Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Hoewel mijn evo al een stuk fijner schakelt / koppelt na t wisselen naar 20/50 primaire bak olie. Wilde ik op aanraden , de drukstift checken , ondanks dat ik 2 setjes inch inbus sleutels heb. Zit de juiste maat er niet bij. Van opeenvolgende maten is de een te klein en de volgende te dik 🤷🏻‍♂️ welke maat is dit eigenlijk. ? Of een speciale sleutel ?
7/32 ?
Staat me bij dat het idd een incourante maat was.
Ik had het geluk dat ik toevallig de maat had, die idd buiten de setjes valt, omdat ik die ooit aangeschaft had voor de fender bolts.
Kan het sleutel nr nu niet checken want ik ben niet thuis voorlopig.
 
7/32 ?
Staat me bij dat het idd een incourante maat was.
Ik had het geluk dat ik toevallig de maat had, die idd buiten de setjes valt, omdat ik die ooit aangeschaft had voor de fender bolts.
Kan het sleutel nr nu niet checken want ik ben niet thuis voorlopig.
Als t een specifieke maat is , bestel ik zoiets voor in de toekomst.
 
Als t een specifieke maat is , bestel ik zoiets voor in de toekomst.
Maar ik weet ´t niet zeker hoor of die 7/32 klopt.

edit:
7/32 = 5,6 mm. Je zou het kunnen controleren door 5 en 6 metrisch te gebruiken. Als 5 net te klein is en 6 net te groot => grote kans dat 7/32 klopt.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik weet ´t niet zeker hoor of die 7/32 klopt.

edit:
7/32 = 5,6 mm. Je zou het kunnen controleren door 5 en 6 metrisch te gebruiken. Als 5 net te klein is en 6 net te groot => grote kans dat 7/32 klopt.
Volgens mij heb ik dat ook geprobeerd. En inderdaad. 5 te klein en 6 past net niet. En 7/32 zit ook niet in mijn inbus setje.
 
Morgen komen de pakkingen binnen en nu zit ik even te zoeken naar het aanhaalmoment voor de studs.

Dit kan toch niet kloppen?
Nog geen 10nm

Screenshot_20230530_204047_Chrome.jpg
 
Voor een vrsc is het ook in die richting:

Exhaust flange nuts 8-12 Nm 71-106 in-lbs 4.14 EXHAUST SYSTEM: VRSCDX, Installation
 
Hoewel mijn evo al een stuk fijner schakelt / koppelt na t wisselen naar 20/50 primaire bak olie. Wilde ik op aanraden , de drukstift checken , ondanks dat ik 2 setjes inch inbus sleutels heb. Zit de juiste maat er niet bij. Van opeenvolgende maten is de een te klein en de volgende te dik 🤷🏻‍♂️ welke maat is dit eigenlijk. ? Of een speciale sleutel ?
Ik heb een hele bak met inbus-sleutels ,....en de hele zooi ligt met metrisch en engels door elkaar , ...... ik zocht altijd in die grabbelbak totdat ik de juiste maat had gevonden ,......maaruhh , het is niks speciaals hoor :N

Op H-D forum vond ik dit :

Clutch screw is 7/32 allen wrench, locknut is 11/16 ring wrench.

Bij koude motor : Stelbout met je vingers aandraaien totdat je de aanslag voelt ,.....en dan driekwart slag terug.
Daarna vrije slag uit de kabel wegstellen tot zo'n 2mm op de hendel
 
Laatst bewerkt:
Nieuw filter element had ik al binnen-gekregen uit Engeland ,....en gisteren kreeg ik het "128" custom-insert voor 't luchtfilter binnen van Etsy.
( dit letzte moest uit LA komen , dus daar heb ik 3 weken op moeten wachten ,.....maar dat was het waard ! )
Dit insert is gemaakt van aluminium met diepe ingelaserde tekst ( ipv die originele HD "114" plastic zooi met z'n opgeplakte lettertjes/cijfertjes )

air cleaner insert 128ci , 1 (Middel).jpg
air cleaner insert 128ci , 2 (Middel).jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik gaat zo op me brommertje maar een 'ns effe een blokkie om ,.....en effe een keuppie keuffie afpakken bij HD-Alkmaar ,......
morgen naar Central , alwaar m'n club-makker z'n M8 SG 107" gaat inruilen voor een nieuwere M8 SG 114" , bj 2021...
....en dan vrijdag met 't kluppie naar een dorpje vlakbij Winterberg , Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw filter element had ik al binnen-gekregen uit Engeland ,....en gisteren kreeg ik het "128" custom-insert voor 't luchtfilter binnen van Etsy.
( dit letzte moest uit LA komen , dus daar heb ik 3 weken op moeten wachten ,.....maar dat was het waard ! )
Dit insert is gemaakt van aluminium met diepe ingelaserde tekst ( ipv die originele HD "114" plastic zooi met z'n opgeplakte lettertjes/cijfertjes )

Bekijk bijlage 1885865Bekijk bijlage 1885866
Netjes!
 
Ik ben aan het kijken uit welk jaar mijn evo blok komt. Het nr is EALL90xxxx
Weet iemand daar het jaar mee te ontcijferen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan