Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
toch liep ik een poosje geleden nog met het idee om er weer 'ns eentje aan te gaan schaffen.
Ik heb het idee toch maar weer laten varen ,.. de horror om aan onderdelen te komen deed me weer een beetje nuchter worden.

Wel een mooie motorfiets hoor...., niet goed ,...maar wel mooi . :)
 
Laatst bewerkt:
.
full
 
Heeft iemand nog geode ideeën om de trillingen uit mn stuur te halen? 'tZijn clip ons op een FXDX front en een hardtail shovel. Ik heb het al heel wat verminderd, maar op de lange stukken (jah ik rijd weldegelijk langere stukken achter elkaar zeg 150-200km) valt mn rechterhand al snel dood na een half uur.

Ik knijp zekers niet te hard en mn positie/hoding is ontspannend.

Het volgende is al gedaan:
- stuurhelften van aluminium opnieuw vervaardigd van RVS voor meer massa/gewicht
- stuurhelften voorzien van gewichten die je in de stuurhelft schuift.
- Dikker rubberen handvat.

Een ander stuur is geen optie.
 
ik denk dat een stuurdemper meer is voor tankslappers dan voor trillingen ....
Idd

Trilling. Hardtail. En wss enkel harde verbindingen tussen stuurhelften en kroonplaat.
Daar zijn dus oa die rubbers of kunststof bussen voor onder de risers.
 
Misschien is dat de rede dat harley’s geen clipons hebben
Maar je weet zeker dat de hoek van de clipons goed is?
Ik heb op mijn monster ook clipons maar die zijn verstelbaar
En daar heb ik ook best wat aan versteld voordat ik ze goed had
Loopt ie op kruissnelheid in een lekker toeren gebied?
Anders wat klooien met tandwiel verhoudingen
 
Laatst bewerkt:
en denk ook niet dat het iets met de clipons te maken heeft ook niet ...MAAR , vraag mij dan ook niet hoe het wel komt , dat kan ik je niet zeggen , ik heb al heel wat motoren gehad en ik heb het bij bijna alle motoren , van goldwings tot bmws naar harley enz , dus zou het denk ik meer aan de piloot liggen :-) de ene heeft het de andere heeft het niet met dezelfde motor
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog geode ideeën om de trillingen uit mn stuur te halen? 'tZijn clip ons op een FXDX front en een hardtail shovel. Ik heb het al heel wat verminderd, maar op de lange stukken (jah ik rijd weldegelijk langere stukken achter elkaar zeg 150-200km) valt mn rechterhand al snel dood na een half uur.

Ik knijp zekers niet te hard en mn positie/hoding is ontspannend.

Het volgende is al gedaan:
- stuurhelften van aluminium opnieuw vervaardigd van RVS voor meer massa/gewicht
- stuurhelften voorzien van gewichten die je in de stuurhelft schuift.
- Dikker rubberen handvat.

Een ander stuur is geen optie.


Als het alleen je rechterhand is zou je eens cruise control kunnen proberen zodat je die hand meer kan ontspannen
 
Heeft iemand nog geode ideeën om de trillingen uit mn stuur te halen? 'tZijn clip ons op een FXDX front en een hardtail shovel. Ik heb het al heel wat verminderd, maar op de lange stukken (jah ik rijd weldegelijk langere stukken achter elkaar zeg 150-200km) valt mn rechterhand al snel dood na een half uur.

Ik knijp zekers niet te hard en mn positie/hoding is ontspannend.

Het volgende is al gedaan:
- stuurhelften van aluminium opnieuw vervaardigd van RVS voor meer massa/gewicht
- stuurhelften voorzien van gewichten die je in de stuurhelft schuift.
- Dikker rubberen handvat.

Een ander stuur is geen optie.

dit wordt al meer dan 100 jaar gebruikt:

https://www.ebay.com/itm/Antique-Indian-Hedstrom-Roughrider-Handle-bar-grips-1910-15-/252488427616

de uitsteeksels zitten niet meer om het stuur en daardoor voel je geen trillingen
 
Trilling. Hardtail. En wss enkel harde verbindingen tussen stuurhelften en kroonplaat.
Daar zijn dus oa die rubbers of kunststof bussen voor onder de risers.

Harde verbinding inderdaad. Ik weet dat het niet ideaal is, maar dat is natuurlijk geen excuus.


Misschien is dat de rede dat harley’s geen clipons hebben
Maar je weet zeker dat de hoek van de clipons goed is?
Ik heb op mijn monster ook clipons maar die zijn verstelbaar
En daar heb ik ook best wat aan versteld voordat ik ze goed had
Loopt ie op kruissnelheid in een lekker toeren gebied?
Anders wat klooien met tandwiel verhoudingen

Ik denk ook dat Harleys geen clip ons heeft omdat het meer "Brits" en niet "American". Je weet dat de doelgroep conservatief is wat ze op een Harley willen zien.
De hoek van de clipons is goed, mn houding is goed; ik leun er niet op met mn polsen, m'n schouder en ellebogen hebben nog speling en kunnen dus ontspannen, mn rug heeft ook geen belasting en ik zit niet in de knel. Ik kan ook nog voor en achter schuiven op het zadel voor een wat meer actievere of relaxte zit. Scheelt natuurlijk dat ik wat kleiner ben en ben relatief lenig.
Kruissnelheid is ook goed, samen met Mike gekozen voor een relatief lagere tandwielverhouding zodat die op hogere snelheden wat rustiger blijft. Beetje het Sportster idee.


en denk ook niet dat het iets met de clipons te maken heeft ook niet ...MAAR , vraag mij dan ook niet hoe het wel komt , dat kan ik je niet zeggen , ik heb al heel wat motoren gehad en ik heb het bij bijna alle motoren , van goldwings tot bmws naar harley enz , dus zou het denk ik meer aan de piloot liggen :-) de ene heeft het de andere heeft het niet met dezelfde motor

Het kan inderdaad gewoon aan mij liggen, maar hoe kom ik er vanaf? :P

Als het alleen je rechterhand is zou je eens cruise control kunnen proberen zodat je die hand meer kan ontspannen

Mn rechterhand kan ik gewoon ontspannen. Dat die los de hendel vast houdt, pols, elleboog en schouder zijn niet gespannen. Nee, de houding heb ik al vaker naar gekeken, dat ik wellicht te gespannen zit, maar het is echt het trillen.

dit wordt al meer dan 100 jaar gebruikt:

https://www.ebay.com/itm/Antique-Indian-Hedstrom-Roughrider-Handle-bar-grips-1910-15-/252488427616

de uitsteeksels zitten niet meer om het stuur en daardoor voel je geen trillingen

Hoe werkt dat dan met de gashendel? Hoe had Indian die gashendel bedacht voor zoiets ?
 
Trillingen met clip ons:

- blok balanceren
- messing stuurgewichten IN stuurhelften plaatsen
- Langere primaire overbrenging
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan