Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Je hebt er best wel een studie van gemaakt
Heeft niemand die probleem op gelost
Niet dat ik weet :/
Een achterbrug in dat frame zetten , waarbij de shocks dichtbij de achteras gemonteerd zitten ???? zou misschien een oplossing wezen ??? , maar dat gaat dan wel helemaal ten koste van de "looks" . ( en die zijn juist zo leuk aan die motor )
De bedoeling van die softail looks dienen ervoor om het hele circus op een ouderwets "rigid frame" te laten lijken.

-----------------------------

( als je die veerpotten vervangt door lekker goedkope ( maar prachtig verchroomde ) Taiwan-aftermarket-bende , dan wordt het helemaal gevaarlijk ,........deze worden namelijk o.a. aangeboden op een bekende Nederlandse HD-onderdelen site :/ )
 
Laatst bewerkt:
Dat is best wel een slimme oplossing om hinderlijk geklik het zwijgen op te leggen .
De zachte messing buisjes worden over de bouten geschoven en aangetrokken , waardoor deze opstuiken , zodat ze de axiale speling van de tuimelassen te niet doen . .....( ze vullen het teveel aan ruimte op in de uitsparingen van de tuimelassen )
De evo's kunnen door dit euveltje best rumoerig worden ,.....en dit lost het heel simpel op. :)
 
Laatst bewerkt:
So far ,...so good !

Na een SLECHT begin op m'n nieuwe ( in voorjaar 2019 nieuw aangeschafte ) Street Glide M8 , 114" , ben ik nu inmiddels allang uitermate TEVREDEN over de brommert.
De oorzaak van het gezeik zat hem ( hoofdzakelijk ) in het feit dat in de primary en in de versnellingsbak niet dezelfde atmosferische druk kon egaliseren.
Een klein en super-lullig rubberen zwanehals-vormig ontluchtings-slangetje ( onderdeeltje van een paar kwartjes ) wat in het binnen-primary deksel gemonteerd werd , plus op mijn aandringen B| ! een wijziging voor een koppelings-drukstift van het type CVO bj 2014 B| ! ,....hebben dit euvel helemaal opgelost.
( De M8 bj 2020 motoren met hydr. koppeling kwamen/komen overigens al met dit rubberen ontluchtings-slangetje uit de fabriek ! )

Natuurlijk was me het in het begin ( na ontdekking van dit "oil-transfer issue" ) en het gezeik met die kut-remschijven ( ordinaire fabrieksfout ) behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten.
Een tussenkomst van HD-Benelux was ervoor nodig om m'n gelijk , én aangedragen oplossing te kunnen krijgen ( dankzij de zeer vriendelijke en service gerichte instelling van de heer E. A. ) , waar ik nog steeds zeer dankbaar voor ben !

Van HD-dealer ben ik daarna wel veranderd . ( bovendien is deze voor mij ook nog 'ns een enorm stuk dichterbij ! )
De inbouw van een SE torque nokkenas , en S&S oliepomp , verst. stoterstangen , dyno-run / ECU-remapping en montage/elektr aansluiting van KessTech E4 uitlaten heb ik laten doen bij "HD West Coast" te Alkmaar ,....een zeer vakkundig adres ( en zeer vriendelijke- , en sportief ingestelde mensen :t )

Brommert gaat als de brandweer van z'n plaats ,....het koppel is enorm !

De omruil-actie voor w.b.t. de wielen ( deze heb ik omgeruild met de wielen van een M8 bj. 2018 Road-KIng Police van een club-lid ) hebben niet alleen het rij-comfort , maar óók de "looks" ( laatst genoemde is slechts naar mijn smaak ) , enorm verbeterd.

Door de inbouw van de SE torque nokkenas ( en óók de S&S oliepomp ! ) door die off. HD-dealer , blijft de HD-garantie op de motorfiets volledig van kracht . *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat is best wel een slimme oplossing om hinderlijk geklik het zwijgen op te leggen .
De zachte messing buisjes worden over de bouten geschoven en aangetrokken , waardoor deze opstuiken , zodat ze de axiale speling van de tuimelassen te niet doen . .....( ze vullen het teveel aan ruimte op in de uitsparingen van de tuimelassen )
De evo's kunnen door dit euveltje best rumoerig worden ,.....en dit lost het heel simpel op. :)
Ze zijn conisch en zachter waardoor de speling verdwijnt, een bout kan dat gewoonweg niet. een klein ontwerp foutje net als het missen van o-ringen achter de primairy bouten, (het conische randje zit er wel…..)
 
86975221_2877064762408544_3183356079631237120_n.jpg
 
Ik vind de eerste ruiger,als ik 10 jaar jonger was het ik het nog zien zitten,maar ze vinden mij nu al oud en gek met mijn KTM
Dat is het fijne aan smaak, je hoeft het er niet mee eens te zijn. En als ze jou een oude gek vinden omdat je een ktm hebt zit je maar in een weinig empathische omgeving. Volgens mij is er niets mis of geks aan een ktm, ook niet wanneer er niet perse een net af puber op zit. Trek het je niet aan, het is waarschijnlijk jaloezie.
 
Dat is het fijne aan smaak, je hoeft het er niet mee eens te zijn. En als ze jou een oude gek vinden omdat je een ktm hebt zit je maar in een weinig empathische omgeving. Volgens mij is er niets mis of geks aan een ktm, ook niet wanneer er niet perse een net af puber op zit. Trek het je niet aan, het is waarschijnlijk jaloezie.
Ik denk niet eens jaloezie,ze vinden mij er gewoon te oud voor,zo,n KTM heeft natuurlijk nogal heftige kleuren,en ik ben natuurlijk niet de jongste meer,maar je bent zo oud als je je voelt
Maar ik trek het mij zeker niet aan hoor,ik lach er om
 
Ik denk niet eens jaloezie,ze vinden mij er gewoon te oud voor,zo,n KTM heeft natuurlijk nogal heftige kleuren,en ik ben natuurlijk niet de jongste meer,maar je bent zo oud als je je voelt
Maar ik trek het mij zeker niet aan hoor,ik lach er om

Ik rijdt ook nog Tenere en Yamaha TTR600 met noppen. Goed voor de conditie.
 
Ik denk niet eens jaloezie,ze vinden mij er gewoon te oud voor,zo,n KTM heeft natuurlijk nogal heftige kleuren,en ik ben natuurlijk niet de jongste meer,maar je bent zo oud als je je voelt
Maar ik trek het mij zeker niet aan hoor,ik lach er om
Dan is het maar goed dat eenieder recht heeft op een eigen mening, te oud..... tsk tsk tsk, kleingeestig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan