Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

4 versnellingen en je kunt in een keer van de hoogste naar de laagste schakelen.

Je hoeft de koppeling niet ingedrukt te houden, er zit geen tegendruk op het pedaal, dus je kunt 'm gewoon ontkoppelen en je voet eraf halen.

Maar als je dreigt om te vallen met je voet op de koppeling, kun je hem dan snel genoeg in zijn vrij krijgen?
Of bedoel je dat je het koppelingspedaal vrij kunt zetten (indrukken) en dat hij dan daar blijft staan?
Dat vind ik dan wel slim.

Zou je een foto willen maken hoe de versnellingshandle en koppelingspedaal eruit zien?

De koppeling blijft staan waar jij hem neerzet, zit geen veer achter, dus als je ontkoppelt blijf 'ie ontkoppelt ook zonder dat je je voet eraf haalt.

Verder ben ik nog nooit stilstaand omgevallen met een motor.

Foto zal ik wel een keer maken.

Maar als je dreigt om te vallen met je voet op de koppeling, kun je hem dan snel genoeg in zijn vrij krijgen?
Of bedoel je dat je het koppelingspedaal vrij kunt zetten (indrukken) en dat hij dan daar blijft staan?
Dat vind ik dan wel slim.

Zou je een foto willen maken hoe de versnellingshandle en koppelingspedaal eruit zien?
ik ga je ook maar een beetje helpen..... :+
Helemaal geen omval-dreigingen of andere enge dingen ,....werkt gewoon nèt zo goed :)
Hartstikke leuk dit !

Laatst bewerkt:
Iemand een link met een document waar ik de onderhoudsintervallen kan vinden? Eventueel een PDF met een manual voor de softail 2016?
Om hoeveel km moet de riem vervangen worden? Vervang je dan enkel riem of ook de pulleys?

Ik heb nog een paar verschillende S&S spruitstukken liggen als het goed, kan zijn dat daar nog stroker tussen zit, zal kijken of ik het gevonden krijg

heb hem ergens gezien maar zijn zoveel filmpjes. dan zou een 103 hogere cilinders hebben?

Laatst bewerkt:
Ik wil de dB killers van mijn screaming eagle 2 uitlaten licht dempen met wol. Denk er losjes omheen draaien en met ijzerdraad of stalen tiewrap vast zetten. Speciaal staalwol op rol gebruiken ? Of dat witte keramische spul erom wikkelen. ? Tips ? Of ervaring welkom
IMG_0642.jpeg

Ik wil de dB killers van mijn screaming eagle 2 uitlaten licht dempen met wol. Denk er losjes omheen draaien en met ijzerdraad of stalen tiewrap vast zetten. Speciaal staalwol op rol gebruiken ? Of dat witte keramische spul erom wikkelen. ? Tips ? Of ervaring welkom Bekijk bijlage 1926213
Zitten daar wel dempers in?

Heeft deze uitvoering niet enkel een 'lip' die schuin tegen de stroming in in de einddemper zit?

Indien wel losse dempers: beetje meer uitlaatwol met idd metalen tie wrap of staaldraad en terugplaatsen.

Zitten daar wel dempers in?

Heeft deze uitvoering niet enkel een 'lip' die schuin tegen de stroming in in de einddemper zit?

Indien wel losse dempers: beetje meer uitlaatwol met idd metalen tie wrap of staaldraad en terugplaatsen.
Nee zitten echt killers in. Met 2 bouten gemonteerd

Mijn dochter heeft vance and Hines met db killer. Ik heb voor die killer rvs pannensponzen van AH geduwd. Blijft goed zitten en dempt behoorlijk.
.

Iemand een link met een document waar ik de onderhoudsintervallen kan vinden? Eventueel een PDF met een manual voor de softail 2016?
Om hoeveel km moet de riem vervangen worden? Vervang je dan enkel riem of ook de pulleys?
De aandrijf-belt gaat reuze lang mee ( 80.000 km is niet zeldzaam ) , maar hangt verders ook wel van je rijstijl/PK's af.
Bij 50.000 km zal er bij mij ( uit voorzorg ) gewoon een verse op gaan ( als 'ie ooit per-ongeluk breekt is je vakantie-trip naar de kl..... )
Bovenstaande is niet heel moeilijk , maar helaas ook geen "effe-klussie" ,....dat laat ik daarom de dealer maar doen.
Je dient 'm bij het periodieke onderhoud wel zeer goed te controleren op beschadigingen. ( alle tanden controleren met een goed zaklampie )
Pulleys gaan veel langer mee ,.....maar e.e.a. hangt ook af van "waar je allemaal gaat rijden" ( op-spattent grind en steentjes zijn slopers )
Ook hiervoor geldt maar 1 ding , en dat is controle op zicht ,.... een gare , beschadigde pulley vreet een nieuwe belt zeer snel op.
( kijk goed uit met 2ehands aangeboden pulleys ,....ik ben er namelijk ook wel eens ingetrapt ,....er zijn altijd weer mensen die munt willen slaan uit hun afgetrapte klerezooi :( )
Van Bardahl verkoopt men siliconenvet , waarmee je de riem ( na schoonmaak met water en zeep , en daarna laten drogen ) hééél spaarzaam mee kunt invetten.
------------------------------------------
Het periodiek onderhoud is vrij eenvoudig ( mits er geen speciale dingen aan de hand zijn ) dan alleen de juiste olie in alle compartimenten .
Klepspeling afstellen is niet nodig :N , i.v.m. hydr. klepstoters .
Primary ketting afstellen is niet nodig :N , zit autom. spanner op.
Aandrijf-belt ( indien nodig ) bij-stellen
Ik doe alle olietjes verversen óm de 5000 km + oliefilter.
Bougietjes kunnen wel 10.000 km mee . ( wél voortijds een keertje uitdraaien en controleren )
( ik zet er zelf wel eerder verse in , bij de M8 corroderen de metalen buitenkanten enorm doordat ze diep liggen en dus erg onder invloed staan van regen/vocht )
Om de 2 tot 3 jaar verse remvloeistof ! met name i.v.m. ABS modulator , en ook de remvloeistof van de hydr. koppeling ( als die er op zit )
( om ZELF de remvloeistof te gaan verversen is een klein beetje "tricky" ,....als er namelijk lucht in de ABS-modulator komt heb je een probleem. )
Voorvork-olie hou ik maar max. 5 jaar voor aan ivm "cavitatie" , waardoor die olie gaat verzuren.
------------------------------------------------
Officiële onderhouds-richtlijnen weet ik niet eens ,....daar zul je de dealer even voor moeten benaderen ,....bovenstaande is mijn idee maar :)
Het is niet onverstandig om een Clymer manual te bestellen ,....die zijn erg goed ,...en zijn nog redelijk geprijsd.

Misschien heb je er wat aan :t

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan