Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Hey, mooi actief topic.
Sinds zondag heb ik ook een "HD" aan de verzameling toegevoegd.
Ik zet t bewust tussen haakjes, want op kenteken is t een eigenbouw.
Betreft een OIT frame uit de jaren 90.
Hangt een 1340 evo blok in.
Bekijk bijlage 1687294

Is mijn eerste Harley dus mag nog veel leren...
Gefeliciteerd, veel plezier ermee!
😌
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Bekijk bijlage 1687295

Eerste les is dat een EVO idd niet perse super betrouwbaar hoeft te zijn, want het is me niet gelukt om hem naar huis te rijden.
Na 50 km sputterde die een paar keer en toe was t klaar.
Korte straat analyse leerde dat de vonkjes op waren.
Mbv een vriend die toevallig in de buurt van de pechplek woonde boel doorgemeten.
Hoofdverdachte werd de condensator.
Van de week thuis met de bril op zag ik ook een gat in t contactpuntje.
Nwe punten en condensator kwamen gisteren binnen, maar helaas nog geen vonk.
Bobine dus ook toch maar wel nagekeken.
Volgens Google moet ik 4,7 ohm over de primaire windingen hebben, ik meet 1,3 ohm.

Dus vandaag maar besloten gelijk over te gaan op elektronische ontsteking en een dyna dual fire met bobine besteld.

Ben nu wel op zoek naar een manual, dat sleutelt toch wat ontspannender dan zelf op onderzoek uit te gaan en steeds weer de helpdesk via de app lastig te moeten vallen, dus als iemand me hier aan een link kan helpen of gewoon een goede tip qua hardware boek dan hoor ik dat graag
Dan komt het echt wel in orde :
Een Dynatec Dual Fire , .....super bobine ,...en Riveira vervroeger erin ,.....en dan heb je de allerbeste en betrouwbaarste onsteking voor die brommert.
En lekker makkelijk ! ,.....het op tijd zetten is in 10 minuten gebeurd. :t
 
Dan komt het echt wel in orde :
Een Dynatec Dual Fire , .....super bobine ,...en Riveira vervroeger erin ,.....en dan heb je de allerbeste en betrouwbaarste onsteking voor die brommert.
En lekker makkelijk ! ,.....het op tijd zetten is in 10 minuten gebeurd. :t
Heb nog niet zover gekeken in de motor, maar hoeveel streepjes of merktekens ga ik tegenkomen op de krukas en welke moet ik hebben voor t ontstekingstijdstip?
 
Heb nog niet zover gekeken in de motor, maar hoeveel streepjes of merktekens ga ik tegenkomen op de krukas en welke moet ik hebben voor t ontstekingstijdstip?
uwRU71X8PThfP9Crp_8eY1GK-U_zwbkpztWCaIN-njGUDfh5Qf4pRwpwurUhKpxH00tGD5rdE-W9nGKd3pHEIMmvOSijsTwCh9-CCwr7VfAPHJKLRBRT8T3MKLFGhSZANxOTDUy9HbSTiWp8syxtWMyd2kUVBUbuXJlCW06xPw0hA_-0mBjfk0JIjuNpjtFBYQtvPZ0
 
Ben nu wel op zoek naar een manual, dat sleutelt toch wat ontspannender dan zelf op onderzoek uit te gaan en steeds weer de helpdesk via de app lastig te moeten vallen, dus als iemand me hier aan een link kan helpen of gewoon een goede tip qua hardware boek dan hoor ik dat graag
@Kibbe .....
 
Gecondoleerd zal je bedoelen . :YY

Het is wel een uniek ding , links en rechts ie die precies hetzelfde ... dus hij had nog een reserve ontsteking bij zich .B|

Ik kijk altijd graag via de spiegel. Dat schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van je eigen reflectie vermogen...
 
Heb nog niet zover gekeken in de motor, maar hoeveel streepjes of merktekens ga ik tegenkomen op de krukas en welke moet ik hebben voor t ontstekingstijdstip?
Een streepje voor TDC ,.....en een stip voor het statische vóór-onstekingspunt. ( en deze laatste moet je dan hebben , want die Dynatec is eigenlijk gewoon een transistor ontsteking die je met een testlampie afstelt. )
Dit is echt de allerbeste ontsteking voor jouw HD ( gewoon de goedkoopste Dual Fire aanschaffen ! )
Je zult merken dat 'ie er supermooi op loopt .
( contact-punten troep is echt uit de tijd ,....en de moderne klote-benzine vraagt een hogere ontsteekspanning . )

Er is zat over te vinden op het internet ,....over hoe en wat te moeten doen ,.....een leuk klusje.
Bovendien krijg je er bij de aankoop een instructie-handleiding bij.

Ga je het niet redden ,.......laat het dan effe doen bij de HD-workshop ,....zo gebeurd !
Er zijn meerdere goede adressen ,.....maar een goed , vakkundig en betrouwbaar adres waar ik naar binnen hol is "WILLEM BEEN" in ALMERE

Advies : Ga i.i.g. NOOIT met je metrische gereedschap aan de gang. ( het enigste wat metrisch is , zijn de boutjes/moertjes aan je accu-polen )

Succes ! :t
 
Laatst bewerkt:
bedankt @FLSTC en @Kibbe

installeren en afstellen gaat me wel lukken; gebruik ook de DYNA onstekingen op mijn GL 1000's die stel ik ook altijd af met een testlampje.
heb ook al 20 jaar een Chevy, dus heb al wel wat Inch gereedschap, maar heb mijn setje gisteren nog wel met een setje 12 kantige TengTools doppen en inbusssleutels uitgebreid, maar denk dat de ontsteking er eerder is dan mijn extra tools, want die komt vandaag al binnen.

rotor heb ik er al afgekregen met mijn inch ringratelsetje dat ik bij de chevy altijd gebruik en de mechanisch vervroeger heb ik al er afgehaald voor inspectie en om de scharnierpunten een beetje te smeren, die ziet er nog prima uit, dus ga ik niet vervangen.

de inbusmaat voor het kijkgaatje is gelijk aan die van de bout van de remklauwen van de chevy, dus die heb ik gelukkig al thuis liggen; want vrees dat de bestelde inbus set misschien net niet zo groot gaat.
moet denk ik nog wel naar een grotere doppen inbus maat toe, want dat wat ik denk dat de vuldop/bout is voor op de versnellingsbak is al behoorlijk mishandeld met een niet passende inbus sleutel
 
20211021_074705.jpg


Gisteravond ook alvast een setje short shots gescored die ik als basis wil gaan gebruiken om een "sportieve" 2-1 van te gaan maken om te voorkomen dat er steeds auto alarmen afgaan zodra ik de straat door rij 🙈
 
Die shortshots is geen doen, een beetje herrie is leuk, maar dat is echt teveel van het goede. Ga je er een demper aanmaken oid?
 
Met .....

vh7012-tr-2-vance-hines-quiet-baffles-2.jpg

... quiet baffles vind ik het te doen. Eerst zonder gereden, maar toen ging er weleens een auto alarm af. 😇
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik schreef ga ik ze als basis gebruiken om een 2 in 1 van te gaan bouwen.

Wil graag iets proberen met een moderne sportfiets absorptie demper met uitneembare DB killer.
Ga dus een Y stuk maken en daar een universele aftermarket demper op schuiven.
Moet er nog eentje vinden die me aanstaat, maar dat komt nog wel
 
Zoals ik schreef ga ik ze als basis gebruiken om een 2 in 1 van te gaan bouwen.

Wil graag iets proberen met een moderne sportfiets absorptie demper met uitneembare DB killer.
Ga dus een Y stuk maken en daar een universele aftermarket demper op schuiven.
Moet er nog eentje vinden die me aanstaat, maar dat komt nog wel
Anders gewoon zelf er een demperpot voor bakken ..
 
het heeft nog geen haast...

eerst eens zien dat ik m weer aan de praat krijg, maar deze set short shots zag ik op FB voorbij komen, waren redelijk geprijst en door de slinger in de achterste bocht eindigen ze iig al parallel, dus zonder het nagemeten te hebben zal de uitlaatlengte van voor en achter redelijk overeen komen;

voor veel geld is er altijd wel iets te koop, maar dat is veel minder leuk ;)
 
Een streepje voor TDC ,.....en een stip voor het statische vóór-onstekingspunt. ( en deze laatste moet je dan hebben , want die Dynatec is eigenlijk gewoon een transistor ontsteking die je met een testlampie afstelt. )
Dit is echt de allerbeste ontsteking voor jouw HD ( gewoon de goedkoopste Dual Fire aanschaffen ! )
Je zult merken dat 'ie er supermooi op loopt .
( contact-punten troep is echt uit de tijd ,....en de moderne klote-benzine vraagt een hogere ontsteekspanning . )

Er is zat over te vinden op het internet ,....over hoe en wat te moeten doen ,.....een leuk klusje.
Bovendien krijg je er bij de aankoop een instructie-handleiding bij.

Ga je het niet redden ,.......laat het dan effe doen bij de HD-workshop ,....zo gebeurd !
Er zijn meerdere goede adressen ,.....maar een goed , vakkundig en betrouwbaar adres waar ik naar binnen hol is "WILLEM BEEN" in ALMERE

Advies : Ga i.i.g. NOOIT met je metrische gereedschap aan de gang. ( het enigste wat metrisch is , zijn de boutjes/moertjes aan je accu-polen )

Succes ! :t
yep , dynatec is het inderdaad wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan