Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik heb de led knipperlichten voor onder het stuur besteld vandaag , van de American bike shop. Nog geen ervaring ermee maar ik hoop dus dat het goed zal staan O-)
Oké, ik ben benieuwd. Ik ben met led bezig geweest maar omdat er geen apart relais voor is en de unit die er op zit niet met led om kan gaan, ik ken de weerstanden maar dat wil ik niet, heb ik wat anders verzonnen. Moet gewoon proberen of het kan.
 
ook goedenavond meld me ook hier sinds mei eigenaar van een electra glide classic uit 2000 88 twincam injectie versie .hele seizoen gereden mee maar ben nog niet echt overtuigd van de motor .ondanks vele aanpassingen slingerd de motor nog steeds boven de 120 km per uur .

zou eens de rubbers van je (motor) ophanging controleren of anders een stabilizer chassis link monteren, dit geeft tevens wel weer meer trillingen door in het frame.
 
Hmmm opvallend dat je die link legt. Mijn Dyna heeft een aftermarket rubber motorophangblok, dat ding vooraan onderin het frame. Het origineel zit er nog bij, maar er zit nu een "performance" motor mount in. Volgens de vorige eigenaar verbeterde dat flink de wegligging.
Allereerst: vrijwel alle motoren sturen beter dan hun berijders aan kunnen. het overgrote deel bereikt nooit de grenzen van wat die motor aankan.

Bij een Dyna frame kan het rubbermount blok in 3 richtingen bewegen (voor-achter, links-rechts, omhoog-omlaag). Dit heeft als effect dat in sommige omstandigheden het achterwiel een ander spoor volgt dan het voorwiel. Dit omdat de achterbug aan het blok vastzit en dus ook in die richtingen kan bewegen.

Sommige berijders zijn hier gevoelig voor en een oplossing is om de bewegingen van het blok te beperken tot omhoog-omlaag. Hiervoor zijn twee aftermarket ophangingen nodig: vooraan het blok en achteraan. Sommigen gebruiken alleen de voorste.

Volgens de gevoelige berijder verbetert hierdoor het weggedrag.

Voor de touring modellen tot 2009 is een zg. stabilizer beschikbaar. Dit is wel een aanbeveling waard omdat die modellen daar een stuk beter van worden, zeker als je van bochten houdt.
 
Bedankt voor de uitleg.

Ik heb idd al wat gelezen over die stabilizers maar ik wist niet dat de achterbrug ook in rubber hangt. Lijkt me nogal ehhhh "onverwachte" rijeigenschappen geven....

Ik ga er eens wat meer over opzoeken.
 
Motor3.jpg
 
Wat zijn al die aanpassingen geweest @Dindo en hebben ze enig effect gehad of helemaal geen verschil?
nieuwe voorste motorrubber , uitlijning gecontroleerd , voorvork gereviseerd , andere achterschokdempers , stabilisatie doppen bij de achterbrug geplaatst en nieuwe banden gemonteerd . zitten nu dunlop amercan elites onder
 
nieuwe voorste motorrubber , uitlijning gecontroleerd , voorvork gereviseerd , andere achterschokdempers , stabilisatie doppen bij de achterbrug geplaatst en nieuwe banden gemonteerd . zitten nu dunlop amercan elites onder
Gewoon niet te hard rijden dan
Heb met mijn shovel geen probleem zelfs niet bij 153 km/uur
 
120 te hard ? voor een motor die nieuw 29950 euro koste valt het me wel tegen eerkijk gezegd
9703D801-8833-46C2-89E6-6305DAFA04A5.jpeg

ik neem aan dat het zoiets is , als je hem zo bekijkt zit er veel op geschroefd dat niet erg aerodynamisch is , een tafelblad aan je stuur , een bankstel aan de kont
vind het nog een wonder dat ie de 120 haalt zonder slingeren
ding is gebouwd om 55 mijl te rijden , en dat komt goed uit want dat mag je binnenkort ook Max in Nederland 😩
 
Bekijk bijlage 1446019
ik neem aan dat het zoiets is , als je hem zo bekijkt zit er veel op geschroefd dat niet erg aerodynamisch is , een tafelblad aan je stuur , een bankstel aan de kont
vind het nog een wonder dat ie de 120 haalt zonder slingeren
ding is gebouwd om 55 mijl te rijden , en dat komt goed uit want dat mag je binnenkort ook Max in Nederland 😩
Mijn bankstel rijdt met gemak 140 + daarboven barst ie uitelkaar ...
 
Ik heb ook een nieuwe, veel kleiner dan het origineel, teller besteld. De teller komt dan niet meer op het stuur want daar zit nu de navigatie. Ik zou helemaal zonder kunnen maar dan weet ik niet hoeveel het blok gelopen heeft. De snelheid geeft de navigatie ook aan.

1574843392140.jpeg
 
nieuwe voorste motorrubber , uitlijning gecontroleerd , voorvork gereviseerd , andere achterschokdempers , stabilisatie doppen bij de achterbrug geplaatst en nieuwe banden gemonteerd . zitten nu dunlop amercan elites onder
en hoe zijn je achterbruglagers en achterwiellagers ( speling)? De rearrubbermounts waar jij de doppen in hebt geplaatst, zijn die ook vervangen ?
 
Hi,

Ik heb een Harley softail classic van 2006. De brandstof meter die op de tank zit geeft wel licht, maar blijft altijd op leeg staan. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik ben helemaal nieuw met motors, dus echt handig ook (nog) niet ;-)

Mvg,

Roland
 
Terug
Bovenaan Onderaan