Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

kun je daarna wat sparen voor de modernere SE pomp/cam-plate upgrade ....
( = voordeligste keuze ,.....van S&S is 't wat prijziger )
Laat je dat t.z.t. door Willem Been erin timmeren
 
Laatst bewerkt:
Het nut van dat hogere octaangetal haal je er pas uit als je je motor er op laat afstellen, tot die tijd is het alleen maar duurder. Je motor goed afstellen op 98 is verstandiger want dat kun je overal krijgen. En dan steevast e0 tanken voor je hem voor de winter van de weg haalt.
Aspen is daar ook goed voor.
 
Het nut van dat hogere octaangetal haal je er pas uit als je je motor er op laat afstellen, tot die tijd is het alleen maar duurder. Je motor goed afstellen op 98 is verstandiger want dat kun je overal krijgen. En dan steevast e0 tanken voor je hem voor de winter van de weg haalt.
Aspen is daar ook goed voor.
Die ouwe shovel van mij vond het gewoon lekker.
Alle ouwe beestjes trouwens.
 
kun je daarna wat sparen voor de modernere SE pomp/cam-plate upgrade ....
( = voordeligste keuze ,.....van S&S is 't wat prijziger )
Laat je dat t.z.t. door Willem Been erin timmeren
Spanners zijn net vervangen, dus of dat nou echt de investering waard is voor de 100 km per jaar....
 
Die ouwe shovel van mij vond het gewoon lekker.
Alle ouwe beestjes trouwens.
En als je hem er op afstelt dan voelt hij zich ook nogges veel beter.
Ik wilde m’n motor een extra map geven voor die hogere octaan maar toen bleek dat de pomp het hier niet meer verkocht hoefde dat ook niet meer.
Nu heeft hij alleen een map voor de overige aanpassingen die er aan gedaan zijn zoals decat, demper, filter en de normale map.
 
En als je hem er op afstelt dan voelt hij zich ook nogges veel beter.
Ik wilde m’n motor een extra map geven voor die hogere octaan maar toen bleek dat de pomp het hier niet meer verkocht hoefde dat ook niet meer.
Nu heeft hij alleen een map voor de overige aanpassingen die er aan gedaan zijn zoals decat, demper, filter en de normale map.
Map?

Ik gebruik een schroevendraaier voor de gasfabriek, en voor de puntjes een vloeitje..
 
Map?

Ik gebruik een schroevendraaier voor de gasfabriek, en voor de puntjes een vloeitje..
Ja voor de RapidBike-evo in de CB1000R die ik ook nog heb. Geef er maar geen acht aan, teveel cilinders en niks te doen met een vloeitje behalve wanneer je ernaast staat om een peuk te rollen. Of een speedbommetje te maken. Maar die hoeft dan weer niet in de tank.
 
Ik heb hem gekocht,
Volgende week ophalen:

Screenshot_20221120_112339_Marktplaats.jpg
 
Spanners zijn net vervangen, dus of dat nou echt de investering waard is voor de 100 km per jaar....
Als ik maar 100 km per jaar zou rijden , dan zou ik zelf nooit die/een Harley kopen . ( maar da's natuurlijk ieder zijn eigen keuze ).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik bekijk het natuurilijk heel anders :

De TC88 motorblokken zijn uitgerust met een minder goed distributie-systeem ( zgn silent chain en veer-spanners ) ,..
en een oliepomp die eigenlijk wat te weinig capaciteit heeft.
De voordeligste - , en goede upgrade is dan met dat genoemde SE-pakket.

...maar ja ,.....als er niet meer dan 4000 km in 40 jaar zal worden gereden , dan zijn zelfs de alreeds gemonteerde bougies en filtertjes eigenlijk al de enigste en de letzte , als die motorfiets in jouw bezit blijft.
Het gaat dan alleen om 10 keer een nieuwe accu en 7 keer nieuwe banden ( door uitdroging ) en een paar keer een olie-wissel.
 
Als ik maar 100 km per jaar zou rijden , dan zou ik zelf nooit die/een Harley kopen . ( maar da's natuurlijk ieder zijn eigen keuze ).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik bekijk het natuurilijk heel anders :

De TC88 motorblokken zijn uitgerust met een minder goed distributie-systeem ( zgn silent chain en veer-spanners ) ,..
en een oliepomp die eigenlijk wat te weinig capaciteit heeft.
De voordeligste - , en goede upgrade is dan met dat genoemde SE-pakket.

...maar ja ,.....als er niet meer dan 4000 km in 40 jaar zal worden gereden , dan zijn zelfs de alreeds gemonteerde bougies en filtertjes eigenlijk al de enigste en de letzte , als die motorfiets in jouw bezit blijft.
Het gaat dan alleen om 10 keer een nieuwe accu en 7 keer nieuwe banden ( door uitdroging ) en een paar keer een olie-wissel.
Heeft net nieuwe spanners, banden, remmen. Vloeistoffen etc.

Zet hem aan de druppellader en thats it.

Misschien over ern paar jaar eens een ritje maken 😀
 
Overigens :

Gefeliciteerd met je aankoop !!!
De motorfiets verkeert nog in een schitterende originele conditie ! *O*
:t
 
Zijn deze mini kuipjes/lamp covers ook door HD zelf gemaakt of zijn ze allemaal after market made in China?

En, heeft er nog iemand eentje liggen?

Screenshot_20221127_175448_Chrome.jpg
 
Ik heb gisteren gisteren een stalen wrapped spatbord binnen-gekregen.
Morgen even een belletje naar Engeland doen , om een halve liter "barracuda silver" paint ( basislak ) te bestellen.
.....en dan gaat het spul naar m'n maatje voor verdere afhandeling ( spuitwerk , voorbewerking , etc )

De nieuwe SG CVO heeft dit spatbord ook ,....en dat staat zeer fraai ! ( .....vind ik tenminste ... ) :)

Motea wrapped spatbord (Middel).jpg
 
Ik vraag me altijd waarom bij Harley rijders altijd alles loei zwaar moet zijn ( gewicht )
Bij andere merken doen ze er alles aan om een zo licht mogelijke motor te bouwen
Iedereen weet dat een motor beter rijdt als hij zo weinig mogelijk weegt
Dat schijnt bij veel Harley rijders niet aan gekomen te zijn
Maar ja je kunt er altijd nog een achteruit op bouwen
Of automatische zij wieltjes
 
Ik vraag me altijd waarom bij Harley rijders altijd alles loei zwaar moet zijn ( gewicht )
Bij andere merken doen ze er alles aan om een zo licht mogelijke motor te bouwen
Iedereen weet dat een motor beter rijdt als hij zo weinig mogelijk weegt
Dat schijnt bij veel Harley rijders niet aan gekomen te zijn
Maar ja je kunt er altijd nog een achteruit op bouwen
Of automatische zij wieltjes
Is dit een reactie ergens op of komt dit zo ineens bij je op?
 
Dat zal ik je dan uitleggen :+ :

- Het is al een lood-zware motor ,....dus dat hele tering-spatbord kan me qua extra gewicht toch al niet meer redden. :N
- Plastic hube-ke-lube spatborden zijn kut , want de onderpoten horen aan de bovenkant een onderlinge soliede verbinding te hebben ,
....dit alles om stijfheid in de voorvork te optimaliseren ( ter voorkoming van speed-wobble )
In de originele grote HD-vóórspatborden zit op de plaats van de montage zelfs een extra stalen strip aan de binnenkant.

Op de motorclub was er ook een beetje de kift , dat ik een achteruit op me brommert heb ( "was allemaal onzin enzo".... , weet je.... )
....maar ja ,....bijv. zo'n leuk- , en "hoognodig" kut-vlieg-vakantie'tje om vrouwlief tevreden te houden is voor de meeste mensen véééél belangrijker ,....of een nieuw flut-bankstelletje ,....da's óók veel "belangrijker"....
Kijk , ......wbt die laatste flauwekul ,....dáár geef IK nou weer geen dubbeltje aan uit. :N

Dit is m'n laatste motorfiets ,....en die maak ik zo , zoals IK er het meeste plezier en gemak van heb ,.....over zo'n 13 jaar ga ik waarschijnlijk de oven in ,.....en ik wil er zolang ik gezond genoeg ben op blijven tuffen . ;)
( en andere mensen mogen van mij óók best een weekkie in een zeiknest van een kut-hotelletje pitten wat geregeld is door TUI ) :+

....op de club was 't gelijk over met het commentaar over die achteruit :)
 
Laatst bewerkt:
Dat zal ik je dan uitleggen :

- Het is al een lood-zware motor ,....dus dat hele tering-spatbord kan me qua extra gewicht toch al niet meer redden. :N
- Plastic hube-ke-lube spatborden zijn kut , want de onderpoten horen aan de bovenkant een onderlinge soliede verbinding te hebben ,
....dit alles om stijfheid in de voorvork te optimaliseren ( ter voorkoming van speed-wobble )
In de originele grote HD-vóórspatborden zit op de plaats van de montage zelfs een extra stalen strip aan de binnenkant. ;)
Komt dat die voorvork ook kut is
 
ja ,......we kunnen een brieffie op de post doen naar Milwaukee , om 't te vertellen....:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan