Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Op Facebook meld iemand dat hij via Post.nl een doos met Harley onderdelen heeft ontvangen.
Niet voor hem bestemd.

Zo kreeg ik een keer een grote doos binnen met Motorplaza stickers er op.

Ik keek de vrouw aan van heb je een verassing voor mij ?

Maar helaas.
Ze was net zo verbaasd dan ik.

In de doos zat ook een onderdeel voor een BMW.

Doos is trouwens netjes terug gestuurd en heb als dank leuke korting gekregen bij aanschaf van een motorpak.
 
383C18BB-7650-43CD-BD10-ED7B0433BEB4.jpeg

Side project erbij sinds gisteren. Evo Hardtail met zelfbouw kenteken. Vandaag de carburateur onder handen genomen, ff wachten op de nieuwe pakking en dan ga ik er eerst eens zo als die nu is mee rijden.
Daarna wanneer ik er aan toe ben wat dingetjes veranderen.
 
zonde van de kickstart.
Zaten open stijgerpijpen op, dat kabaal hoeft van mij niet. Deze uitlaat had ik nog op de plank liggen en is wel enigszins gedempt. Ben al rond aan het kijken voor een andere uitlaat zodat de kickstarter er weer op kan.

Vandaag de eerste langere rit gemaakt met het hok. Ik moet nog even omschakelen, ben het niet gewend om met een motor met weinig grondspeling te rijden 😇.
 
Nee, je kunt er zelfs redelijk met normale snelheid een drempel mee pakken. Heeft misschien met die dikke balonband te maken?
 
je hebt nog wel de originele voorpijpen kan je daar mee verder als je de kickstart wilt gaan gebruiken.
er zijn weinig uitlaten die passen op een evo vierbak.
heb zelf eens een cycle shack 2in 1 gekocht, maar of die ook met foreward controls past weet ik niet.
,
 
Tijdje op marktplaats rond gestruind voor een andere uitlaat maar niks gevonden wat naar mijn zin is. Dus ga nu idd het originele spruitstuk gebruiken. Klep die er in zit slijp ik er nog af en las er een stuk buis voor terug. Gelijk verloopjes er aan voor de dempers.
41888359-0483-4388-8EFB-D0804AE87178.jpeg
 
Ok, ik ben gezwicht...na jarenlang allerhande Harley's en Buell's te hebben gereden, waarbij de Buell's met injectie zo spoedig mogelijk werden omgebouwd naar Mikuni HSR's, heb ik nu een 'moderne' Harley gekocht...een Roadglide met injectie...:N
En ik heb echt mijn best gedaan om het kut te vinden, maar het werkt helaas gewoon top en het nieuwe type touring frame rijdt stukken beter. En toch...mis ik die ouwe troep.
 
En toch...mis ik die ouwe troep.
Grappig te horen, ook al rijd ikzelf pas kort Harley, mijn keus was heel specifiek het gevoel van een klassieker met de bijbehorende eigenschappen. Een soepele naaimachine trok me domweg niet. Kreeg ik van de week de mogelijkheid om een Nieuwe Streetbob 114 te proberen en aangezien me dat toch wel een fraai ding leek heb ik het gedaan. Prachtmachine, rap van z'n plek als de brandweer en alles was bovenmatig gladjes en soepel (vergeleken bij mijn sportster). Ook al blijf ik het een fraaie machine vinden ik heb 'm toch van mijn verlanglijstje afgestreept (denk ik toch :+).

Zoiets als dat side-project van @Migilo spreekt me veel meer aan.
 
Ok, ik ben gezwicht...na jarenlang allerhande Harley's en Buell's te hebben gereden, waarbij de Buell's met injectie zo spoedig mogelijk werden omgebouwd naar Mikuni HSR's, heb ik nu een 'moderne' Harley gekocht...een Roadglide met injectie...:N
En ik heb echt mijn best gedaan om het kut te vinden, maar het werkt helaas gewoon top en het nieuwe type touring frame rijdt stukken beter. En toch...mis ik die ouwe troep.
Ik zit wel eens op de 2001 FXD Super Glide van m'n zwager, en hoewel een carb-TC....zit ik toch liever op m'n ouwe zijklepper.
Niet vergelijkbaar natuurlijk, komt uit een hele andere tijd en sterrenstelsel, maar zoveel meer relaxed..
Gaat niet zo hard, maar hij komt er wel..
 
Had ik wel, telefoon is gecrashed dus nu iet meer...als ik weer in de werkplaats kom waar 'ie staat dan maak ik wel wat foto's. Is in aanbouw, blok past inmiddels in frame, bak e.d. ook, frame en achterbrug geheel verstevigd, fatboy wielen, flh fenders, floorboards, garw leren tassen ennalles vies matzwart
 
Had ik wel, telefoon is gecrashed dus nu iet meer...als ik weer in de werkplaats kom waar 'ie staat dan maak ik wel wat foto's. Is in aanbouw, blok past inmiddels in frame, bak e.d. ook, frame en achterbrug geheel verstevigd, fatboy wielen, flh fenders, floorboards, garw leren tassen ennalles vies matzwart
Benieuwd.
 
Ik heb een vraag waarmee ik denk ik in dit topic goed zit want er zijn hier geloof meer HD rijders:+
Ik ben me aan het orienteren op verschillende cruisers waarvan onder andere de 2018+ HD Sport Glide, nou was ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met hoe de bijrijder het ervaart achterop kwa comfort? en dan bij een dag toeren zeg maar.

(uiteraard ga ik er ook eerst eentje huren maar was alvast benieuwd naar persoonlijke ervaringen)
 
Nou dit kun je echt alleen maar meemaken met een Harley
Ik rij een rondje , paar km van huis rem ik
Trekt mijn voorwiel naar een kant
Kijk naar mijn voorvork zie ik dit
13088547-1F9D-44A7-BD96-0A542870296C.jpeg


Kon nog naar huis rijden , mijn voor rem maar niet gebruikt
Thuis ff op de bok gezet , bout onderste triple zat los
Is toch een jaar of twee geleden dat ik die voor het laatst heb aan gedraaid ( met veerring)

68756619-F5D7-466B-852A-99584682E232.jpeg


Hij is weer als nieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan