Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Dit weekend ben ik erachter gekomen, dat de carburateur bij de cover van het vacuüm gedeelte boven de gasschuif valse lucht trekt. Enigszins had ik al iets dergelijks verwacht natuurlijk, maar hoopte stiekem dat het bij de inlaatrubbers tegen de cilinders vandaan kwam. Is de cover aan vervanging toe? Het rubber vond ik nog in goede staat verkeren in ieder geval. De motor is inmiddels meer dan 30 jaar oud, dus ik kan best begrijpen dat het kunststof inmiddels niet meer helemaal in vorm is.

Edit: de cover is duidelijk vervormd. Lijkt haast wel alsof deze in het verleden tegen de cilinder aangehangen heeft terwijl ze op temperatuur was. Eerder was het me niet opgevallen, maar ik ga ff een nieuw kapje scoren.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels 60 mijl mogen rondtuffen op de '90 Sportster. De enige dingen waar ik nu tegenaan loop, is de achterste kleppendeksel die op de hoek bij de bout die net onder het frame zit lekt in zekere mate en het feit dat de motor alleen stationair draait of weg wil rijden op de choke. Voordat ik echt met sproeiers aan de gang ga e.d., wil ik eigenlijk de rubber pakkingen tussen het spruitstuk en cilinders vervangen. Deze heb ik toch nog liggen uit het carburateur revisiesetje. Gezien de staat van die tussen de carb en spruitstuk zat, zou het me niks verbazen dat deze ringen er net zo slecht aan toe zijn.
Voor beide gevallen passen de inbusdoppen die ik heb niet, omdat deze te lang zijn en dan dus in aanraking komen met het frame of spruitstuk. Heeft iemand in omgeving Den Haag/Rotterdam een setje inbussleutels liggen welke wel zouden passen en ik zou kunnen lenen of met de Harley langs zou kunnen komen om even deze dingen aan te pakken? Uiteraard tegen eventuele vergoeding/pils/koeken/verzinwatleuks.
inbus sleutel afzagen en steek, ring of dopsleutel erop.
 
Hallo allemaal,

Een vraag, ik sta op het punt om een Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited FLHTK 103 Ci te kopen, vandaag een wat langere proefrit maken met de vrouw. Zijn er zaken,waar ik op moet letten, bekende problemen enz?

De motor is volgens mij import, want teller is in mijlen. Bouwjaar staat op 2014 maar dat kan ook zijn dat dit de datum van afgifte kenteken is en dus eigenlijk ouder is.

Enige tips/aandachtspunten?
Motor heeft een ape stuur, alle leidingen zijn netjes verlengt zo te zien.

Alvast bedankt.
 
Je kan sowieso checken bij de RDW of de data van eerste toelating en afgifte in NL overeen komen. Als dit verschillend is, heb je met een import motor te maken. Hiervoor hoef je alleen het kenteken in te voeren en te kijken bij historie.
 
Zoek sowieso uit of de BPM ten tijde van de import niet lager was als dat het zou moeten zijn, indien lager dan heb je met een schade import te maken.
 
Nee,
loopt hij al?
Nee, het was gistermiddag binnengekomen en ik moest werken. Om het af te maken kwam ik er net achter dat een van mijn andere motoren ineens incontinent was geworden... Retourslang gescheurd. Kan ook wel eens gebeuren na 23 jaar natuurlijk, maar toch even een tegenvaller op de zondagmorgen.
Vanmiddag maar even wat aandacht aan de Sportster geven.
 
Dit weekend ben ik erachter gekomen, dat de carburateur bij de cover van het vacuüm gedeelte boven de gasschuif valse lucht trekt. Enigszins had ik al iets dergelijks verwacht natuurlijk, maar hoopte stiekem dat het bij de inlaatrubbers tegen de cilinders vandaan kwam. Is de cover aan vervanging toe? Het rubber vond ik nog in goede staat verkeren in ieder geval. De motor is inmiddels meer dan 30 jaar oud, dus ik kan best begrijpen dat het kunststof inmiddels niet meer helemaal in vorm is.

Edit: de cover is duidelijk vervormd. Lijkt haast wel alsof deze in het verleden tegen de cilinder aangehangen heeft terwijl ze op temperatuur was. Eerder was het me niet opgevallen, maar ik ga ff een nieuw kapje scoren.
Wees blij spruitstuk rubbers vervangen is veel meer werk.
 
Goedenavond,

Sinds een tijdje heb ik een Softail 2007 in bezit. Ik heb hem verbouwd en via MP een V&H Big Radius gekocht. Mooie uitlaat maar het geluid is echt te hard, zelfs met dempers.

Weten jullie of er ook CE gekeurde uitlaatsystemen zijn met een soortgelijk uiterlijk? (Kort)
Ik weet dat Jekill & Hyde ze heeft maar dat gaat ver boven m'n budget 😅.

Thanks! 🙏
 

Bijlagen

  • IMG-20220723-WA0006.jpg
    IMG-20220723-WA0006.jpg
    385,5 KB · Weergaven: 33
Goedenavond,

Sinds een tijdje heb ik een Softail 2007 in bezit. Ik heb hem verbouwd en via MP een V&H Big Radius gekocht. Mooie uitlaat maar het geluid is echt te hard, zelfs met dempers.

Weten jullie of er ook CE gekeurde uitlaatsystemen zijn met een soortgelijk uiterlijk? (Kort)
Ik weet dat Jekill & Hyde ze heeft maar dat gaat ver boven m'n budget 😅.

Thanks! 🙏
 
Nog wat getob gehad met de Sportster afgelopen week, waardoor ik een beetje aan mezelf begon te twijfelen. Eind stand is, dat de rubber pakking die tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk zit, welke in het revisiesetje zat, te dun was. Eigenlijk samen met de webshop houder achter gekomen. Hij had ze los liggen van een andere fabrikant, welke net wat dikker waren. Het valse lucht trekken is daarmee dan toch eindelijk opgelost!
Eerdaags de kleine Sportster maar eens een goeie poetsbeurt geven en wat rondjes cruisen 😎
 
Inmiddels 60 mijl mogen rondtuffen op de '90 Sportster. De enige dingen waar ik nu tegenaan loop, is de achterste kleppendeksel die op de hoek bij de bout die net onder het frame zit lekt in zekere mate en het feit dat de motor alleen stationair draait of weg wil rijden op de choke. Voordat ik echt met sproeiers aan de gang ga e.d., wil ik eigenlijk de rubber pakkingen tussen het spruitstuk en cilinders vervangen. Deze heb ik toch nog liggen uit het carburateur revisiesetje. Gezien de staat van die tussen de carb en spruitstuk zat, zou het me niks verbazen dat deze ringen er net zo slecht aan toe zijn.
Voor beide gevallen passen de inbusdoppen die ik heb niet, omdat deze te lang zijn en dan dus in aanraking komen met het frame of spruitstuk. Heeft iemand in omgeving Den Haag/Rotterdam een setje inbussleutels liggen welke wel zouden passen en ik zou kunnen lenen of met de Harley langs zou kunnen komen om even deze dingen aan te pakken? Uiteraard tegen eventuele vergoeding/pils/koeken/verzinwatleuks.
Inbus inkorten :Y
 
20220724_165334.jpg


Ik ben van de week ook maar eens begonnen om de olie lekkage te vinden en m eens een beetje te verwennen met allerhande verse sapjes.
Kon geen kwaad.
De carterolie zo zwart dat t haast wel een diesel kon zijn en de versnellingsbak olie zo wit als mayonaise.

Het gevoel dat die de laatste paar jaar was verwaarloosd is dus wel bevestigd.

De olie lekkage is trouwens een gescheurde koppeling onderaan de olie rank.
Die was "vakkundig" geprobeerd te stelpen door er een dikke laag kit en vulkaniserende tape om heen te smeren.
De slang vervangen lijkt me een strakker plan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan