Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

1386753
 
Net paar weken een Harley, nu tikt soms de startmotor maar gaat niet rond. Vermoed dat die gereviseerd moet worden. Iemand toevallig hier een werkplaatshandboek Twincam?
 
Als je relais tikt of ratelt , kan het zijn dat je accu niet genoeg volts meer heeft tijdens startpoging , relais schakelt dan in en uit vanwege de stroom dip .
Dus gewoon even een stresstest doen ..accu spanning meten tijdens startpoging .. moet eigenlijk niet onder de 10 volt duiken ..

succes ..
 
Laatst bewerkt:
Accu is goed, verlichting kakt niet in. Volgens mij moet er ook nog een klein startrelais zitten onder het zadel?

De verlichting is geen goede maatstaf of je wel genoeg spanning hebt voor de startmotor. De startmotor is gevoeliger voor een slechte accu dan de verlichting, maw: als je accu niet zo goed is, zal de startmotor dat eerst merken en dan pas de verlichting.
Nameten is beter.
 
Sinds 2 weken ook in het bezit van Harley, een softail evo.
Tiswel effe wennen na 35 jaar allerlei japanse motoren te hebben gehad, maar ik was toch nog verbaasd over het strakke sturen, terwijl ik altijd had begrepen dat de softail een slingerbak zou zijn. Het is wel een FXS frame

Maar gisteren dus een enorme beginnersfout gemaakt, s ochtends nog wezen rijden, geen probleem, thuisgekomen, want ik moest 2 uur later bij een maat zijn, ik zou mijn eerste schietles krijgen ,Dus motor weer gestart, o, na effe , oja, bezinekraan is wel handig als die open staat.
Helm op , jas dicht en gaan, althans de eerset 10 meter, toen stil en niet meer willen aanslaan. gotver, kreng terugegduwd, scheldend op die USA shit en de Kawa gepakt, dus op tijd op de baan.
Alleen bij terugkomst en garagedeur open, oeps, enorme benzine damp, grote plas onder de HD, kraantje niet dicht gedaan, fuck

Maar.........ondanks die enorme deuk in mijn ego, want ik had hoogstwaarshijnlijk alleen maar de reservestand hoeven in te schakelen, ben ik nu wel bang dat ik de olie opnieuw moet wisselen?
Kleur is niet veel evranderd en ruikt niet echt echt naar bezine, maar toch, kan er toch benzine in het blok gelopen zijn?

Dat de tank nu leeg is is wel prettig want er zitten geen knipperlichten op en de bedrading is niet compleet, dus i moet tech de kaabelboom nalopen, nog wat tekkerverbindingen gaan solderen enzo
 
Jij schrijft een beetje chaotisch , eerst geen benzine dan wel benzine maar niet genoeg en dan teveel benzine die op de grond ligt
 
Ow, het leek mij wel logisch, goed even punstgewijs
In de ochtend gereden met Harley

In de middag
Harley gestart, maar na 1 minuut ontdekt dat benzinekraan nog dicht stond
Opengezet en weggereden
na 10 meter uitgevallen
Veel startpogingen, niet willen aanslaan
Terug naar garage geduwd, mopperend
Kawa gepakt en weggegaan
Teruggekomen met Kawa
Ontdekt dat er een flinke benzinelucht hing en een grote plas benzine onder de Harley
Benzinekraan stond open


Hoop dat het nu duidelijker verwoord is
Maar de hamvraag in deze is dus of ik de olie moet gaan wisselen?
In olietank geroken, geen benzinelucht
Olie is helder en gelijk aan het restje olie in de originele fles
Maar ik weet niet of er benzine in het blok gelopen is

De oorzaak van het stilvallen en niet meer willen starten was een domme fout van mij, gewoon niet aangedacht om de kraan naar de reservestand te zetten
 
Maar als de tank zover leeg was dat je motor er mee ophield zou ie toch ook te leeg zijn om te lekken
Wat betreft benzine in de olie dat zal wel los lopen
 
Na ja, hoe of wat, moet ik nog even goed bekijken, eerst maar eens de tank vol gooien, heb inmiddels wel de bedrading voor de knipperlichten kunnen aanleggen en her en der wat nette verbindingen kunnen maken voor de tank er weer op gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan