Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

je hebt er niks meer aan , tenzij je de originele auto/motor er nog bij hebt ivm chassis-nrs , dan kan de boel nog weer geactiveerd worden

Het wordt nóg een ander verhaal als je een kenteken netjes elk jaar trouw opnieuw schorst ,....én daarna weer in het laadje legt.
Samen met een frame-plaatje kun je dan bijv. een oud brommertje ( van corresponderend merk/type ) ooit weer op de weg zettten.
Bij "vergeten" schuurvondst bromfietsjes werd dat wel meer geflikt.
Die werden zonder kenteken vaak aangeboden omdat men in de overgangsregeling naar kenteken de boel had verslonsd en vergeten.
Zulke ouwe bromfietsen met alleen een oud "verzekeringsplaatje" waren dan nog bij het opruimen van de schuur een hap snert waard.
( maar ja ,.....eigenlijk mag dat natuurlijk helemaal niet , want dat valt ook gewoon onder "omkatten " ) :$

Laatst bewerkt:
je hebt er niks meer aan , tenzij je de originele auto/motor er nog bij hebt ivm chassis-nrs , dan kan de boel nog weer geactiveerd worden

Het wordt een ander verhaal als je een kenteken netjes elk jaar trouw opnieuw schorst ,....én daarna weer in het laadje legt.
Samen met een frame-plaatje kun je dan bijv. een oud brommertje ( van corresponderend merk/type ) ooit weer op de weg zettten.
Bij "vergeten" schuurvondst bromfietjes werd dat wel meer geflikt.
( maar ja ,.....eigenlijk mag dat natuurlijk niet , want dat is gewoon "omkatten " ) :$

Als je goed chassisnummers kunt intikken dan kan het ook met slapend kenteken.
Dan moet wel de leeftijd (ongeveer) kloppen.
Ja het is omkatten, maar zolang er geen diefstal gepleegd is vind ik het nog wel toelaatbaar.

Ik kocht een jaartje of 6 geleden een Moto Guzzi in België die daarvoor door de eigenaar in Nederland was gekocht. Nu inmiddels 52 jaar oud. Toen ik bij t RDW vroeg of het mogelijk was om het originele Nederlandse kenteken er weer bij te krijgen. Keek men of dat kenteken zoals zij noemden “ schoon “ was. Dat bleek inderdaad zo te zijn. Ondanks dat de motor al een aantal jaren in België had gereden , kreeg ik het oorspronkelijke Nederlandse kenteken er weer bij. 👍🏻

Ook wel Spaghetti Harley genoemd 🤷🏻‍♂️
IMG_2648.png

had die auto nog maar in bezit ! ,.....die dingen zijn in gerestaureerde staat "goud" waard nu :/

Ja, heb ik gemerkt toen ik een jaartje of vijf ook een Jeep Wrangler verkocht waar ik elf jaar in gereden had, het liep storm.

Maar die andere, vorige is deze, toch weer een apk 🤔 en maar e1n eigenaar, vreemde data 🙃

73697263726f77_111_1715803508_496548299.png

Da's onzin, dat was/is de bijnaam voor HD Cagiva's...
én dáárvoor Aermacchi's......,
Die leuke 1 cilinder 4 takt 350 cc , kreeg het HD logo met letters op de tank. ( maar heeft totaal niks met HD te maken dan alleen een zakelijke trouwpartij op basis van aandelen )
Ze vragen er heden-ten-dage best nog wel geld voor ,.....maar er is echt helemaal geen "schroeffie" meer van dat Italiaanse spul te koop. -O-
( ik heb wel 'ns in dubio gestaan ,.....maar na waarschuwingen won 't verstand toch ,.....maar best wél een "snoeppie" om te zien )
Aermacchi-1972-350VT-2207-2-800x533.jpg

Laatst bewerkt:
Luxe 😌 Je werd terug gebracht 😎
Niet echt. Heb meer dan zes uur langs de kant van de weg gestaan midden in een bos omdat ze het niet voor elkaar kregen om een sleepwagen te regelen. Uiteindelijk door mijn zwager de mijne met een paar sjorbandjes aan zijn Harley geknoopt en zo heeft hij me langzaam naar het volgende dorp gesleept.
Daar een pension gevonden dat in het weekend helaas niet open was.
Uiteindelijk bleken de eigenaren bereid om te kamers voor ons in orde te maken en ook nog wat eten voor ons te koken.
Zeven uur na mijn eerste telefoontje kwam de sleepwagen opdagen. Nu zit ik in Wenen op het vliegveld te wachten op mijn vlucht naar Brussel.

Je moet ook maar net zover van huis gaan op je Harley dat je nog naar huis kunt lopen ( heb ik wel eens meer gezegd tegen iemand met pech en die vondt het ook niet grappig )
Wat mankeert hem ?

Nog niet, maar ik vrees een beetje voor de versnellingsbak.
Hij begon een beetje olie te lekken vanachter de primaire kast, kun je dus niet aan om te kijken. Blijkbaar will de keerring van de uitgaande as daar wel eens gaan lekken. Geen drama dus. Ergens diep in Tsjechië op een slechte weg met veel grind en grove stenen ineens een enorm gejank van de belt alsof deze aanliep, motor werd daardoor ook afgeremd. Natuurlijk niks te zien want achter de primaire kast. Voorzichtig heen en weer gerold, geluid weg. Verder gereden, even later geluid weer terug, werd weer afgeremd. Toen was ik er klaar mee en heb hem een paar keer flink doorgetrokken onder het mom "buigt hij niet dan barst hij maar" en verrek, het was weg. Nergens geen last meer van.
Vermoeden was een steen die door de belt was meegenomen en een paar keer door de poelie was geraakt ofzo. Zo nog een paar honderd kilometer gereden zonder problemen.
Tijdens een korte stop, we waren ondertussen al op weg naar huis, lag er een plasje olie ter grootte van een bierviltje onder. Niet goed, maar weinig aan te doen. Doorrijden naar huis, zorgen dat er genoeg olie op zit en thuis de boel uit elkaar halen.
Vijf kilometer verder ineens geen aandrijving meer en schurend geluid van tandjes die over elkaar gaan.
Over, uit en sluiten...

Terug
Bovenaan Onderaan