Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

liefste ga ik langs bij een lokale kleine jongen, maar die ken ik hier in de regio Almelo ook nog niet
Glenn in Hengelo
Screenshot_20220503-102202_Google.jpg

Of

Vincent in Enschede
Screenshot_20220503-102125_Google.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Twin Service had ik achteraf ook moeten kunnen weten...

King lijkt me nog maar vrij pas begonnen?
geen website, maar wel een FB pagina die nog maar een jaar oud is.
of is het iemand die vanuit jaren "hobbyen" vorig jaar de stap naar een echt bedrijf heeft genomen?
 
Glenn is oud-werknemer van Vincent die voor zichzelf begonnen is.
Nette zaak, gewoon eens gaan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Zojuist eindelijk de accu in de Sportster gezet. Contact aan en starten.. Alleen het relais tikken. Polen even opgeschoond; startmotor tikt. Startmotor staat vast...? Nee, draait allemaal prima daarbinnen. Accuspanning? Ja, 8,5V. Daar kom je niet ver mee 😑 bij aankomst had dat ding aan de druppellader gestaan, zo'n 3 weken terug. Na een paar dagen eraf gehaald en nu al dood. Ff een nieuwe regelen dan maar.
In de tussentijd ook niet stil gezeten hoor. Carburateur ultrasoon gereinigd en gereviseerd, benzinekraan gereviseerd, tank gereinigd, nieuwe benzine slangen gemonteerd, nieuwe bougiekabels gemonteerd, nieuw luchtfilter erin, verse olie erin gegooid om te spoelen en nieuwe bandjes om m'n vervangende setje velgen gedraaid.
Nu maar hopen dat er een beetje leven in die motor zit, als ik een goeie accu heb :}
 
Zojuist eindelijk de accu in de Sportster gezet. Contact aan en starten.. Alleen het relais tikken. Polen even opgeschoond; startmotor tikt. Startmotor staat vast...? Nee, draait allemaal prima daarbinnen. Accuspanning? Ja, 8,5V. Daar kom je niet ver mee 😑 bij aankomst had dat ding aan de druppellader gestaan, zo'n 3 weken terug. Na een paar dagen eraf gehaald en nu al dood. Ff een nieuwe regelen dan maar.
In de tussentijd ook niet stil gezeten hoor. Carburateur ultrasoon gereinigd en gereviseerd, benzinekraan gereviseerd, tank gereinigd, nieuwe benzine slangen gemonteerd, nieuwe bougiekabels gemonteerd, nieuw luchtfilter erin, verse olie erin gegooid om te spoelen en nieuwe bandjes om m'n vervangende setje velgen gedraaid.
Nu maar hopen dat er een beetje leven in die motor zit, als ik een goeie accu heb :}
yep , zelf met 10.5v ga je nergens 8-)
 
Als eens langsgekomen, de Bates Baja banden. Aanrader voor de looks (imho) maar is het ook een aanrader voor het weggebruik? Ook in de bochten, in de regen en bij die fraaie lengtereparaties aan de weg?

Deze dus:

VU3XT4PdagBQ8QtjviBDDAcT.jpg
 
Als eens langsgekomen, de Bates Baja banden. Aanrader voor de looks (imho) maar is het ook een aanrader voor het weggebruik? Ook in de bochten, in de regen en bij die fraaie lengtereparaties aan de weg?

Deze dus:

VU3XT4PdagBQ8QtjviBDDAcT.jpg
Prima bandjes met zacht rubber , heb als de derde achterop , daaruit kun je de conclusie trekken dat ze niet zo heel lang mee gaan ,
Voorop heb ik een andere omdat de voorband door het remmen gaat cuppen ( te verhelpen door ze halvewege de andere kant op te leggen )
 
@superduc again heb je een km indicatie? Ik doe 6-8K p/j maar volgende maand naar Italie wat al snel richting 3,5K zal lopen en om er nu wat nieuws om te leggen en eind volgende maand weer is me wat gortig.
 
en weer iets helemaal anders lol
wat kan er zinnigs verteld worden over de harley v-rod street rod , wie heeft er ééntje , heeft er ééntje gereden ?

een mooi plaatje erbij ( in mijn ogen dan )
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 28
Ik denk dat ik er komende week maar Michelin Commander III Cruiser om laat leggen. Optisch 3 keer niks maar (naar verwachting) wel iets om erg fijn mee te rijden. Nu kom ik van de HD oem betonrubber dingen af dus ik vermoed dat bijna alles dan fijner rijd 😁.

Overigens cuppen die betonrubber dingen wel als een gek, als ik een (flauwe) bocht inga dan klinkt het alsof een wannabee Rossi met Akra's naast me zit 🧐
 
Ik heb een proefrit op de Sportster S gedaan en was meteen weg van het fijne rijgedrag en de wendbaarheid. Ik heb er een besteld met een paar modificaties: side mount nummerplaat, led knipper- en achterlichten (voor weggewerkt in de spiegels) en een passenger pillion met steun.
Aankomende zaterdag kan ik hem ophalen. Alleen de voor-blinkers zijn er dan nog niet, die worden een andere keer gemonteerd.
 
Zojuist eindelijk de accu in de Sportster gezet. Contact aan en starten.. Alleen het relais tikken. Polen even opgeschoond; startmotor tikt. Startmotor staat vast...? Nee, draait allemaal prima daarbinnen. Accuspanning? Ja, 8,5V. Daar kom je niet ver mee 😑 bij aankomst had dat ding aan de druppellader gestaan, zo'n 3 weken terug. Na een paar dagen eraf gehaald en nu al dood. Ff een nieuwe regelen dan maar.
In de tussentijd ook niet stil gezeten hoor. Carburateur ultrasoon gereinigd en gereviseerd, benzinekraan gereviseerd, tank gereinigd, nieuwe benzine slangen gemonteerd, nieuwe bougiekabels gemonteerd, nieuw luchtfilter erin, verse olie erin gegooid om te spoelen en nieuwe bandjes om m'n vervangende setje velgen gedraaid.
Nu maar hopen dat er een beetje leven in die motor zit, als ik een goeie accu heb :}
ja , bij mij gaat ook de ene na de andere accu naar de kloten , hopeloos is het
 
Ik heb een proefrit op de Sportster S gedaan en was meteen weg van het fijne rijgedrag en de wendbaarheid. Ik heb er een besteld met een paar modificaties: side mount nummerplaat, led knipper- en achterlichten (voor weggewerkt in de spiegels) en een passenger pillion met steun.
Aankomende zaterdag kan ik hem ophalen. Alleen de voor-blinkers zijn er dan nog niet, die worden een andere keer gemonteerd.
Gefeliciteerd!

Stiekem wel wat jaloers, prachtige motor.
 
ja , bij mij gaat ook de ene na de andere accu naar de kloten , hopeloos is het
Bij mij ook; gisteren de laatste zuurgevulde (al na 2 jr dôd..) accu omgeruild voor een AGM.
Schijnen zelfs beter te zijn dan een gel-accu.
We zullen zien...
Alleen de Lib heeft nog een zuur/ loodaccu, ze schijnen beter tegen spanningspieken te kunnen (cut-out en 32e genny).
 
Terug
Bovenaan Onderaan