Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Wanneer je elektronica een drama vind heb je denk ik niet veel aan een bosje draad.
 
Ooit eens aan Martell kado gedaan.. :Y
Doet me denken aan een vakantie, m’n broer lag z’n roes uit te slapen en ik had wat brede platte nylon touwtjes gevonden en die op een of andere manier door het gaatje van z’n handvat van z’n FXR gedouwd. Omdat het wat waaide wapperden de touwtjes als franjes in de wind. Het zag er echt superhomo uit. De blik in z’n ogen toen hij ze zag dansen in het briesje was echt briljant. Er hoefde alleen nog een vlaggetje en een vossenstaart aan en het was zo’n meisjesfiets geweest.
 
Soort van off topic😅
Maatje van me kan een Harley overnemen met een emotionele waarde...hij heeft 0 verstand van Harley evenals ik maar wil hem graag in de familie houden en oplappen (electronica is een drama). Het schijnt een bijzondere versie te zijn...geeeen idee dus dacht ik zet hem hier even neer wellicht kan iemand me helpen (hoop dat dit geen mensen tegen de borst stuit dat is namelijk niet mijn intentie).Bekijk bijlage 1636623
Een EVO FXR ( Dyna ) is een prima HD ! ,....stuurt perfect ,....en is super betrouwbaar !
Opvoeren tot 70-75 pk is een koud kunstje ,.....en dan kan 'ie zich qua prestaties een beetje meten met de latere TC's
Elektronica is geen ramp !
De standaard ontsteking en de zgn "VOES" haal je er gewoon uit ,....en die gooi je in het perk ! :+
Een Dynatek Dyna-S dual fire ontsteking icm een Riveira centrifugaal vervroeger komt er voor in de plaats .
Misschien dat de zgn automatische ( bimetaal ) zekeringen aan vervanging toe zijn , evenals het start-relais'tje die de start-solenoid aanstuurt.
Een ouwe tering accu helpt je ook niet verder. ( koop hiervoor altijd een originele ! ivm de cranck-stroom )
Een goedkoop accu'tje doet 't kort of nauwelijks.
Zet een speciaal aandruk-klemmetje op de aansluit-stekker van de dynamo ( zit aan de voorkant van de binnenste primairy-cover )

Is dat allemaal gedaan ? ,....start die motorfiets , en geniet van dat ding !

Kun je het zelf niet ? ,.....maak een afspraak met ( bijv ) Willem Been ( WB Mechanic ) in Almere ,.....en die man timmert dat er allemaal zo voor je in.

succes ! ;):t
 
Vandaag deze gezien
A1C834DC-6358-4F1C-8877-D8F466B8C1A4.jpeg
BB628ED7-5F14-4D5D-B0A0-20E4FAAFF6C3.jpeg
 
Heb ook weer wat delen verzameld voor de Hardtail. Sportster 39mm vork met mid-glide kroonplaten. En deze wielen. Plan is om de platen te ontchromen en zwart maken, onderpoten ook zwart.
Heeft hier iemand ervaring met shinko e270 banden? Of Avon safety mileage mkII. Zoiets zal het moeten worden.
D89F81E4-3E22-4EB2-A36C-81F6B9AC74C9.jpeg

4829A444-F2B5-4132-97F9-A73C0CA2196C.jpeg
 
Heb ook weer wat delen verzameld voor de Hardtail. Sportster 39mm vork met mid-glide kroonplaten. En deze wielen. Plan is om de platen te ontchromen en zwart maken, onderpoten ook zwart.
Heeft hier iemand ervaring met shinko e270 banden? Of Avon safety mileage mkII. Zoiets zal het moeten worden.Bekijk bijlage 1644549
Bekijk bijlage 1644551
Ik ben fan van deze , hebben wel goed rubber van een moderne samenstelling en je mag er 190 mee wat meer zegt over dat hij dus deugd , die twee die jij noemt zijn uit de middeleeuwen
53D36992-3008-414D-B149-8DF955493329.png
 
Shit.
Harleydag Woerden en Harleydag Assenede vallen samen (za 10 Jul ).
Twee van mijn favorieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan