Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Mwah, mijn longshots (met super silent killers en normale killers) klinken best goed, in ieder geval beter dan die standaard pijpen, die waren pas schel

Maar ik denk dat het ook een kwestie van persoonlijke smaak is
 
Grappig koop je een erg dure lelijke uitlaat en die maik dacht het al eerder uitgelegd te hebben akt te veel herrie , misschien eerst wat informatie moeten inwinnen was verstandiger geweest 😁

Ik dacht het al eerder uitgelegd te hebben.
Maar, omdat ik zo'n aardig relaxt persoon ben🤬, nog maar een keer .

Ik heb de mooiste uitlaat die er te koop is gehoord op een slim s, prachtig geluid.
Ik loop er tegenaan , en denk die koop ik.

Probleempje, geen killer erin.
Oké geen probleem, koop ik er gewoon een los bij.
Fuck harley pleats niks.
Belgiës bedrijf niks.

Zelfs vance and hynes levert niks meer.
Dus dan maar zelf maken
Is toch niet zo vreemd verhaal, dacht ik.

😉
 
daily_picdump_3274_640_high_67.jpg
 
Hey boisz , heeft iemand nog een Dyna Glide duo zadel liggen en die er vanaf wil van bj 2006 - 2009 ? De mijne is de originele en wel heel erg groot / bombastisch 8-) en wil graag een smallere zadel .Wel een duo zits want het vrouwtje moet mee achterop :]
 
Die semi synthetische olie is wel lastiger te krijgen, minder keus ofzo.
Ik zie ook geen reden om die te gebruiken , gaat altijd het verhaal dat bij ouwe Harley dat ie gaat lekken als je over schakelt van gewone dinosauriërs olie naar synthese
maar dat is bij een evo niet meer volgens mij , en hij is al voor een deel gewent aan synthetische
Synthetische is volgens mij altijd beter , kan beter tegen hitte , gaat langer mee
enigste is misschien een paar euro goedkoper
 
Vandaag even bij kalsbeek in Zwolle gestopt om te kijken of ze daar toevallig een koplamp ring hadden die op die fruitschaal past, dat hadden ze. Zag dat er nog putoline semi synthetische stond en daar een vier liter bus van meegenomen. Er is ook al een oliefilter onderweg dus ik kan de eerste wissel in ieder geval doen straks.
 
ook goedenavond meld me ook hier sinds mei eigenaar van een electra glide classic uit 2000 88 twincam injectie versie .hele seizoen gereden mee maar ben nog niet echt overtuigd van de motor .ondanks vele aanpassingen slingerd de motor nog steeds boven de 120 km per uur .
 
Mijn 2003 Dyna begint een beetje met de kop te schudden bij 150, een Harley specialist die ik daarover sprak zei: "andere veren in de vork en afstelling van de valhoofdlagers..."

Geen idee of dat zou helpen.

En ik rij bijna nooit 150+ met dat ding, maar het is wel leuk af en toe. Omdat het kan...
 
Mijn 2003 Dyna begint een beetje met de kop te schudden bij 150, een Harley specialist die ik daarover sprak zei: "andere veren in de vork en afstelling van de valhoofdlagers..."

Geen idee of dat zou helpen.

En ik rij bijna nooit 150+ met dat ding, maar het is wel leuk af en toe. Omdat het kan...
Probeer eens wat meer voorover te hangen en het stuur wat los te laten...

Ik kan tussen de 100 en 160 het kopschudden opwekken door achterover te gaan hangen en aan het stuur te trekken...
Kwestie van naked bike, gewichtsverdeling en lucht weerstand. De voorkant gaat dan zoeken.

Dit alles uiteraard met goede banden, vering/demping en balhoofd, achterbruglagers.

Bij rubbermount Harley's komt het ook nog eens voor dat blok niet correct in de rubbers hangt. Rubbers worden oud en kunnen slijten en hebben sws niet het eeuwige leven. Je kunt ook het blok verkeerd in de rubbers hangen, door aan de stelstangen te kloten...
dat merk je ook aan het weggedrag.
 
Hmmm opvallend dat je die link legt. Mijn Dyna heeft een aftermarket rubber motorophangblok, dat ding vooraan onderin het frame. Het origineel zit er nog bij, maar er zit nu een "performance" motor mount in. Volgens de vorige eigenaar verbeterde dat flink de wegligging.

En ik wil er een lager stuur op hebben. Wat er nu op zit is al niet zo hoog maar dat kan lager, iets van een dragbar of superbike stuur, ik wil iets meer voorover zitten. (Misschien had ik dan geen Harley moeten kopen haha)

Ook gaat hij achter iets omhoog.

Ik ben superblij met mijn Harley, meest indrukwekkende fiets ooit, maar na jarenlang racers en sportieve nakeds te hebben gehad neig ik qua Harley toch naar degene met de meest sportieve uitstraling zoals de Dyna's, die nieuwe 114, breakout.

De klassieke chopper is niet aan mij besteed helaas. Je moet er nog wel stevig mee kunnen rijden en hard bochten mee kunnen pakken, als hij daar niet tegen kan had het maar geen motorfiets moeten worden...
 
Ik ben dus recent ook overgestapt van een racer en supermotard naar een Dyna FXDL ik denk van bj '08 - '09. Heb nu een Batwing gemonteerd en rijdt fantastisch :9~ Ben er super blij mee en nu nog op zoek naar een sportievere duo zadel en andere knippers .
IMG-20191118-WA0008.jpeg
 
Ik heb de led knipperlichten voor onder het stuur besteld vandaag , van de American bike shop. Nog geen ervaring ermee maar ik hoop dus dat het goed zal staan O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan