruit, maar is iemand bekend met dit probleem?
 
HD garage kan aan de hand vd tellerstand en staat van de pulley en belt inschatten of eea ooit vervangen is geweest.

Maar, het is een CVO. Dus: oplappen en zsm wegdoen. Meer ellende komt er vanzelf aan :X
 
Internet staat vol met dit probleem ben ik inmiddels achter...

Zal het bij mijn eigen Dyna ook eens controleren, die 5 afgebroken bouten is het probleem niet, maar een achterwiel naar god is dat wel, lees alleen maar horrorverhalen over gestripte schroefdraad, weggeslagen pasrand...


Maar, het is een CVO. Dus: oplappen en zsm wegdoen. Meer ellende komt er vanzelf aan :X

Je spreekt waarschijk helaas uit ervaring? Een CVO is toch een special?

Wat is daat dan zo special aan, behalve dat tot nu toe al 75% van dat kutding is vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Internet staat vol met dit probleem ben ik inmiddels achter...

Zal het bij mijn eigen Dyna ook eens controleren, die 5 afgebroken bouten is het probleem niet, maar een achterwiel naar god is dat wel, lees alleen maar horrorverhalen over gestripte schroefdraad, weggeslagen pasrand...




Je spreekt waarschijk helaas uit ervaring? Een CVO is toch een special?

Wat is daat dan zo special aan, behalve dat tot nu toe 75% van dat kutding al is vervangen?
Het is een slecht model motor.
Heel veel storingen en dure reparaties. Nooit meer 100% in orde te krijgen.
 
Dat ga ik hem maar effe niet vertellen denk ik......

De score tot nu toe:

In de prak gelopen blok, revisie 4400,-

Kapotte ontsteking en diverse sensoren, vervangen door Thundermax, 1600,-

Kapotte startkrans en startrelais, 700,-

Voorvering slaat door, vervangen, iets van 600,-

Dat is net zoveel als mijn 2003 FXDX heeft gekost.....

En dankzij de criminele oplichterszaak waar hij hem nog geen jaar geleden heeft gekocht mét garantie heeft hij alles zelf kunnen betalen.

Krijg net een belletje van hem: schade nu is belt kapot, bouten kapot, poelie kapot. O ja, en het achterwiel naar de klote. Een verchroomd CVO wiel, zal ook wel meer dan een rug kosten...

Ik had het ding nu toch echt in brand gestoken....
 
Dat is toch de charme van Harley rijden?:X|(-O-

Je begrijpt dan werkelijk niet dat mensen evengoed nog zo'n ding vrijwillig kopen?
Elke japanse Harley kloon is al 100x beter als het origineel.

Sterkte met het verwerken van deze tegenslagen voor je maat
 
Terug
Bovenaan Onderaan