Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mischien een domme vraag,

Ik heb tot nu toe altijd super 95 in mijn sportster uit 1998 getankt,
Nu moest ik laatst tanken en daar hadden ze enkel 98 en E10.

Ik mag toch gewoon 98 tanken of vergis ik me daarin?
 

Kan geen kwaad , beter bij een 98 sportster , denk niet dat het blok het nodig heeft
Is meer voor motortjes waarbij het onststekingstijdstip wat terug is gezet om meer vermogen te krijgen of hoge compressie motoren
Valt best tegen tegenwoordig om 98 te vinden
Mijn Abarth heeft het nodig en ik moet nog wel eens zoeken , gelukkig hebben alle Shell pompen v power
 
Ik zit nog steeds te ködten met m'n remmerij. Ik heb de boel helemaal los gehad en schoongemaakt; was geen overbodige luxe.... Maar v.w.b. de remfunctie zelf heeft het niet geholpen.
Het blijkt geen origineel HD te zijn, maar SJP.
Nu heb ik een vraag over het reservoir op de hoofdremcilinder; er zit nu een soort binnenbandpleister als afdichting tussen het reservoir en de deksel. Maar moet deze niet meer elastisch zijn? Het hoort toch ook een membraan te zijn?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Meestal harmonica rubber. Iig sterk mee verend.

En niet 100% luchtdicht maken.
 
Mischien een domme vraag,

Ik heb tot nu toe altijd super 95 in mijn sportster uit 1998 getankt,
Nu moest ik laatst tanken en daar hadden ze enkel 98 en E10.

Ik mag toch gewoon 98 tanken of vergis ik me daarin?
Je mag/moet ron91 en hoger tanken.
Wss merk je niet eens verschil.
 
Kan geen kwaad , beter bij een 98 sportster , denk niet dat het blok het nodig heeft
Is meer voor motortjes waarbij het onststekingstijdstip wat terug is gezet om meer vermogen te krijgen of hoge compressie motoren
Valt best tegen tegenwoordig om 98 te vinden
Mijn Abarth heeft het nodig en ik moet nog wel eens zoeken , gelukkig hebben alle Shell pompen v power
Mijn vorige auto had ron100 als voorschrift. Maar ja :')
 
Kan geen kwaad , beter bij een 98 sportster , denk niet dat het blok het nodig heeft
Is meer voor motortjes waarbij het onststekingstijdstip wat terug is gezet om meer vermogen te krijgen of hoge compressie motoren
Valt best tegen tegenwoordig om 98 te vinden
Mijn Abarth heeft het nodig en ik moet nog wel eens zoeken , gelukkig hebben alle Shell pompen v power

Denk het ook te gaan tanken, laatst een paar gehad dat na een tijdje(uur(tje)) vol op het gas gereden te hebben, dat hij bij vol gas optrekken een ratelend geluid maakt, zoals een motor doet als de toeren begrenzer in werking gaat. Alleen zat ik volgens mij op dat punt niet. Ik heb er een ThunderMax ECU opzitten, maar ook een EMF Autoclutch. Weet niet goed wat er nou aan de hand is, wat ik me ook kan voorstellen is dat de EMF Autoclutch door de warme olie eerder wat slipt waardoor de toeren begrenzer in gaat. Maar ook dat ik misschien last heb van Engine Knock, maar daarvoor zou een ThunderMax juist een oplossing voor moeten zijn. Weet alleen niet wat voor gebruik "normaal" is bij zo'n ding, de manier waarop ik dan rij is niet typisch HD. Daarom denk ik dat benzine met een hoger octaan gehalte misschien oplossing is!?
 
Laatst bewerkt:
Meestal harmonica rubber. Iig sterk mee verend.

En niet 100% luchtdicht maken.

Wat er nu tussenzit is zeker niet verend. Maar wat zou ik er wel voor kunnen gebruiken?
In de deksel zit wel een ontluchtingsgaatje.

En herkend iemand de remklauw? De achterremklauw staat duidelijk SJP op, maar op de voorste 2 niet. Ook geen ander merkteken o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer de remmen naar mijn zin zijn, rij ik ook naar Doodstil, maak een foto en plaats deze hier ook. Om toch weer het 'topik' op te krikken.... :t
 
.

full
 
Gisteravond een ander stuurtje gemonteerd. Het oude stuurtje had teveel pull-back naar mijn smaak. Had hem een stuk omhoog gedraaid zodat de handvatten verder weg stonden, maar dan staan je polsen in een rare hoek. Ook liepen de kabels buitenom (op het gas na), nu heb ik bij het nieuwe stuurtje alles binnendoor lopen (behalve koppeling en remleiding). Aardig klusje! Maar wel blij met het resultaat, veel mooier zo :Y

Stuurtje (een lage ape) gekocht bij Westland Customs, best een leuk zaakje! En niet duur, al moest ik wel zelf de gaten nog maken om de kabels door te voeren (in de beide dimples en de uitgang onderin in het midden). En het rechter stuur-eind aanpassen zodat de gasopnemer erin kan zonder mee te draaien (paar uitsparingen uit de buis zagen/vijlen).

Rare gewoonte ook om het linker handvat vast te lijmen op de stuurbocht :? Is dat standaard bij Harley of was dat creativiteit van de vorige eigenaar? Was een aardig gevecht om hem eraf te krijgen.

Ow en sorry voor dit saaie technische bericht :P

Iemand toevallig nog een mooi solo zitje in de aanbieding, voor op m'n 09 FLHR?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan