Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik heb een normaal autorelais er even tussen gezet, werkt, maar je moet wel even de knop vast blijven houden, winterprojectje om dat te veranderen en/of ik tegen een betaalbare unit aanloop.
Maar Martell had laatst toch ook zo'n klus?
 
Beste mensen,
Heeft er iemand een goed adres om je bike te laten customizen? Mag ook in de avond uren, zoek een adresje rondom Breda. Gaat om een Fatboy ‘02 waar ik een 200 band in wil en wat dingen zwart wil laten coaten. Spullen heb ik bijna allemaal al.


In Roosendaal dus lekker dichtbij
 
Beste mensen,
Heeft er iemand een goed adres om je bike te laten customizen? Mag ook in de avond uren, zoek een adresje rondom Breda. Gaat om een Fatboy ‘02 waar ik een 200 band in wil en wat dingen zwart wil laten coaten. Spullen heb ik bijna allemaal al.

Heb wel een adresje , Wheelycare in de Bosch
Maar was het niet beter geweest om de spullen tekopen bij de persoon die de motor moet verbouwen
Gewoon om die ook wat winst te gunnen
En je hebt het risico niet om de de verkeerde spullen te kopen
 
Nou, net een lekker lang weekend Eiffel achter de kiezen met een valse start.... BRAVOK houd in bij Remmen ook alle delen....Niet alleen de blokken aan de rechterkant en de linker buitenkant bekijken. Bij het wegrijden een ander geluid en bleek linksbinnen zga weg te zijn. Als een speer via LOUD in Putten gereden en gelukkig was Renzo aanwezig (vrijdagochtend normaal gesloten) en heeft hij meteen de blokken voor me vervangen. Oorzaak van de enkele versleten onbekend want alles leek gangbaar.

Weekend lekker gereden, weer was prima en mooie bochten. Bij thuiskomst bleek de achterste rockercover te zijn gaan lekken en is de linker poot gaan zweten ;( . Niets extreems maar ik denk dat hij aangeeft dat ik meer moet gaan rijden :+. Volgend jaar gaan we de 100.000 km aantikken
 
Ik had in het begin van het seizoen een verse SGS 114" aangeschaft.
Helaas vertoonde de brommert alle bekende gezeik , waarover tijdens de aankoop werd gezwegen/gejokt , toen ik hier speciaal naar vroeg of die issues bij het nieuwe model 2019 al getackled waren . -O- -O- -O-

Overbodig om te vertellen dat de rook uit m'n oren kwam van kwaadheid :(
Inmiddels ben ik wel door de dealer onder GARANTIE geholpen , t.w :

- De voorremschijven zijn vervangen door sportster schijven .

- De koppelings-drukstift is vervangen door een zgn "3-piece -pushrod" ( van een CVO , bj 2014 )

- In de binnen-primairy-deksel is een zgn "vent" ( ontluchtings-slangetje ) gemonteerd.

Het walgelijke "klak-geluid" tijdens het remmen is verdwenen , en de rem-/stuur-/rij-eigenschappen zijn er sterk door verbeterd.
Het zgn "oil-transfer-issue" is verleden tijd ,.....bak en primairy blijven helemaal netjes op peil.

We kijken nu alvast weer uit naar het nieuwe seizoen ,....maar dan met een betere start ! 8-)


CAM01944 (Medium).jpg
CAM01944 (Medium).jpg
CAM01945 (Medium).jpg
CAM02046 (Medium).jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, net een lekker lang weekend Eiffel achter de kiezen met een valse start.... BRAVOK houd in bij Remmen ook alle delen....Niet alleen de blokken aan de rechterkant en de linker buitenkant bekijken. Bij het wegrijden een ander geluid en bleek linksbinnen zga weg te zijn. Als een speer via LOUD in Putten gereden en gelukkig was Renzo aanwezig (vrijdagochtend normaal gesloten) en heeft hij meteen de blokken voor me vervangen. Oorzaak van de enkele versleten onbekend want alles leek gangbaar.

Weekend lekker gereden, weer was prima en mooie bochten. Bij thuiskomst bleek de achterste rockercover te zijn gaan lekken en is de linker poot gaan zweten ;( . Niets extreems maar ik denk dat hij aangeeft dat ik meer moet gaan rijden :+. Volgend jaar gaan we de 100.000 km aantikken
Kun je er ook een vertaling bij leveren , ik snap er echt helemaal niks van
 
Ik had in het begin van het seizoen een verse SGS 114" aangeschaft.
Helaas vertoonde de brommert alle bekende gezeik , waarover tijdens de aankoop werd gezwegen/gejokt , toen ik hier speciaal naar vroeg of die issues bij het nieuwe model 2019 al getackled waren . -O- -O- -O-

Overbodig om te vertellen dat de rook uit m'n oren kwam van kwaadheid :(
Inmiddels ben ik wel door de dealer onder GARANTIE geholpen , t.w :

- De voorremschijven zijn vervangen door sportster schijven .

- De koppelings-drukstift is vervangen door een zgn "3-piece -pushrod" ( van een CVO , bj 2014 )

- In de binnen-primairy-deksel is een zgn "vent" ( ontluchtings-slangetje ) gemonteerd.

Het walgelijke "klak-geluid" tijdens het remmen is verdwenen , en de rem-/stuur-/rij-eigenschappen zijn er sterk door verbeterd.
Het zgn "oil-transfer-issue" is verleden tijd ,.....bak en primairy blijven helemaal netjes op peil.

We kijken nu alvast weer uit naar het nieuwe seizoen ,....maar dan met een betere start ! 8-)


Bekijk bijlage 1431118
Je weet toch dat het een jaar of 6 duurt bij een nieuwtype Harley voordat de kinderziektes zijn verholpen
dus het is je eigenschuld 😂
 
Ik ga/kan geen 6 jaar wachten ,...dan ben ik namelijk zelf 70 jaar oud.
( ik had bij aanschaf gewoon een eerlijk antwoord verwacht ,....maar dat schijnt op aarde niet meer voor te komen .)

Je wilt niet weten hoeveel makkers ik inmiddels al in de grond of in de oven heb zien gaan ,...
.. maar eerlijk = eerlijk ,....wel allemaal ( aantoonbaar ) door die KANKER-sigaretten .

...ik hou 't zelf alleen bij een paar biertjes , in de hoop een pietsie langer door te kunnen ademen ,....en nog een paar jaartjes in voldoende fitheid/gezondheid een paar blokjes om te kunnen ploffen.
 
Laatst bewerkt:
De brommert rijdt overigens nu perfect !

Misschien laat ik er in aankomende winterperiode nog een Feuling h.v.h.p. oliepomp en een ( zgn "bolt in" ) Andrews torque-cam in-timmeren.

( dan ga ik helemaal als een raket van z'n plek *O* )

...Ik weiger namelijk om volwassen te worden .....
 
Laatst bewerkt:
....al was het alleen maar om die maffe yuppen in die fancy Audi's op hun neus te laten kijken bij 't stoplicht....

.... ik weet niet waarom uitgerekend die klootzakken altijd maar weer menen om met pruttelende Harleys een wedstrijdje sprinten te moeten aangaan. :/

Nou ja,...zo die nu is laat ik ze ook al in m'n uitlaten kijken ,.....maar met een torque-cam nog effe erger :+
 
Laatst bewerkt:
....al was het alleen maar om die maffe yuppen in die fancy Audi's op hun neus te laten kijken bij 't stoplicht....

.... ik weet niet waarom uitgerekend die klootzakken altijd menen om met pruttelende Harleys een wedstrijdje sprinten te moeten aangaan.

Nou ja,...zo die nu is laat ik ze ook al in m'n uitlaten kijken ,.....maar met een torque-cam nog effe erger :+
Ben je niet te oud om daarin mee tegaan
En kijk uit voor elektrische auto’s, staat zo lullig als je verlies van zo’n lease bak
 
Ik heb een nieuwe uitlaat gekocht, helpt dat ook.
Niet mijn fiets, wel de uitlaat die het wordt/IS Bekijk bijlage 1431256
dat gaat wel goed hoor ,....Vance & Hines 2-in-1 , zonder cat. en luchtfilter met betere flow.
Wel een remapping laten doen ( met bijv een Master Tune II pakket o.i.d )

Ik heb moet overigens nog ergens een Power Commander II hebben liggen , ....die kwam uit mijn Road Glide met TC 96" motor.
Die motor ging als de brandweer ! :Y

( die Road Glide uit 2007 bleek overigens een hele gemene brommert te zijn , waardoor ik weer een beetje de smaak van "een pietsie rapper rijden" te pakken kreeg )
 
Laatst bewerkt:
Dit type luchtfilters werd me afgeraden omdat dit helaas niet bijdraagt aan extra pk's ,....maar juist een paar pk's KOST.
Overigens staat het los van dit feit of dat kleine verlies wel merkbaar is .
( Willem Been heeft het ooit eens uitgetest in de tijd dat 'ie nog een Dyno-bank had staan. )
Ikzelf vind ze niet zo mooi ,....het maakt er i.m.o. een "onnodige fabriek" van. ( zgn over de top ).

Over smaak valt natuurlijk nooit te twisten ,....vind je het mooi , dan timmer je het er gewoon op.
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen .
Heb het ook niet voor de pk's gedaan, maar voor de looks .
Misschien maakt de uitlaat weer wat goed . :+

Pk's op een HD is niet echt nodig vind ik .
Da's alleen te benutten op snelweg en hard recht door .
En da doet mij dan weer niks .
 
Het is maar net waar je op uit bent ,....voor ieder wat wils. 8-) :t
 
Dank voor je reactie!
Goeiedag eem! Wat een prijs voor zo’n klein kastje.😅
Enig idee welke after market kastjes dat zijn?
niet uit mijn hoofd.
checken op chopperheaven.nl

Ik dacht dat Badlands dergelijke units maakt.
 
Ik heb een normaal autorelais er even tussen gezet, werkt, maar je moet wel even de knop vast blijven houden, winterprojectje om dat te veranderen en/of ik tegen een betaalbare unit aanloop.
Maar Martell had laatst toch ook zo'n klus?
Ik ben nog bezig :)

Ik heb programeerbare units gekocht. Heb er zelf weinig verstand van.

Maar ik bedenk me dat ik wss nog wel een turn signal module heb liggen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan