Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

"superduc again, post: 29550060, member: 14891"]
Wat betreft km standen zoals pas te zien was in opgelicht is het simpel om die terug te draaien en dat gebeurt ook veel
Ik geloof niks van een Harley van 20 jaar oud met 35000 km op de teller
[/QUOTE]


Zijn er inderdaad zat, die dingen gaan of zijn toch stuk volgens sommige Goeroe`s ..:')
 
Wat betreft km standen zoals pas te zien was in opgelicht is het simpel om die terug te draaien en dat gebeurt ook veel
Ik geloof niks van een Harley van 20 jaar oud met 35000 km op de teller
Die van mij is twintig en zit nog onder de 35000.
Die heb ik jong gekocht van een bekende die hem nieuw heeft gekocht dus die stand weet ik zeker.
 
Ik rijd net even naar de plaatselijke slager om ribbetjes te halen. Rijd een rotonde op en bij het uitkomen van de rotonde maakt de achterkant een slinger. Hebben die dingen altijd zulke slechte grip, zijn die banden altijd van houten klossen gemaakt?
 
Ik heb originele H-D banden en mijn ervaring is dat deze van graniet zijn gemaakt. Ik geloof best dat ze een miljard kilometers mee zullen gaan maar grip en vertrouwen is toch een stukje minder dan bij de gemiddelde SuperCorsa.

Daarom ben ik ook aan het sparen voor een set wielen waar normale banden op kunnen. Ik ben meer van de korte harde ritjes dan van de lange toerkilometers moet ik wel zeggen.

Grip is belangrijker dan slijtvastheid.
 
Ik rijd net even naar de plaatselijke slager om ribbetjes te halen. Rijd een rotonde op en bij het uitkomen van de rotonde maakt de achterkant een slinger. Hebben die dingen altijd zulke slechte grip, zijn die banden altijd van houten klossen gemaakt?
Welke band? Bij mij steekt er ook zo een dunlop op speciaal voor HD, stapt bij mij ook soms op zij. Volgende is metzeler.
 
Ik rijd net even naar de plaatselijke slager om ribbetjes te halen. Rijd een rotonde op en bij het uitkomen van de rotonde maakt de achterkant een slinger. Hebben die dingen altijd zulke slechte grip, zijn die banden altijd van houten klossen gemaakt?

Rotondes, daar schrikken ze van.
 
Hebben die dingen altijd zulke slechte grip, zijn die banden altijd van houten klossen gemaakt?
Eerste waar ik aan zou denken is of de band wel voldoende op druk is? Met een zachte band ga je zeker lekker aan de zwabber.
Ik heb originele H-D banden en mijn ervaring is dat deze van graniet zijn gemaakt. Ik geloof best dat ze een miljard kilometers mee zullen gaan maar grip en vertrouwen is toch een stukje minder dan bij de gemiddelde SuperCorsa.

Daarom ben ik ook aan het sparen voor een set wielen waar normale banden op kunnen. Ik ben meer van de korte harde ritjes dan van de lange toerkilometers moet ik wel zeggen.
Kan je voor de orginele HD wielen geen 'normale' banden krijgen?
 
Kan je voor de orginele HD wielen geen 'normale' banden krijgen?

Ja, maar ik vind dat 16" achterwiel eigenlijk ook niet mooi.

Ben bezig te sparen voor een setje NightRod wielen, 18 en 19" en 8.5" achter voor een 240-40-18 achterband. Er staan wel eens setjes te koop maar voor dik 1000 euro is me dat nog iets te veel, mede omdat je halve aandrijflijn gemodificeerd moet worden om dat achterwiel erin te hangen.
 
Ja, maar ik vind dat 16" achterwiel eigenlijk ook niet mooi.

Ben bezig te sparen voor een setje NightRod wielen, 18 en 19" en 8.5" achter voor een 240-40-18 achterband. Er staan wel eens setjes te koop maar voor dik 1000 euro is me dat nog iets te veel, mede omdat je halve aandrijflijn gemodificeerd moet worden om dat achterwiel erin te hangen.
Zou er gewoon een 17 inch velg in zetten , zijn veruit de meeste banden voor te koop
En 240 breed gaat ie ook niet beter van sturen
 
Orginele dunlops eraf gedaan en metzler cruisetec laten monteren. Wereld van verschil: veel meer grip, beter in de bochten. Veel meer vertrouwen
 
Welke band? Bij mij steekt er ook zo een dunlop op speciaal voor HD, stapt bij mij ook soms op zij. Volgende is metzeler.
Rotondes, daar schrikken ze van.
Dat merkte ik.
slingerdeslinger...
Eerste waar ik aan zou denken is of de band wel voldoende op druk is? Met een zachte band ga je zeker lekker aan de zwabber.

Kan je voor de orginele HD wielen geen 'normale' banden krijgen?
Nee, die rammelen er af .
is ook niet te lassen
kit
Ja, maar ik vind dat 16" achterwiel eigenlijk ook niet mooi.

Ben bezig te sparen voor een setje NightRod wielen, 18 en 19" en 8.5" achter voor een 240-40-18 achterband. Er staan wel eens setjes te koop maar voor dik 1000 euro is me dat nog iets te veel, mede omdat je halve aandrijflijn gemodificeerd moet worden om dat achterwiel erin te hangen.
Zou er gewoon een 17 inch velg in zetten , zijn veruit de meeste banden voor te koop
En 240 breed gaat ie ook niet beter van sturen

Ik wil ook wel 17 voor en achter en dan Bridgestone bt 31 onder gooien.
gewoon normale maat voor en achter
Orginele dunlops eraf gedaan en metzler cruisetec laten monteren. Wereld van verschil: veel meer grip, beter in de bochten. Veel meer vertrouwen
Nou heb ik eerder de stepjes aan de grond dan dat de band op is.
 
Eerste waar ik aan zou denken is of de band wel voldoende op druk is? Met een zachte band ga je zeker lekker aan de zwabber.

Kan je voor de orginele HD wielen geen 'normale' banden krijgen?

Ik rij juist altijd met een lagere druk voor meer grip en minder wiebel...2 bar voor en achter in mijn verbouwde FXDX (stuk kortere vork en achterkant hoger gezet)
 
Zou er gewoon een 17 inch velg in zetten , zijn veruit de meeste banden voor te koop
En 240 breed gaat ie ook niet beter van sturen

Klopt, maar 17" vind ik te klein, alhoewel er veel meer voor te krijgen is.

Ik ben 1.95 en wil gewoon een grote bike. De R1-tjes die ik heb gehad waren ook allemaal veel te klein. Ga ik naar 17" dan wordt de banddiameter zowel voor als achter kleiner en dat wil ik niet. Nog minder bodemspeling en een nog lagere zitpositie.

Wil juist wat omhoog met de achterzijde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan