Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Antwoord op mijn eigen post: BIj mijn weten zit er altijd een zwevende klauw en een vaste schijf op een HD spaakwiel. Er is geen ruimte voor een klauw met zuigers aan beide kanten.

Dat laatste is ook onzin, kijk maar in de topic van sportster familie, spaakwielen met dubbele schijf
 
Hoelang gaat bij jullie een accu mee?
Ik kocht mijn nighttrain in 98 (evo) en verkocht deze in 2012 met de originele (gel) baterij er nog in zonder er ooit problemen
mee gehad te hebben.
De batterij zag er wel niet meer uit, deze zag er uit alsof deze vacuum getrokken was. 😁
Wel legde ik deze in de winter elke week een dagje aan de (gewone) oplader.
En nooit geen startproblemen mee gehad.
Nu rij ik met een twincam van 2004 en volgens de vorige eigenaar was de batterij ooit vervangen geweest.
Maar ik merk wel dat ik in de winter deze wekelijks aan de druppellader moet leggen en dat deze wekelijks
opgeladen moet worden.
Maar dat zal de schuld zijn van het onnodige alarm.
 
Ik wil niet lullig doen, maar die remzuigers komen zo toch niet mooi op de remschijf?

Is niet lullig hoor ;) maar ik hoop ook dat de remzuigers niet op de schijven komen })

Ff alle gekheid op een stokje; de remblokken gaan 90% van schijven raken, slechts een klein gedeelte wordt niet gebruikt.
Maar ik weet zeker dat mijn stopkracht met 100, zo niet 200% gaat toenemen. 8-)

Ow... Dat een remschijf of een remklauw 'floating' moet zijn is een broodje aap, dat hoeft helemaal niet zo te zijn... Ooit weleens een supersport motor gezien met een 'floating disc' op het achterwiel? Ik iig nog niet ;)

'Floating discs' of zwevende schijven in het NL, zorgen voor een snellere warmteafvoer dan massieve schijven. Leuk voor op het circuit, zodat je remblokken niet blijven plakken op je schijf, maar voor op een HD? Niet echt noodzakelijk.
 
Je moet ook weer niet teveel rem op je voorwiel hebben bij een Harley
Ik bedoel door de lay-out ( heet dat zo ) blokkeert een voorwiel van een Harley gemakkelijker als van een sport fiets , die kun zo hard remmen dat je kont omhoog kom
Dan lig je bij een Harley stenen te happen
 
Je moet ook weer niet teveel rem op je voorwiel hebben bij een Harley
Ik bedoel door de lay-out ( heet dat zo ) blokkeert een voorwiel van een Harley gemakkelijker als van een sport fiets , die kun zo hard remmen dat je kont omhoog kom
Dan lig je bij een Harley stenen te happen

Hahaha ja ik snap wat je bedoeld ;)
 
Als jij zo hard met een Harley zou remmen dat het achterwiel van de grond komt loopt dat slecht af
Je kunt als je dat zou willen wel harder remmen met de rem achter
Kerel ` dat lukt met de beste wil van de wereld niet met die kauwgom remtangen op dat ding van mij .. dus no problemo ..:P
 
Kerel ` dat lukt met de beste wil van de wereld niet met die kauwgom remtangen op dat ding van mij .. dus no problemo ..:P
Met die vierzuigertang van mij lukt dat wel, geen probleem.
Ben wel niet zo knap, maar dat komt niet van het stenen happen.
 
Een wheely lukt me niet, een stoppie ook niet trouwens..maar ik krijg met een beetje doorknijpen mijn voorwiel blokkerend.
En dat met een 73-jaar oude legerfiets..
Niks geen dubbele schijf, gewoon eerlijke SLS trommel
 
Een wheely lukt me niet, een stoppie ook niet trouwens..maar ik krijg met een beetje doorknijpen mijn voorwiel blokkerend.
En dat met een 73-jaar oude legerfiets..
Niks geen dubbele schijf, gewoon eerlijke SLS trommel

Dat is nu net het punt , dat blokkeren , bij mijn duc kun je verdomd hard remmen voordat gebeurt ( heb daar twee achtzuiger remklauwen op zitten dus daar ligt het niet aan )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan