Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Vraagje niet zo thuis in het Harley gebeuren.
Zijn er recente modellen.
Zeg maar 20 jr en jonger waar een ketting is gemonteerd ipv Belt?
Ik weet dat het nwe. Off road model met ketting is.
Maar ik doel meer op de Sporster serie.
En of zijn tandwiel ombouw sets te verkrijgen voor Harley??
Zit aan zoiets te denken ?
Om wat te prutsen te hebben.
Kreeg net linkje door.
Schijnt Carducci te heten.

Aju propje
gave fiets!
 
Daarom leek het me leuk om te bouwen.
Zal vast wel vraag naar zijn.
Vind hem beetje lijken op een Triumph Scrambler XC.
Maar vindt die veels te duur.
En ik mis soms nog wel de R9T.
En een Harley loopt niet zo hard.
Mogelijk een mooi project half jaartje op rijden en dan verkopen.
 
Heb je toevallig al gekeken wat deze kost als je 'm zou willen kopen?...

70.000usd...

Die yanken zijn nog wel eens de weg kwijt volgens mij
 
Nee niet kopen zelluf bouwen.
Sporster 883 liefst 1200.
Dikke crossvoorvork erin.
Lange shock achter.
Hoge spatborden erop en klaar.
In grove lijnen dan.
Dan zet ik hem te koop voor €40.000 nog een koopje dan.
Wel eerst zelf tijdje mee rijden.
Maar denk dat het te zwaar is om leuk mee te rijden.
 
lange achterschokbrekers alleen zijn niet genoeg denk ik; moet ook nog een iets langere achterbrug in denk ik om voldoende hoogte te krijgen, of je maakt er een scrambler van, dan zal je het wel redden, maar dan moet de vork weer niet te lang zijn...

ik snapte al wel dat jij m niet ging kopen ;)

die 70 mile is nog exclusief een donormotor trouwens....
 
Nee niet kopen zelluf bouwen.
Sporster 883 liefst 1200.
Dikke crossvoorvork erin.
Lange shock achter.
Hoge spatborden erop en klaar.
In grove lijnen dan.
Dan zet ik hem te koop voor €40.000 nog een koopje dan.
Wel eerst zelf tijdje mee rijden.
Maar denk dat het te zwaar is om leuk mee te rijden.
€40,000 dan zou je er nog lang plezier van hebben denk ik
 
Daarom leek het me leuk om te bouwen.
Zal vast wel vraag naar zijn.
Vind hem beetje lijken op een Triumph Scrambler XC.
Maar vindt die veels te duur.
En ik mis soms nog wel de R9T.
En een Harley loopt niet zo hard.
Mogelijk een mooi project half jaartje op rijden en dan verkopen.
Projectjes verkopen meestal niet zo goed , er zijn er ook niet zoveel die echt goed gelukt zijn
En iets dat een Harley als basis heeft voor in het terrein is door het hoge gewicht meestal ook geen winner
 
  • Eens
Waarderingen: EHE
de enige manier om geld te kunnen verdienen aan projecten is door ze op aanvraag en onder erg goede condities voor een ander te gaan bouwen.
die markt is echter nogal beperkt en de meesten zien de waarde en het geld er niet in. Dat een timmerman of metselaar tegenwoordig min 50 euro per uur schrijft (als je er eentje kan vinden) is heel normaal, maar als je voor een particulier een dag loopt te brainstormen over een project, dan wordt er nog steeds verwacht dat het toch heel gezellig was om te doen en krijg je een vriendelijk dankjewel voor de ingeschonken koffie.

ik ken maar weinig succesnummers in die categorie.
creativiteit en zakelijkheid gaan slechts zelden echt goed samen.
ik doe ook al jaren soms wat voor anderen, maar hoef er gelukkig niet van te leven en vind het belangrijker om echt iets te bouwen waar ik in meerdere opzichten volledig achter kan staan ipv er een echt financieel rendement uit te halen.

grootste probleem is dat je in mijn ogen 2 angst categorieën mensen hebt die je liever niet in je werkplaats wilt hebben.
Mensen die heel erg graag iets bijzonders willen, maar uiteindelijk gewoon geen geld hebben
en mensen die ook heel graag iets willen en het ook wel kunnen betalen, maar vervolgens hun uiterste best gaan doen om het uiteindelijk toch niet te hoeven te betalen.

ik heb best vaak getwijfeld om het iets professioneler aan te pakken, maar tot dusver heb ik er nog nooit spijt van gehad dat ik die stap nog niet gezet heb en gewoon loonslaaf ben gebleven
 
de enige manier om geld te kunnen verdienen aan projecten is door ze op aanvraag en onder erg goede condities voor een ander te gaan bouwen.
die markt is echter nogal beperkt en de meesten zien de waarde en het geld er niet in. Dat een timmerman of metselaar tegenwoordig min 50 euro per uur schrijft (als je er eentje kan vinden) is heel normaal, maar als je voor een particulier een dag loopt te brainstormen over een project, dan wordt er nog steeds verwacht dat het toch heel gezellig was om te doen en krijg je een vriendelijk dankjewel voor de ingeschonken koffie.

ik ken maar weinig succesnummers in die categorie.
creativiteit en zakelijkheid gaan slechts zelden echt goed samen.
ik doe ook al jaren soms wat voor anderen, maar hoef er gelukkig niet van te leven en vind het belangrijker om echt iets te bouwen waar ik in meerdere opzichten volledig achter kan staan ipv er een echt financieel rendement uit te halen.

grootste probleem is dat je in mijn ogen 2 angst categorieën mensen hebt die je liever niet in je werkplaats wilt hebben.
Mensen die heel erg graag iets bijzonders willen, maar uiteindelijk gewoon geen geld hebben
en mensen die ook heel graag iets willen en het ook wel kunnen betalen, maar vervolgens hun uiterste best gaan doen om het uiteindelijk toch niet te hoeven te betalen.

ik heb best vaak getwijfeld om het iets professioneler aan te pakken, maar tot dusver heb ik er nog nooit spijt van gehad dat ik die stap nog niet gezet heb en gewoon loonslaaf ben gebleven
Ik zie dat wel eens bij een garage waar ik nog al eens kom
Dan maakt de opdracht gever ook nog eens keuzes waar de bouwer niet blij van wordt wat betreft de looks van het project
En dan moet je het toch maar zo bouwen , dat is best lastig als je er niet achter staat en de naam van je bedrijf wordt wel geassocieerd met zo’n bouwsel
En het urenlang nadenken over wat ze precies willen en twijfelen over welk spatbord en welke kleur en welk zadel en hoeveel dat kost
 
  • Eens
Waarderingen: EHE
precies dat ja; het lijkt heel erg leuk en ik heb jaren terug echt wel een paar keer in twijfel gestaan of ik het niet wat fanatieker aan moest gaan pakken, maar om me heen zag ik iedereen die de stap wel durfde te maken vooral enorm hard werken en martelen voor een erg mager inkomen en ondertussen ben je de hobby kwijt geraakt.

dan kan je maar beter gewoon voor jezelf blijven prutsen en af en toe eens een klusje mee pakken waar je ook de regie in de handen weet te houden om het als uitlaatklep te kunnen blijven gebruiken.
enige jammere is wel dat de normale baan zoveel vrije tijd opslokt dat er niet zo heel erg veel ruimte en tijd over blijft om ook echt leuke projecten te blijven doen en dan zijn we begin dit jaar ook nog verhuisd naar een meerjaren project en heb mijn werkplaats nog niet eens op orde, al begint die er onderhand wel al aardig op te lijken, al is het nu nog maar een klein kamertje (4,3x3,9 m) in onze leefschuur, maar daar komt dit voorjaar hopelijk nog een 120m2 bij aan als alles gaat lukken
20211128_121402.jpg
 
de enige manier om geld te kunnen verdienen aan projecten is door ze op aanvraag en onder erg goede condities voor een ander te gaan bouwen.
die markt is echter nogal beperkt en de meesten zien de waarde en het geld er niet in. Dat een timmerman of metselaar tegenwoordig min 50 euro per uur schrijft (als je er eentje kan vinden) is heel normaal, maar als je voor een particulier een dag loopt te brainstormen over een project, dan wordt er nog steeds verwacht dat het toch heel gezellig was om te doen en krijg je een vriendelijk dankjewel voor de ingeschonken koffie.

ik ken maar weinig succesnummers in die categorie.
creativiteit en zakelijkheid gaan slechts zelden echt goed samen.
ik doe ook al jaren soms wat voor anderen, maar hoef er gelukkig niet van te leven en vind het belangrijker om echt iets te bouwen waar ik in meerdere opzichten volledig achter kan staan ipv er een echt financieel rendement uit te halen.

grootste probleem is dat je in mijn ogen 2 angst categorieën mensen hebt die je liever niet in je werkplaats wilt hebben.
Mensen die heel erg graag iets bijzonders willen, maar uiteindelijk gewoon geen geld hebben
en mensen die ook heel graag iets willen en het ook wel kunnen betalen, maar vervolgens hun uiterste best gaan doen om het uiteindelijk toch niet te hoeven te betalen.

ik heb best vaak getwijfeld om het iets professioneler aan te pakken, maar tot dusver heb ik er nog nooit spijt van gehad dat ik die stap nog niet gezet heb en gewoon loonslaaf ben gebleven
mee eens , ik zelf spuit regelmatig tankjes en spatbordjes en zo , maar als je dan 500 euro vraagt voor een setje helemaal in de flakes met weet ik veel wat voor patronen dan vinden ze dat te duur , nou , dan doe je het toch lekker zelf ! mensen hebben gewoon geen idee
 
  • Eens
Waarderingen: EHE
mee eens , ik zelf spuit regelmatig tankjes en spatbordjes en zo , maar als je dan 500 euro vraagt voor een setje helemaal in de flakes met weet ik veel wat voor patronen dan vinden ze dat te duur , nou , dan doe je het toch lekker zelf ! mensen hebben gewoon geen idee
Laat ze dat eenmaal eens afplakken, dan weten ze direct hoe tijdrovend het is.
 
Het is voor een leek ook lastig in te schatten natuurlijk.
Maar heb er dan niet gelijk een oordeel over denk ik dan...

Maaruh, voordat we hier alleen maar lopen te klagen, laat eens wat van je werk zien @rene53
Leuke plaatjes kan je nooit teveel van krijgen!
 
Weet iemand hier welke redelijk recente sportster standaard een mid-glide voorvork heeft? Ben opzoek naar een vooras daarvan.
 
ok , de sportster is ook binnen , en EHE , als je dacht dat jij alleen vlammen en ghostvlammen heb , denk dan maar rap iets anders , vlammen tot op het achterspatbord hahahahh

PS , staat reeds te koop :-)
 

Bijlagen

  • 20211204_140403.jpg
    20211204_140403.jpg
    479,7 KB · Weergaven: 18
  • 20211204_140449.jpg
    20211204_140449.jpg
    555,3 KB · Weergaven: 17
  • 20211204_140644.jpg
    20211204_140644.jpg
    206,4 KB · Weergaven: 16
  • 20211204_140440.jpg
    20211204_140440.jpg
    538,4 KB · Weergaven: 15
  • 20211204_140637.jpg
    20211204_140637.jpg
    209 KB · Weergaven: 17
9C97272E-B00C-4C18-AD30-1B65AE7EE1C3.jpeg

CF6EDAE8-287F-46CB-B0D4-532795255C99.jpeg

C7247570-28D7-4358-8D23-4B8C8632D679.jpeg

F09E8204-FD3E-4B2B-909D-5C065DB4B378.jpeg

BBBE4DEA-9CAD-4225-8BAA-A2E1D55B9E15.jpeg


Weer wat kleine vorderingen gemaakt. De motor bijna helemaal gestript. Word een nieuwe montage plaat gelaserd voor de versnellingsbak, die stond 2,5cm offset zodat er een 200 band in past. Ik ga smalle banden monteren dus de bak mag gewoon in lijn met het blok. Frame moet dus ook versmald worden achter. Dit gaat binnenkort ook gebeuren, daarom staat ie op de kar, word netjes in een mal gedaan.
Heb de naaf van het voorwiel laten afdraaien zodat die in de mid-glide voorvork past. Een wide-glide vork was makkelijker geweest, maar ik vind het mooier dat een poot redelijk strak langs de band gaat.
En als laatst even een foto met de Bates bandjes, moeten nog gemonteerd worden.
 
precies dat ja; het lijkt heel erg leuk en ik heb jaren terug echt wel een paar keer in twijfel gestaan of ik het niet wat fanatieker aan moest gaan pakken, maar om me heen zag ik iedereen die de stap wel durfde te maken vooral enorm hard werken en martelen voor een erg mager inkomen en ondertussen ben je de hobby kwijt geraakt.

dan kan je maar beter gewoon voor jezelf blijven prutsen en af en toe eens een klusje mee pakken waar je ook de regie in de handen weet te houden om het als uitlaatklep te kunnen blijven gebruiken.
enige jammere is wel dat de normale baan zoveel vrije tijd opslokt dat er niet zo heel erg veel ruimte en tijd over blijft om ook echt leuke projecten te blijven doen en dan zijn we begin dit jaar ook nog verhuisd naar een meerjaren project en heb mijn werkplaats nog niet eens op orde, al begint die er onderhand wel al aardig op te lijken, al is het nu nog maar een klein kamertje (4,3x3,9 m) in onze leefschuur, maar daar komt dit voorjaar hopelijk nog een 120m2 bij aan als alles gaat lukkenBekijk bijlage 1700500
Gave oplossing om de motor op hoogte te zetten.
 
20211127_172041.jpg

Gave oplossing om de motor op hoogte te zetten.
Thanks.

Jaar of 15 terug al gebouwd in ons vorige huis.
Heb 'm mee verhuisd hier naar toe en klein beetje aangepast omdat hier t plafond et Iers hoger zit.

Hiermee kan ik niet alleen sleutelen op hoogte, maar zet er ook motoren en machines mee op de zolder en gebruik m ook erg veel als in hoogte verstelbare werkbank.
Werken op de grond of met kromme rug is iets dat ik liever zo weinig mogelijk doe
 
Terug
Bovenaan Onderaan