Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

deze youtube-link laat iets heel raars zien ( heel leuk om deel 1 , 2 en 3 te bekijken ......vooral omdat er tegenwoordig toch amper wat fatsoenlijks op tv te zien is ) :

deel 1 )

deel 2 )

deel 3 )
 
deze youtube-link laat iets heel raars zien ( heel leuk om deel 1 , 2 en 3 te bekijken ......vooral omdat er tegenwoordig toch amper wat fatsoenlijks op tv te zien is ) :

deel 1 )

deel 2 )

deel 3 )

Gezien, is niet best.
 
Volg hem ook al een tijdje , deze met de M8 is denk ik een incident, kan gebeuren
Hij heeft ook video’s gemaakt over de twincam van 2007 en 8
dat is veel erger
 
is idd een maf incident , ....gewoon door de kwaliteits-controle geglipt tijdens het fabricage-proces.
( kan gebeuren ) :)
Het is gelukkig voor die eigenaar goed uitgepakt omdat 'ie een "extended warranty" had bijgekocht.
( als 'ie dat niet had gedaan , dan zou het wel eens op een behoorlijk juridisch ge-judo uit kunnen draaien , om nalatigheid tijdens een produktie-proces ten laste te leggen ,........dat is een kansloze strijd )
 
Ik was vandaag aan het twijfelen of een extra carter-ontluchting van Feuling een zinvolle upgrade zou kunnen zijn.
De paraplu klepjes , gecombineerd met de retour-verbindingen naar het inlaat-manifold zouden volgens geruchten een beetje ontoereikend zijn om de onderdruk ( van o.a. de M8 ) voldoende af te kunnen voeren. :?
Nou levert Feuling dus een zgn "vented dipstick" ,.....da's erg leuk natuurlijk ,......behalve dan voor de prijs van dat ding ,......jezes !!!! -O-
Het complete spulletje wordt hier als setje geleverd door Drag Specialties ( Parts Europe ) , t.w :

- Feuling-nr 3088 ( zwarte uitv. ) , partnr: 0710-0260

- Feuling-nr 3087 ( chroom uitv ) , partnr: 0710-0259

Het hele circus is niet meer dan een dipstick met een schroefdop waarin een eenvoudig soort luchtbedden-pomp-klepje zit , voorzien van een klik-aansluiting met een slangetje en een filtertje.
( de prijs doet echter vermoeden dat er ook ergens goud-poeier in verstopt moet zitten ,......tjeetje marijnte zeg ! )

Die schijt-EPA in de USA is gewoon een plaaggeest voor die HD-fabriek :/
 
Laatst bewerkt:
Ik was vandaag aan het twijfelen of een extra carter-ontluchting van Feuling een zinvolle upgrade zou kunnen zijn.
De paraplu klepjes , gecombineerd met de retour-verbindingen naar het inlaat-manifold zouden volgens geruchten een beetje ontoereikend zijn om de onderdruk ( van o.a. de M8 ) voldoende af te kunnen voeren. :?
Nou levert Feuling dus een zgn "vented dipstick" ,.....da's erg leuk natuurlijk ,......behalve dan voor de prijs van dat ding ,......jezes !!!! -O-
Het complete spulletje wordt hier als setje geleverd door Drag Specialties ( Parts Europe ) , t.w :

- Feuling-nr 3088 ( zwarte uitv. ) , partnr: 0710-0260

- Feuling-nr 3087 ( chroom uitv ) , partnr: 0710-0259

Het hele circus is niet meer dan een dipstick met een schroefdop waarin een eenvoudig soort luchtbedden-pomp-klepje zit , voorzien van een klik-aansluiting met een slangetje en een filtertje.
( de prijs doet echter vermoeden dat er ook ergens goud-poeier in verstopt moet zitten ,......tjeetje marijnte zeg ! )

Die schijt-EPA in de USA is gewoon een plaaggeest voor die HD-fabriek :/

Is dat niet met alles? Kon een schroefje van mijn remreservoir zo snel niet meer vinden na revisie. Was toch bij HD dus maar een nieuw schroefje meegenomen. Voor net geen 8 euro was ik klaar......
 
dat valt onder een andere categorie

Ik vind 325 euro voor een oliedop met ballonnen-pompkleppie/peilstokkie/slangetje+filterje eigenlijk een beetje nergens meer over gaan ,
als ik het vergelijk met de , overigens uitstekende kwaliteit en prijsvoering van alle andere Feuling-aftermarket-produkten.
 
Laatst bewerkt:
heb zelf wel eens een Tom Hayden carterventilatie klep gemonteerd.
op zich werkt het wel alleen hij trekt eigenlijk teveel olie weg waardoor
de koelende werking van de olie tekort komt.
gevolg is dat het blok heet wordt en het olielampje gaat branden bij
stationair draaien.
na de klep weer verwijderd te hebben was dit probleem weg.
 
De ronddraaiende "breather-valve" dient om een gecontroleerde ontsnappings-moment te geven aan de carterdruk bij een neergaande zuiger-beweging , wat tegelijk een olie-waas moet blazen door de distributie-ruimte .
Dat laatste maakt dus dat de onderdruk deel uitmaakt van het smeersyteem in dat gedeelte van het carter bij dit type blok.
Ik vraag me dan af of een verstoring van deze gecontroleerde onderdruk-afvoer bij dit dit type blok een verbetering zou moeten zijn.
Wat het met de oliedruk van het opvoergedeelte van/na de oliepomp te maken zou kunen hebben , weet ik niet.
 
een harley monteur vertelde dat hij hem weleens gebruikte bij olielekkage bij de klepdeksels.
vandaar ook dat de olie afvoer sneller gaat en minder koeling op de koppen.
 
IMG_3987.jpg
 
Gaat gebeuren👍🏻
Deze meneer reageert niet op mail en is telefonisch ook niet te bereiken.
Heb contact gehad met een bedrijf uit Waddinxveen en daar gaat het frame naartoe zodra ik het blok en de bak er uit heb. Opzich nog weinig werk, maar moet een gereedschapsje hebben om de koppelingskorf van de as af te drukken.
Word dus vervolgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan