Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

En als het nu een blok was waar een hoop pk’s uit kwamen maar dat is het ook niet
Het is zo tam dat als het door een ander merk gemaakt zou worden eeuwig mee zou gaan
Benieuwd hoe het zal gaan met die nieuwe blokken waar wel wat vermogen uit komt zoals dat allroad ding
Bij de V Rod is dat niet gelukt ( heb er gezien waar de lagerschalen aan de krukas door de warmte aan elkaar waren gelast )
 
Dat kan ook niet "zomaar" in die antieke configuratie van een 45 graden 2-cilinder concept op 1 crank-pin ,.....en om daarbij ook nog eens binnen de opgelegde nieuwste emissie-eisen te blijven.
Een ander "merk" die exact zoiets 100% kan maken is S&S ,....maar dan zou dat tevens een motorfiets-merk moeten worden ,.....en dan komen ook die motorfietsen niet meer door de keuring .
150 pk uit die 114" is nog wel mogelijk waarbij het allemaal nog wel heel zal blijven getuige de knutsel-praktijken van West Coast te Alkmaar.
( maar ja ,.....de E4 emissie categorie is dan totaal verdwenen ,....dus komt zoiets nooit uit de fabriek als "normaal" gebruiks-motortje.)
Ik mag me nog gelukkig prijzen met 111 pk'tjes en het over stock toegenomen koppel.
Op het moment dat ze het antieke concept totaal laten vallen , dan haken de getrouwe HD-fans gewoon helemaal AF .

Die V-Rod is een ander verhaal , da's geen 45 graden V-twin ,....klinkt niet als een HD ,......rijdt niet als een HD ,....is geen "HD" ,.....was een motor gemaakt door HD volgens andermans richtlijnen en ideeën.
De ouwe getrouwe HD-scene moest 'm niet. :N
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ook niet "zomaar" in die antieke configuratie van een 45 graden 2-cilinder concept op 1 crank-pin ,.....en om daarbij ook nog eens binnen de opgelegde nieuwste emissie-eisen te blijven.
Een ander "merk" die exact zoiets 100% kan maken is S&S ,....maar dan zou dat tevens een motorfiets-merk moeten worden ,.....en dan komen ook die motorfietsen niet meer door de keuring .
150 pk uit die 114" is nog wel mogelijk waarbij het allemaal nog wel heel zal blijven getuige de knutsel-praktijken van West Coast te Alkmaar.
( maar ja ,.....de E4 emissie categorie is dan totaal verdwenen ,....dus komt zoiets nooit uit de fabriek als "normaal" gebruiks-motortje.)
Ik mag me nog gelukkig prijzen met 111 pk'tjes en het over stock toegenomen koppel.
Op het moment dat ze het antieke concept totaal laten vallen , dan haken de getrouwe HD-fans gewoon helemaal AF .

Die V-Rod is een ander verhaal , da's geen 45 graden V-twin ,....klinkt niet als een HD ,......rijdt niet als een HD ,....is geen "HD" ,.....was een motor gemaakt door HD volgens andermans richtlijnen en ideeën.
De ouwe getrouwe HD-scene moest 'm niet. :N
Dat van dat vermogen oké , maar dat eeuwige gezeik met slingerende krukassen , te goedkope lagers , niet goed werkende kettingspanner , oliepompen ( allemaal min of meer te herleiden tot de slingerende krukassen )
Dat is gewoon omdat ze het wel goed vinden als ze de garantie termijn maar halen
 
ga ik gewoon in mee

Wil je echt een perfecte HD ,......dan zou je eigenlijk alleen een los touring frame met wielen en tupperware moeten kunnen kopen ,
....en een los S&S blok met specificaties op maat ( bijv. een krukas met wat zwaardere krukwangen. ) :)

Dan zou iedereen van alle mogelijke gezeik af wezen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg overigens zojuist door , dat m'n maatje z'n vermoeide 96" TC heeft laten reviseren en upgraden naar 103" bij Technomotion.
Hierbij is de nog in nieuwstaat verkerende SE oliepomp + cam-plate gehandhaafd ( deze is slechts 3 jaar oud )
De motor is vandaag op de Dynobank geweest in Breezand voor ECU-remapping , en de Electra Glide is momenteel goed voor 111,2 pk *O*
 
Laatst bewerkt:
Die V-Rod is een ander verhaal , da's geen 45 graden V-twin ,....klinkt niet als een HD ,......rijdt niet als een HD ,....is geen "HD" ,.....was een motor gemaakt door HD volgens andermans richtlijnen en ideeën.
De ouwe getrouwe HD-scene moest 'm niet. :N

Die dingen gaan wel als de brandweer, in de VS een keer eentje gehuurd. Deze was licht gekieteld, op het rechte eind 170 miles p/u gehaald...

Don't be gentle, it's a rental... :')
 
170 mph = 272 km/u ,

is dat niet een beetje heel erg hard voor een verhuur-HD ? :/

Was van de eigenaar zelf. Wilde er mee naar Europa, en Duitsland in het bijzonder natuurlijk.

Ik kreeg hem mee vanwege de hohe geschwindigkeits ervahrung. En omdat er verder geen motor meer voorhanden was.
 
244B0BE8-0DDE-42EE-BCEA-7DCDF0BD3E12.jpeg
0A1D69BB-6CBC-44E8-9B12-FEB95E366CDC.png
C7264411-0C1B-4614-AEFD-18A64093F9FA.jpeg

wat doet het en wat rechtvaardigt de prijs?
 
Kan op’t www niks vinden waarom je het zou moeten doen. ‘t Zal wel bedoeld zijn als verfraaïng van je sjolo megiko hijo de puta Harley. Of je kunt je je bandana na een regenbui op laten drogen na een bui.
Die tassen ook _O- franjes man man man.
 
sliertjes ,....... :)

.....en wat is nou de bedoeling van dat malle verchroomde louvre ding ?
 
Ik heb de afbeelding gegoegeld en zover ik het kan achterhalen is het vooral erg populair bij zwemmers en zwembad eigenaren die een wedstrijdbad hebben en ze hangen ook aan de rand van de wat duurdere boten. Dus dan denk ik dat het de bedoeling is dat je na het aanbrengen van zo’n ding je Harley in het water flikkerd.
Die sliertjes zullen dan voor het ‘zwemmende’ kwal effect bedoeld zijn.
 
oooooohhhh ,....dus in feite tel ik niet mee als ik zo'n schitterend , stijlvol , handig- en praktisch ding nog niet op m'n brommert heb getimmerd .....:/

.....Voor de sliertjes moet ik nog een aanpassing maken om die op m'n koffers te kunnen monteren.

( ......pas dan hoor ik er ECHT bij , .....maar misschien moet ik me ook nog wat beter en netter kleden,....en nèt zo praten als op tv , ....waar ze de letter "R" uit het alfabet hebben geschrapt ...... zammazegge.... )

:/
 
Laatst bewerkt:
Je moet je eerst afvragen of je er wel bij WIL horen?
Vroeger was ik gek op sliertjes maar niet dat ik ze aan jassen of tassen ging hangen. Tegenwoordig eet ik nog maar weinig bami.
Weet je wat het geluid is zodra je met zo’n contragewicht het water raakt?

FLSTCsjjjjj
 
Laatst bewerkt:
Wel een mooie plek om de hijsoog van de kraan aan vast te maken om je uit een sloot te trekken. Die zevenhonderd euro is geen weggegooid geld hoor.
 
ik wilde me eigenlijk al in de wat betere "klasse" kunnen bewegen ,......dus ik dacht 90 euro uit te geven voor een stijlvolle , bijna niet van echt te onderscheiden , "nep-rolex gmt master 2" horloge ,.......uit het duurdere segment van aliexpress , zammazegge.....:/

.....er bleek na aankomst echter een "dingetje" aan te mankeren ,......dus heb ik getracht dat sierlijke klokje zelf eventjes te repareren :/ :

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan