Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Toen ik nog mijn EVO had , heb ik gewoon Andrews in de USA aangeschreven met een email ,....met de vraag wat voor nokkenas voor MIJN motor ( gebruik 2 op en kruissnelheid 70 - 75 mph ) de beste "BOLT IN" nokkenas zou zijn.
Hun antwoord was , dat voor MIJN doel hun Andrews EV23 nokkenas de beste keuze was.
Deze nokkenas trekt als de klere , en is bovendien stil ! ( geen toename van mechanisch geluid )

Een ietsje wildere nokkenas die zeer populair is , is het type EV27 ( ook bolt in ) ,....maar wel met een risico'tje dat er meer mechanisch getik kan optreden.

Ik heb me aan het advies van die Andrews fabriek gehouden , en die EV23 laten inbouwen ( inclusief nokkenas-lager upgrade , een stalen breather valve , time saver adj pushrods en carb rejetting ) .

Nooit spijt van gehad ! ,....die EVO ging als als de brandweer , ....en we konden met 2-op , echt moeiteloos met de TC's meekomen qua trekkracht en kruis-snelheid ;)

( een andere "must" voor upgrade = een simpele Dyna Tech dual fire ontsteking compleet met Riveira rvs centrifugaal vervroeger ! , dit alles bij elkaar maakt er helemaal een super-fijne motorfiets van .
De redenen dat al die boven-genoemde zooi er NIET standaard inzit , komt door al de milieu-eisen , waar die Harley-fabriek door getreiterd werd/wordt. )

Misschien heb je wat aan dit advies .
 
Laatst bewerkt:
.....nog een ander belangrijk ding is :
Doe wat aan je remmen ,....standaard evo's remmen niet ,......die vertragen slechts een pietsie :+
 
Binnenkort krijg ik m'n Street Glide Special M8 114" weer terug met KessTech Euro-4 uitlaten.
Ik ben het namelijk spuugzat om bijv in Duitsland te rijden , met hetzelfde benauwde gevoel als een 16 jarige schoolpuber met z'n opgevoerde bromfietsie :+

( ....zit natuurlijk wel een stiekum knoppie op waarmee ik die "tover-kleppen" kan uitschakelen :+ )
 
Binnenkort krijg ik m'n Street Glide Special M8 114" weer terug met KessTech Euro-4 uitlaten.
Ik ben het namelijk spuugzat om bijv in Duitsland te rijden , met hetzelfde benauwde gevoel als een 16 jarige schoolpuber met z'n opgevoerde bromfietsie :+

( ....zit natuurlijk wel een stiekum knoppie op waarmee ik die "tover-kleppen" kan uitschakelen :+ )

Het is toch een Nederlandse fiets, hebben ze er daar iets over te zeggen?
 
Binnenkort krijg ik m'n Street Glide Special M8 114" weer terug met KessTech Euro-4 uitlaten.
Ik ben het namelijk spuugzat om bijv in Duitsland te rijden , met hetzelfde benauwde gevoel als een 16 jarige schoolpuber met z'n opgevoerde bromfietsie :+

( ....zit natuurlijk wel een stiekum knoppie op waarmee ik die "tover-kleppen" kan uitschakelen :+ )
Bewust niet voor Jekill&Hyde gekozen maar voor KT?
 
Dan heb -ik waarschijnlijk al hele goed remmen, want met de voorrem alleen vertraagd deze best goed, en met de achterem erbij kan ik toch heel vlot stilstaan. Nu rijd ik niet harder dan 110 op de snelweg, mss dat dat scheelt, maar het is niet alleen de remkracht, maar ook de reactiesnelheid en paniekreactie, in paniek in 1 keer vol in je ankers vliegen kan ook heel link zijn (eigen ervaring door stil te glijden tegen de vangrail over 3 banen heen. Beetje glad door regen en paniekremmen)
 
Toen ik nog mijn EVO had , heb ik gewoon Andrews in de USA aangeschreven met een email ,....met de vraag wat voor nokkenas voor MIJN motor ( gebruik 2 op en kruissnelheid 70 - 75 mph ) de beste "BOLT IN" nokkenas zou zijn.
Hun antwoord was , dat voor MIJN doel hun Andrews EV23 nokkenas de beste keuze was.
Deze nokkenas trekt als de klere , en is bovendien stil ! ( geen toename van mechanisch geluid )

Een ietsje wildere nokkenas die zeer populair is , is het type EV27 ( ook bolt in ) ,....maar wel met een risico'tje dat er meer mechanisch getik kan optreden.

Ik heb me aan het advies van die Andrews fabriek gehouden , en die EV23 laten inbouwen ( inclusief nokkenas-lager upgrade , een stalen breather valve , time saver adj pushrods en carb rejetting ) .

Nooit spijt van gehad ! ,....die EVO ging als als de brandweer , ....en we konden met 2-op , echt moeiteloos met de TC's meekomen qua trekkracht en kruis-snelheid ;)

( een andere "must" voor upgrade = een simpele Dyna Tech dual fire ontsteking compleet met Riveira rvs centrifugaal vervroeger ! , dit alles bij elkaar maakt er helemaal een super-fijne motorfiets van .
De redenen dat al die boven-genoemde zooi er NIET standaard inzit , komt door al de milieu-eisen , waar die Harley-fabriek door getreiterd werd/wordt. )

Misschien heb je wat aan dit advies .
Hier heb ik zeker wat aan, dat van die lager had ik ook ergens anders gelezen en als de boel dan toch al los ligt dan beter dat ook doen.
 
Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan.
Ze hebben me bij West Coast het verschil in constructie-kwaliteit laten zien tussen J&H en KT.
De letzte wint de beker !
Ik ben dik tevreden over de J&H op mijn Softail.
Net wat mooier omdat het mechanisme geheel inwendig is.
En werkt inmiddels al 7 jaar probleemloos.
 
Hier heb ik zeker wat aan, dat van die lager had ik ook ergens anders gelezen en als de boel dan toch al los ligt dan beter dat ook doen.

Bel Willem Been in Almere op , .....da's een super vakman , ...en laat hem de hele toko-me-loko er maar in timmeren en afstellen.
Hij perst namelijk het originele aandrijf-tandwiel van je nokkenas af en zet dat over op je nieuwe Andrews nokkenas.
Hoewel sommigen beweren dat dit niet nodig is , is dit toch echt het allerbeste om het zo uit te laten voeren !
Nou ja ,....een zeer goed , voordelig en vakkundig adres .
( en doe 'm de groeten van Sjors ! ;) )
 
Ik ben dik tevreden over de J&H op mijn Softail.
Net wat mooier omdat het mechanisme geheel inwendig is.
En werkt inmiddels al 7 jaar probleemloos.

Ik geloof je direct hoor .;)
De kleppen aan de achterzijde vind ik bij KT minder mooi dan de looks van J&H , maar de eindstukken verbergen gelukkig een hoop uit het zicht.
Dat die kleppen aan het eind zitten is overigens een voordeel voor het motorvermogen , zo wijst de dyno-bank uit.
Het servo/kleppen-mechanisme is van KT steviger gefabriceerd .
Toevallig lijken de slipons die ik laat monteren ook nog eens op de standaard uitlaten . maar staan die slash cuts eindstukken nu wel in lijn met de hoek van de koffers. ( vind ik mooi staan )
West Coast spreekt dus ook voorkeur uit voor KT ,..... en NIKS van het vermogen wil ik prijsgeven t.o.v. de nu gemonteerde V&H slipons . ( de M8 114" stage 2 is namelijk goed voor een kleine 111 pk ,....en gaat/trekt als de brandweer ! ) :Y
De V&H header pipes ( met dat X-stuk zonder cat ) blijven wel op de motor !
 
wordt je meteen in elkaar geslagen.

Nee ,...Willem is een vriendje van me
( en is een zeer vriendelijke , eerlijke en kundige vent die ik heel erg graag mag. :) )
Hij heeft me met mijn vorige Harley's altijd UITSTEKEND geholpen !
Een bijzonder goed en kundig adres !

Met die verse M8 ben ik nu authorized HD-dealer gebonden ivm lopende fabrieks-garantie die nog op de motor zit.
Ik heb geen keuze.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof je direct hoor .;)
De kleppen aan de achterzijde vind ik bij KT minder mooi dan de looks van J&H , maar de eindstukken verbergen gelukkig een hoop uit het zicht.
Dat die kleppen aan het eind zitten is overigens een voordeel voor het motorvermogen , zo wijst de dyno-bank uit.
Het servo/kleppen mechanisme is van KT steviger gefabriceerd .
Toevallig lijken de slipons die ik laat monteren ook nog eens op de standaard uitlaten . maar staan die slash cuts eindstukken nu wel in lijn met de hoek van de koffers. ( vind ik mooi staan )
West Coast spreekt dus ook voorkeur uit voor KT ,..... en NIKS van het vermogen wil ik prijsgeven t.o.v. de nu gemonteerde V&H slipons . ( de M8 114" stage 2 is namelijk goed voor een kleine 111 pk ,....en gaat/trekt als de brandweer ! ) :Y
De V&H header pipes ( met dat X-stuk zonder cat ) blijven wel op de motor !
:t
Veel plezier als je je powerhouse zo meteen weer terug hebt!
 
Nee ,...Willem is een vriendje van me
( en is een zeer vriendelijke , eerlijke en kundige vent die ik heel erg graag mag.
Hij heeft me met mijn vorige Harley's altijd UITSTEKEND geholpen ! )
Een bijzonder goed en kundig adres !

Met die verse M8 ben ik helaas authorized dealer gebonden ivm lopende fabrieks-garantie die nog op de motor zit.

:t

Is hij ook weer botsautorood Sjors....

Het fituut van mij is nog steeds wars van allerlei stempels en keurmerken...ik moet er niet meer mee in Duitschland komen begrijp ik.. *D
 
neeeeee,......geen rode kerstbal-glitter meer :N.

.....was erg mooi vond ik ,...totdat er 1tje van me kluppie achterop me brommer klapte ( die zat een beetje te pitten :+ )
De schade werd betaald door de verzekering , maar m'n seizoen was naar de klote ivm de moeilijke spuitklus .

De M8 Street Glide Special heeft de standaard "baracuda silver" kleur.
( ik wijk dus nooit meer af van een standaard kleur ;) )
 
neeeeee,......geen rode kerstbal-glitter meer :N.

.....was erg mooi vond ik ,...totdat er 1tje van me kluppie achterop me brommer klapte ( die zat een beetje te pitten :+ )
De schade werd betaald door de verzekering , maar m'n seizoen was naar de klote ivm de moeilijke spuitklus .

De M8 Street Glide Special heeft de standaard "baracuda silver" kleur.
( ik wijk dus nooit meer af van een standaard kleur ;) )


Mooi man, geniet ervan.. zoals het hoort...

Mooie kleurencombi....

maxresdefault.jpg
 
Ik heb er tegenwoordig ook wielen in zitten van een M8 107" Road King Police uit 2018 .
( ik heb me wielen geruild met die van een club-maatje van me )
Ik vond dat effe wat "bulliger" en mooier staan .
 
over E-keurtjes etc :

Ik doe toch mijn standaard uitlaten-systeem NIET van de hand ,.....de hele zooi ligt ongeschonden in een hoekkie van m'n garage ( en vreet geen brood ) :N
De APK voor motorfietsen is tot nu toe afgewimpeld ,....maar de BOVAG zit waarschijnlijk te azen op een nieuw opgelegde verplichting voor een vers lonkend verdien-model.
Aangezien we geregeerd worden door een corrupt links-liberaal en lobby-ontvankelijk verziekt systeem , dat we "democratisch" pogen te noemen , voorzie ik toch dat we op termijn "de lul" zullen zijn.
Diezelfde BOVAG graaft dan wel z'n eigen graf ,....want dat betekent ook gelijk het einde van de 2ehands-handel/aanbod , inruil en daaraan gekoppelde nieuw-verkoop.
( een standaard gelaten , gebruikte HD is namelijk een zeldzame HD ) :/
De HD-handel pleurt dan in elkaar.

.....tenminste ,.....dat denk ik .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan