Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Het lijkt op een Harley dat je heel hard gaat als je 100 gaat , boven de 130 lijkt het alsof je op stijgt , harder dan beginnen de nieuwe te schudden heb ik gehoord
Het lijkt op een Harley dat je heel hard gaat als je 100 gaat , boven de 130 lijkt het alsof je op stijgt , harder dan beginnen de nieuwe te schudden heb ik gehoord



Yep bij 170 180 gaat me voorwiel schudden ,dan houd wel op.

de nieuwe streetglide cvo zit zelfs een begrenzer op bij 180.
jekyll and hyde erop pc aanpassen en hij loopt weer door.
 
Thanks voor de reacties. Dat een HD compleet anders rijdt dan een japanse buikschuiver weet ik, ik heb al diverse malen op de Fat Boy van mijn buurman gereden om te weten dat het allemaal een beetje anders is.

Echter de tijd en interesse in de kneedowns en leren combi overalls zijn wel voorbij, en mijn eerste, vol vooroordelen gevulde, rit op een Harley was een enorme verrassing in positieve zin.

Ik doe/kan alles zelf aan motoren maar wat ik op het oog heb is toch serieus geld (rond de 9 a 10k) en dan heb ik geen zin om er weer ieder weekend onder te liggen, ook die tijd heb ik een beetje gehad.

Het probleem met de kettingspanners en oliepomp heb ik gelezen, vroeg me af of dat dermate gevaarlijk is dat ik dat beter preventief kan doen.
 
zgn "begrenzingen" zijn ( standaard ) softwarematig ingeprogrammeerd ( of werd geregeld in de standaard ontstekingsmodules bij de EVO's )

Bij mijn nieuwe Street Glide Special is er een compleet aangepast pakketje middels die TTS Master Tune II in de ECU geschreven.

Opvoermogelijkheden te over ,....the sky is the limit ( of anders de dikte van je portemonnee wel ;) )

Een preventieve extra check bij een H-D workshop mbt dat distributie-gezeik is echt altijd aan te raden , .....dat zijn de kosten niet ,....en je weet gelijk waar je aan toe bent.

Een Feuling HPHV oliepomp en eventueel blauw veertje uit het ETC zakkie van MCS ( tbv het oliedrukventiel in de cam-plate ) en nieuwe veer-spannertjes zijn geen overbodige luxe .

Een complete ombouw naar hydr spanners om het extra mooi te maken is zinvol als je de motor voor jezelf langere tijd wilt houden.
( bij verkoop/inruil zie je van die letzte investering geen dubbeltje meer terug in je knip ! )
 
Laatst bewerkt:
Voor motorfiets-enthousiastelingen is Nederland een KUT-land !
Laatst waren we tijdens een "blokje om" met ons kluppie nog eventjes bij de H-D dealer in Genk bij onze zuider-buurtjes op visite ,.....
....en dan besef je gelijk weer 'ns wat de "BPM" :( voor ons in Nederland betekent bij de aankoop van een nieuwe brommert.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties. Dat een HD compleet anders rijdt dan een japanse buikschuiver weet ik, ik heb al diverse malen op de Fat Boy van mijn buurman gereden om te weten dat het allemaal een beetje anders is.

Echter de tijd en interesse in de kneedowns en leren combi overalls zijn wel voorbij, en mijn eerste, vol vooroordelen gevulde, rit op een Harley was een enorme verrassing in positieve zin.

Ik doe/kan alles zelf aan motoren maar wat ik op het oog heb is toch serieus geld (rond de 9 a 10k) en dan heb ik geen zin om er weer ieder weekend onder te liggen, ook die tijd heb ik een beetje gehad.

Het probleem met de kettingspanners en oliepomp heb ik gelezen, vroeg me af of dat dermate gevaarlijk is dat ik dat beter preventief kan doen.
Het is best lekker eenvoudig sleutelen aan een Harley ff die kettingspanners na kijken is niet zo moeilijk
Ik heb niet zo’n nieuwerwetse Harley en ik heb al 4 weken niks hoeven te repareren 😁
 
nee,....effe "nakijken" ter controle niet ,....maar als er nou toch al een behoorlijke portie km's op staan ,.....en het is bijv half-versleten , .....dan is het wel prettig als 'ie ergens staat waar ze het dan ook direct in orde kunnen maken ( anders is het allemaal onnodig extra werk )
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Met de intrede van het EVO-tijdperk begon het bekende - en beruchte , noodzakelijke H-D ge-sleutel gelukkig tot het verleden te behoren.
( Ik heb er zelf namelijk niet zo'n trek meer in :) )
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

Ik heb 2 weken geleden een sportser 883 van 2005 gekocht. Met twee vance hines uitlaten er onder. Kan je deze db killers er ook uithalen?
 

Bijlagen

  • IMG-20190616-WA0008.jpeg
    IMG-20190616-WA0008.jpeg
    90,2 KB · Weergaven: 11
  • IMG-20190616-WA0006.jpeg
    IMG-20190616-WA0006.jpeg
    104,1 KB · Weergaven: 12
mogguh
Sinds gisteren trotse eigenaar van mijn eerst Harley, een '00 Dyna
tot nu toe Japs gehad dus dit is wel heel wat anders hehehe

stel ook gelijk een vraag, cilinderkop vlakken van de Dyna, wat houdt dat precies in en wat levert het op?

gr
Joao
1402043
 
Ik neem aan dat de compressie dan stijgt krijg je meer vermogen , ik hoor eigen lijk niet vaak dat dat gedaan wordt
Meestal beginnen ze met een andere nokkenas of een leuke bigbore set
 
kop afvlakken ? , en dan ?

Ik zou eerst de essentiele eerder genoemde dingen maar 'ns eerst laten controleren
 
mogguh
Sinds gisteren trotse eigenaar van mijn eerst Harley, een '00 Dyna
tot nu toe Japs gehad dus dit is wel heel wat anders hehehe

stel ook gelijk een vraag, cilinderkop vlakken van de Dyna, wat houdt dat precies in en wat levert het op?

gr
Joao
Is iets voor koppen van multicyclinders die kromgetrokken zijn. Bij Twin Cam motor, zoals in jouw Dyna wordt het nooit gedaan omdat het niks oplevert, waarschijnlijk zelfs vermogen kost.
 
Iemand bekend met Motown Harley in Heerhugowaard? Die hebben een FXDX staan waar ik op gereden heb en die nogal bevallen is. Ik kan op internet vrijwel geen negatieve recenties lezen over dit bedrijf maar misschien heeft men hier ervaringen?

Wat ik trouwens vreemd vind is dat deze fiets alleen een snelheidsmeter heeft terwijl al die dingen uit dat jaar ook een toerenteller hebben. Weet iemand of dat optioneel is ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Goeiendag allen,

Op het moment in het bezit van een MT10, wereldding, geweldige machine, kan echt niet anders zeggen.
Maar na een schuiver (en heeeeeeeel goed weggekomen te zijn) dochterlief moeten beloven om een iets minder agressief modelletje aan te schaffen.

Mijn keuze is een oude liefde, iets wat ik eigenijk al wilde als de MT over 1 of 2 jaar met pensioen zou gaan, en die keuze is een 2019 roadster geworden.
Genoeg om te choppen en te modden, dus eigenlijk wel weer leuk (de MT was toch ook al "klaar") weer lekker kleuren en onderdelen uitzoeken om er weer iets unieks van te maken.

nu nog wachten tot ik de koppeling weer fatsoenlijk kan inknijpen :Y
 
Iemand bekend met Motown Harley in Heerhugowaard? Die hebben een FXDX staan waar ik op gereden heb en die nogal bevallen is. Ik kan op internet vrijwel geen negatieve recenties lezen over dit bedrijf maar misschien heeft men hier ervaringen?

Wat ik trouwens vreemd vind is dat deze fiets alleen een snelheidsmeter heeft terwijl al die dingen uit dat jaar ook een toerenteller hebben. Weet iemand of dat optioneel is ofzo?
Vraag het Motown. Het kan ook een gecombineerde zijn, die zijn aftermarket te koop. Volgens mij kun je ook de toerenteller er gewoon afhalen en dan de overgebleven teller in een enkele houder plaatsen.
Als je per se een toerenteller van een FXDX wil hebben, dan heb ik er nog een liggen voor een klein prijsje.
 
Ik heb destijds bij mijn dyna gewoon een nieuwe standaard set spanners erin gezet, als ze weer 50k meegingen zou ik 15 jaar verder zijn.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan