Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja,.....dat vond ik ook erg jammer dat die super-benzine met dat hoge octaan-getal daar niet meer beschikbaar isFirezone had tot voor kort 110 octaan benzine....zijn ze helaas mee gestopt.
Ze zijn ook al gestopt met gtl ,echt jammerJa,.....dat vond ik ook erg jammer dat die super-benzine met dat hoge octaan-getal daar niet meer beschikbaar is
Die ouwe shovel van mij vond het gewoon lekker.Het nut van dat hogere octaangetal haal je er pas uit als je je motor er op laat afstellen, tot die tijd is het alleen maar duurder. Je motor goed afstellen op 98 is verstandiger want dat kun je overal krijgen. En dan steevast e0 tanken voor je hem voor de winter van de weg haalt.
Aspen is daar ook goed voor.
precies ! ,....maar alle Harley's beginnen gewoon al te kwispelen als je ze dat voorschotelt....Die ouwe shovel van mij vond het gewoon lekker.
Alle ouwe beestjes trouwens.
Spanners zijn net vervangen, dus of dat nou echt de investering waard is voor de 100 km per jaar....kun je daarna wat sparen voor de modernere SE pomp/cam-plate upgrade ....
( = voordeligste keuze ,.....van S&S is 't wat prijziger )
Laat je dat t.z.t. door Willem Been erin timmeren
En als je hem er op afstelt dan voelt hij zich ook nogges veel beter.Die ouwe shovel van mij vond het gewoon lekker.
Alle ouwe beestjes trouwens.
Ik zal eens booster in de mijne gieten, misschien werkt het wel in zo’n V-twin. In m’n R1 deed het niks merkbaars. In de Fireblade ook niet.precies ! ,....maar alle Harley's beginnen gewoon al te kwispelen als je ze dat voorschotelt....
Map?En als je hem er op afstelt dan voelt hij zich ook nogges veel beter.
Ik wilde m’n motor een extra map geven voor die hogere octaan maar toen bleek dat de pomp het hier niet meer verkocht hoefde dat ook niet meer.
Nu heeft hij alleen een map voor de overige aanpassingen die er aan gedaan zijn zoals decat, demper, filter en de normale map.
Ja voor de RapidBike-evo in de CB1000R die ik ook nog heb. Geef er maar geen acht aan, teveel cilinders en niks te doen met een vloeitje behalve wanneer je ernaast staat om een peuk te rollen. Of een speedbommetje te maken. Maar die hoeft dan weer niet in de tank.Map?
Ik gebruik een schroevendraaier voor de gasfabriek, en voor de puntjes een vloeitje..
Als ik maar 100 km per jaar zou rijden , dan zou ik zelf nooit die/een Harley kopen . ( maar da's natuurlijk ieder zijn eigen keuze ).Spanners zijn net vervangen, dus of dat nou echt de investering waard is voor de 100 km per jaar....
Heeft net nieuwe spanners, banden, remmen. Vloeistoffen etc.Als ik maar 100 km per jaar zou rijden , dan zou ik zelf nooit die/een Harley kopen . ( maar da's natuurlijk ieder zijn eigen keuze ).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik bekijk het natuurilijk heel anders :
De TC88 motorblokken zijn uitgerust met een minder goed distributie-systeem ( zgn silent chain en veer-spanners ) ,..
en een oliepomp die eigenlijk wat te weinig capaciteit heeft.
De voordeligste - , en goede upgrade is dan met dat genoemde SE-pakket.
...maar ja ,.....als er niet meer dan 4000 km in 40 jaar zal worden gereden , dan zijn zelfs de alreeds gemonteerde bougies en filtertjes eigenlijk al de enigste en de letzte , als die motorfiets in jouw bezit blijft.
Het gaat dan alleen om 10 keer een nieuwe accu en 7 keer nieuwe banden ( door uitdroging ) en een paar keer een olie-wissel.
Zijn ook door HD gemaakt, zat o.a. standaard op de 2016-2017 Lowrider SZijn deze mini kuipjes/lamp covers ook door HD zelf gemaakt of zijn ze allemaal after market made in China?
Is dit een reactie ergens op of komt dit zo ineens bij je op?Ik vraag me altijd waarom bij Harley rijders altijd alles loei zwaar moet zijn ( gewicht )
Bij andere merken doen ze er alles aan om een zo licht mogelijke motor te bouwen
Iedereen weet dat een motor beter rijdt als hij zo weinig mogelijk weegt
Dat schijnt bij veel Harley rijders niet aan gekomen te zijn
Maar ja je kunt er altijd nog een achteruit op bouwen
Of automatische zij wieltjes
Reactie op een heeeeeel zwaar voorspatbordIs dit een reactie ergens op of komt dit zo ineens bij je op?
Komt dat die voorvork ook kut isDat zal ik je dan uitleggen :
- Het is al een lood-zware motor ,....dus dat hele tering-spatbord kan me qua extra gewicht toch al niet meer redden.
- Plastic hube-ke-lube spatborden zijn kut , want de onderpoten horen aan de bovenkant een onderlinge soliede verbinding te hebben ,
....dit alles om stijfheid in de voorvork te optimaliseren ( ter voorkoming van speed-wobble )
In de originele grote HD-vóórspatborden zit op de plaats van de montage zelfs een extra stalen strip aan de binnenkant.